Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke virusscanner

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 19:26
Ben momenteel aan het kijken naar een goede zakelijkse virusscanner. Momenteel maken we gebruik van Norman antivirus voor de beveiliging van onze Windows server 2003 machines, Exchange 2003 en Windows XP SP2 werkstations. Op zich werkt het naar tevredenheid, alleen wanneer er support gewenst is duurt het vaak dagen voordat je een reactie krijg, dus daar ben ik niet tevreden over.
Omdat de licentie binnenkort verloopt wil ik kijken of we met een andere virusscanner wellicht een nog betere support kunnen krijgen en betrouwbare beveiliging. Nu zie ik voornamelijk Kaspersky en McAfee voorbijkomen als betrouwbaar en veilig. Eenieder heeft natuurlijk zijn/haar voorkeur, dus krijg je alleen meningen van mensen.
Mijn vraag is dan ook niet, wat is de beste virusscanner, maar op welke punten zou jij de keuze voor een virusscanner baseren?

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 19:46

Lord_Nemesis

Wa oars?

Voor eigen gebruik vind ik Kaspersky helemaal geweldig. Voor zakelijk gebruik heeft mijn stagebedrijf gekozen voor NOD-32. Allebei prima scanners.

De punten voor zakelijk gebruik:
-kosten per user
-kosten per user
-betrouwbaarheid scanner
-gebruikte resources door de scanner

(laat McAfee aub links liggen...)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Remote managability is vaak erg belangrijk natuurlijk. Evenals snelheid van updates, perfomance etc.

Wij gebruiken McAfee (de Enterprise-versie) i.c.m. ePolicy Orchestrator. Kan die combinatie van harte aanbevelen, het enige wat imho vergelijkbaar is qua kwaliteit is Kaspersky. Gaat hier om zo'n 15.000 werkplekken (niet allemaal remote beheerd overigens).

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 10-05-2006 11:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De TS van [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml] biedt een ontzettende lijst met virusscanners. Ik neem aan dat je daar (en de vorige delen) veel kunt vinden over zakelijke AV's e.d. :)

Signature

Dit topic is gesloten.