Prijs Autobanden

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07
Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Volkswagen Vento :) .

Ik moet mijn voorbanden gaan vervangen en weet dat ik bij de Kwik Fit zo naar binnen kan rijden om 2 nieuwe banden te plaatsen inclusief uitlijnen. Nu betaal ik daar voor 2 Pirelli banden inclusief uitlijnen en plaatsen 200 euro.

Ik weet dat er veel prijsverschillen in banden zitten, dus ik zou graag willen weten wat jullie betalen voor 2 nieuwe voorbanden.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Euh kijk eens op autobandenmarkt.nl wat die banden normaal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat vind ik een hoop geld.. Welke maat is het?

Kijk eens op autobandenmarkt.nl, die kunnen de banden naar een aangesloten garage bij jou in de buurt sturen, die ze dan voor je monteert :) Ik denk dat je zeker voor 130 euro all-in klaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Maten zijn 185 /65/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Hangt heel erg van de maat af; op één of andere manier heb ik altijd dure banden.
Nu heb ik een Saxo en die heeft een hele vage maat; zelfs bij deze is het zeker 100 euro per band inclusief uilijnen, etc.

Overigens zei de garage waar ik laatst was dat hij banden had besteld die 250 euro inkoop waren, toen we naar een Seat Leon Cupra keken (17 of 18" en een extreem smalle wang).

Geen hele vreemde maat denk ik, maar Pirelli's zijn natuurlijk ook niet de goedkoopste.

[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 10-05-2006 09:43 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Nee zeker niet, maar ik wil wel goede banden hebben :) Ik kan ze ook wel goedkoper krijgen, maar dan ben ik bang dat ik een abidabi band krijg :)

Ik ben een n00b op dit gebied, dus als er mensen voorkeuren voor merken hebben , dan zou ik zeer geholpen zijn

[ Voor 30% gewijzigd door backupdevice op 10-05-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Pirelli is wel een van de duurdere merken.

autobandenmarkt.nl kan wel handig zijn... sommige prijzen van banden zijn daar wel idioot laag... ik weet niet hoe ze het doen maa die verkoopprijzen zijn daar som lager als de inkoop prijzen van garage's.

hou er wel rekening mee dat je met de montage zit... je kan je banden wel bij auto banden markt bestellen maar een garage rekent zo 20 euro PER band aan montage.. ALS ze je al willen helpen... als garage zou ik ook alleen maar banden willen monteren die daar gekcoht zijn.... koop je de banden bij een garage dan zit de montage bij de prijs in.

ik heb maandag net 4 nieuwe yokohama banden laten monteren 225/40 R18... kosten 186,50 per stuk..

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Als ik op kwikfit kijk dan kom ik ook op Arrowspeed banden , de HP130. Dit kost 147 euro all in. Maar ik ben dus bang dat dit een duurkoop wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:48
Er bestaan niet echt slechte banden...

Natuurlijk zit er altijd verschil is (rijgeluid, regenafvoer/aquaplanning)

Misschien heb je wat aan deze site:
http://www.tyretest.com/

Met name regen vind ik wel belangrijk, dat de band daar goed mee omgaat..
Zeker hier in Nederland :)

[ Voor 23% gewijzigd door Hoyden op 10-05-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je kan ook even op anwb.nl kijken...

De bandentests zijn gratis te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Michelin maakt hele goede banden, maar zijn ook niet goedkoop. Ze komen niet altijd als beste uit de testen, maar zijn dan ook de enige (!) fabrikant die naar alle tests gewone productie banden stuurt in plaats van handmatig gelecteerde en "geoptimaliseerde" exemplaren.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Ja Michelin is natuurlijk perfect , maar ook duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, de test zegt wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelin, firestone, bridgestone, ook goed. Continentals vind ik slecht. Weinig grip en slijten snel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Welke merken kopen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Viking meestal, bij de toyota dealer...

Of anders Pirelli/Bridgestone voor in de zomer en vredestein voor in de winter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk Trayal, banden uit Montenegro. Op aanraden van een automonteur die al 45 jaar in t vak zit. Niet prijzig, slijten niet echt snel. Ze liggen er al 2 jaar op en profiel is nog uitstekend. Verder houden ze goed de grip met nat weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:56:
Merk Trayal, banden uit Montenegro. Op aanraden van een automonteur die al 45 jaar in t vak zit. Niet prijzig, slijten niet echt snel. Ze liggen er al 2 jaar op en profiel is nog uitstekend. Verder houden ze goed de grip met nat weer.
Lees: het is al klote als het droog is, dus nattigheid kan er weinig aan verkloten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Julie hebben het hier over uitlijnen ? na het monteren van banden ik neem aan dat we het over uitbalanceren hebben. uitlijn doe je alleen als er nieuwe schokbrekers en veren geplaatst zijn of andere wijzigingen aan het onderstel zijn uitgevoerd.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cactusman schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:02:
Julie hebben het hier over uitlijnen ? na het monteren van banden ik neem aan dat we het over uitbalanceren hebben. uitlijn doe je alleen als er nieuwe schokbrekers en veren geplaatst zijn of andere wijzigingen aan het onderstel zijn uitgevoerd.
Dat lijkt me ook ja... Kan soms ook nodig zijn na slecht balanceren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 10-05-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

MikeyMan schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:03:
[...]

Dat lijkt me ook ja... Kan soms ook nodig zijn na slecht balanceren ;)
}) dan moet ie aan iedere kant 25 kg lood hangen ofzo :+

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of heel hard rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

200 euro :/

stelletje oplichters zijn het ook daar....

pirelli bandjes zou ik zowiezo niet meenemen voor die prijs, waren het nou die nieuwe michelin lijn, ja, dan is het een ander verhaal, die zijn 90 euro per stuk....

Als ik jou was zou ik gewoon lekker naar een bandenboer gaan, voor 140 euro 2 bandjes inc. uitlijnen en balanceren, dat is de prijs die je ongeveer moet zoeken ;)

ps. www.vwforum.nl ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Hoe zijn de ervaringen met Goodyear??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Blue_White_Army schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:12:
Hoe zijn de ervaringen met Goodyear??
Goodyear zijn goede banden, echter slijten ze erg snel ;) daar staat de prijs dan ook wel een beetje naar, een goede goodyear tyre kost je rond de 55 a 60 euro per stuk :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SandeR schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:07:
Er bestaan niet echt slechte banden...
pardon? neej als je altijd als een oma van 80 jaar rijdt en nooit harder dan 50km/h bestaan er idd geen slechte banden.

maar er zijnz eker wel ERG slechte banden... goedkoop is vaak inderdaad duurkoop! er zijn op vele gebieden kwaliteits verschillen, slijtage, geluidsproductie, grip bij droog, grip bij nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Yep, en daarom dit topic. Ik zie door de verschillende banden het bos niet meer, en zou graag willen weten wat nu een goede band voor een redelijke prijs is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Chaoss schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:20:
[...]

pardon? neej als je altijd als een oma van 80 jaar rijdt en nooit harder dan 50km/h bestaan er idd geen slechte banden.

maar er zijnz eker wel ERG slechte banden... goedkoop is vaak inderdaad duurkoop! er zijn op vele gebieden kwaliteits verschillen, slijtage, geluidsproductie, grip bij droog, grip bij nat.
Zo rij ik idd altijd..

Nee, ik dacht dat ik dit een keer gelezen had in de Consumentengids, maar kan me vergissen..
Misschien kun je even wat posten waaruit blijkt dat het ook daadwerkelijk zo is :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 10-05-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd zie bovenstaande link, staan PDF documenten met test resultaten... genoeg verschil per band... en dan zijn dit nog allemaal merkbanden ook! no-name koreaanse bandjes zullen nog veel slechter scoren.

goedkope bandenn voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen maar daar is ook alles mee gezegt.. maar meer grip is altijd welkom lijkt me :+

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 10-05-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Chaoss schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:59:
idd zie bovenstaande link, staan PDF documenten met test resultaten... genoeg verschil per band... en dan zijn dit nog allemaal merkbanden ook! no-name koreaanse bandjes zullen nog veel slechter scoren.

goedkope bandenn voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen maar daar is ook alles mee gezegt.. maar meer grip is altijd welkom lijkt me :+
De onderste uit de test zijn toch echt geen onbekende merken (Kleber, Yokohama, BFGoodrich)
Die merken geven bij mij iig geen slecht gevoel, terwijl ze in deze uitvoering dus erg matig tot slecht zijn.. Hoe de andere nog onbekendere banden het zouden doen, is natuurlijk volledig onbekend, dus om direct te zeggen dat die nog slechter zijn vind ik niet terecht.

Als je nu in een RS4 zou rijden dat had je nog wat aan grip.. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 10-05-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:00:
[...]

Lees: het is al klote als het droog is, dus nattigheid kan er weinig aan verkloten...?
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SandeR schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:02:
[...]

De onderste uit de test zijn toch echt geen onbekende merken (Kleber, Yokohama, BFGoodrich)
Die merken geven bij mij iig geen slecht gevoel, terwijl ze in deze uitvoering dus erg matig tot slecht zijn.. Hoe de andere nog onbekendere banden het zouden doen, is natuurlijk volledig onbekend, dus om direct te zeggen dat die nog slechter zijn vind ik niet terecht.

Als je nu in een RS4 zou rijden dat had je nog wat aan grip.. :+
zoals je aand e test kan zien hebbenn ze gewoon minder grip... dat is een feit. je meot het niet eens per merk bekijken maar zelfs per merk en type... de ene Toyo is de andere niet etc.

en wat voor auto je ook hebt, het is maar net hoe je rijd... ik hou er een stevige rijstijil op na dus ik wil goeie banden... dat staat los van het vermogen van de auto.

maar idd als je altijd rustig rijd heb je minder voordeel bij betere banden... totdat je in een regenbui op de snelweg een keer keihard moet remmen en op je voorganger schuift.... misschien had je dan toch liever die betere banden gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:03:
[...]

de ene Toyo is de andere niet etc.
Ja, daar kwam ik bij mijn garage ook achter. Over de opvolger van de band die ik had, waren ze absoluut niet te spreken.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniroyal Rainsport 1 zijn super banden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Laatst online: 19:29
Heb laatst bij http://www.sicherbestellen.de/autobanden/start.html 4 pirelli p9 ofzo gekocht.
Zijn bij een garage bezorgd en daar gemonteerd, was in totaal 360 euro kwijt ofzo.
Goede service, ga ik vaker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

das dus gewoon autobandenmarkt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laatste banden (2x Vredestein Sportrac 2 195/65/R15 geloof ik) via autobandenmarkt.nl besteld en bij een garage af laten leveren. die rekenden 11 euro per band om te monteren en het kostte me toen iets van 140 euro in totaal... Dus ook goede banden zijn goedkoop te krijgen. Kijk gewoon de tests na, dan vind je vanzelf een passend stukje rubber...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

www.debandenconcurent.nl (en 1 'r' ja...)

Heb er al eens banden opgehaald, gewoon goedkoop :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 10-05-2006 20:15 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Wat voor de een goede banden zijn zijn voor de ander niet perse goede banden. Het ligt eraan wat voor eisen je stelt aan je banden. Comfort, grip, en levensduur. Zijn even de belangrijkste. Wil je goede grip omdat je houdt van bochten rijden met een zo'n hoog mogelijke snelheid. Dan kan dit bijna niet samengaan met lange levensduur. en zo zijn er nog wel enkele dingen te bedenken.

Daar ik zelf 2 sets velgen heb. Zomer en winterbanden. En ik nogal graag losga op het circuit. Kies ik voor redeljk sportief getinte zomerbanden. 's Winters heb ik michelin alpine liggen. Zomers Bridgestone Potenza's RE 720.
Over de bridgestones ben ik zeer tevreden. Ik heb ze in de dure maat en hoge snelheidsuitvoering. 225/45-17 91W. Ze kosten mij 150 euro per stuk. EX montagen en dergelijke. (dit kan ik zelf en bespaart behoorlijk in de kosten daardoor)

Als je een goede keus wil maken Michelins heb ik goede ervaringen mee. Evenals de Goodyears.

Pirelli's komen er bij mij niet meer onder. Als het regent wil ik ook graag controle en vertrouwen hebben. Vertrouwen gaven ze mij niet in de regen doordat ik veel eerder de controle kwijt was.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Ik heb gisteren met een kennis van een kennis gesproken die een bandenleverancier is , en die heeft mij ook die pirelli's afgeraden. HIj raadt mij Fulda Progresso's aan. Is een duits merk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wat vinden jullie van Federal Steel oid banden? Kan goedkoop een set krijgen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Federal is budget, maar op zich geen verkeerde banden.
Heb ze laatst gekocht voor 'n vriend, in 245/40/ZR18 voor onder 'n BMW 330d.
Ze roken iig lekker >:) maar ook de rijeigenschappen zijn gewoon goed voor dat geld.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mijn idee achter budget banden :

Koop alleen budget banden voor in de zomer, dus het liefste zomer bandjes, deze zijn meestal lekker stug en zacht, wat ze beter maakt dan de budget winter of combinatie banden.

Enne, budget banden zijn idd om op te roken ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Goodyear Eagle F1:
Rijd ik al 3,5 jaar mee onder m'n Alfa.
Goede banden, slijtage valt reuze mee voor dit soort banden. Nog behoorlijk wat grip op droog (mag ook voor die prijs, ze zijn relatief prijzig). Op nat kan beter maar is goed genoeg vind ik. Zitten er zowel zomer als winter onder en eigenlijk geen behoefte aan winterbanden oid.

Bridgestone Potenza RE050
Zeer goede banden. Helemaal opgereden en zonder profiel nog bergen grip (bochten met adviessnelheid + 40 en kale banden ging prima ;)).

Michelin Pilot Sport
Heb ik nog niet zo lang maar ook hier bergen grip, zowel nat als droog. Slijtage is wel behoorlijk, heb ze nu 6000km en ze zijn al behoorlijk op het randje. Ik vond dat ze op nat goed hun best deden, beter dan de Potenza's.

Banden die ik nu heb kosten zo'n 240 euro per stuk (achter), voor iets goedkoper. Gaat weer nergens over :)
Maar beter dan hakkitakkibanden.. ook ooit eronder gehad, die dingen begonnen al te piepen als je ernaar keek. Dat leek meer op een stuk goedkoop rubber om je velgen niet te beschadigen.

Over de prijs: nooit bij de dealer halen, betaal je zomaar 1/3 van de prijs teveel. Autobandenmarkt schijnt wel okay te zijn. Geen ervaring mee. Ik ga altijd naar een bandenboer hier op de hoek, daar waar de naakte vrouwen nog aan de muur hangen en de eigenaar het liefst wilt dat je handje contantje betaald voor de eindejaarsbonus van z'n werknemers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ephymerous schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:56:
Wat vinden jullie van Federal Steel oid banden? Kan goedkoop een set krijgen :)
ik had hiervoor Federal banden, de grip bij droog was gewoon goed, bij nat wat minder amgoed wat verwacht je van banden die 225 breed zijn. de banden hadden wel 1 nadeel: ze maken veel lawaai.... erg veel! comfort van de federal banden is echt slecht, magoed staat wel tegenover dat ze lekker direct sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Vorig jaar bij Kwikfit 4 nieuwe banden van het Kwikfit huismerk (Viking) voor 178 euro (inc. montage!) laten plaatsen. Dure banden vind ik zonde van mijn geld. De auto ('92 Honda Civic DXi) is al op leeftijd, heeft al bijna 300K op de teller, en gaat toch geen jaren meer mee.

Buiten dat ben ik niet zo'n gooier & smijter met de auto. Ik druk hem wel regelmatig tot op de bodem (190km/h), maar scherp bochtenwerk vind ik te link in deze auto :)

Het betreft dan wel 175/70 R13 bandjes...dus vrij simpele, veel voorkomende banden.

[ Voor 45% gewijzigd door DynaMikeY op 11-05-2006 13:24 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

GaMeOvEr

Is een hork.

DynaMikeY schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:15:
Vorig jaar bij Kwikfit 4 nieuwe banden van het Kwikfit huismerk (Viking) voor 178 euro (inc. montage!) laten plaatsen. Dure banden vind ik zonde van mijn geld. De auto ('92 Honda Civic DXi) is al op leeftijd, heeft al bijna 300K op de teller, en gaat toch geen jaren meer mee.

Buiten dat ben ik niet zo'n gooier & smijter met de auto. Ik druk hem wel regelmatig tot op de bodem (190km/h), maar scherp bochtenwerk vind ik te link in deze auto :)

Het betreft dan wel 175/70 R13 bandjes...dus vrij simpele, veel voorkomende banden.
Yup, het is toch alleen maar het contact van je auto met het wegdek. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Viking huismerk van de kwikfit??? Beetje vreemd dat toyotadealers ze ook altijd aanbieden...
Aangezien kwikfit van ford is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15

DynaMikeY

1976 Kever 1300

GaMeOvEr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:19:
[...]

Yup, het is toch alleen maar het contact van je auto met het wegdek. ;)
Alles heeft een reden: Ik maak zo'n 5 tot 7.000km per jaar met die auto, dus dan ga ik geen 400 euro investeren in banden... dan is de auto door de banden 2x zoveel waard! :D

Ik kan wel leukere dingen bedenken die ik met mijn geld kan doen... en onder mijn leaseauto (waar ik 45K per jaar mee doe, zitten wel A-merk banden.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Om even terug te komen op de TS..
185/65/14 is een gangbare maat, prijs ligt daardoor wat lager. 200 euro voor 2 banden incl balanceren is niet goedkoop, maar de prijs hangt af van het merk/type.
Belangrijk bij de keuze van de juiste band is o.a. je rijstijl, hoeveel km's rij je per jaar, zomer of all-season band enz.
In omgeving Rotterdam heb je de Sprint. Niet duur, zie www.desprint.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
MrSleeves schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:41:
Hangt heel erg van de maat af; op één of andere manier heb ik altijd dure banden.
Nu heb ik een Saxo en die heeft een hele vage maat; zelfs bij deze is het zeker 100 euro per band inclusief uilijnen, etc.

Overigens zei de garage waar ik laatst was dat hij banden had besteld die 250 euro inkoop waren, toen we naar een Seat Leon Cupra keken (17 of 18" en een extreem smalle wang).

Geen hele vreemde maat denk ik, maar Pirelli's zijn natuurlijk ook niet de goedkoopste.
Zie je wel vaker. Pirelli P-Zero's zijn bijv nogal duur (maar dat zijn alle banden met smalle wang
Afbeeldingslocatie: http://www.jimmy540i.com/breyton2.jpg
zoiets dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

heb zelf rondom toyo roadpro 610 banden, echt een genot als het bv nat is, supergrip
en via kwikfit besteld, waren 95 euro per band ofzo, het slijt wel sneller dan gemiddeld maar dan heb je ook wat _/-\o_

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal ik geloof 45€ per band. 8)

155 R13
Pagina: 1