Toon posts:

Graag hulp met het volgende...

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst heb ik de computer van mij moeder gerepareerd (de voeding was kapot en die heb ik vervangen). Het probleem is echter dat, nu ik de computer start hij wel werkt maar niet verder komt dan het bios. Als error message geeft hij aan dat de floppydrive een error (40) geeft. Nu heb ik in de bios de floppydrive uitgezet, ik heb de bios een keer gereset maar niets mag baten.

Wel kan ik op F1 drukken, dan laad de computer gewoon windows XP. Maar zodra deze dan wil starten restart hij automatisch weer.

Weet iemand hoe dit nu weer kan? De computer had eerst totaal geen last maar sinds de nieuwe voeding geeft hij dus dit probleem.

Alvast bedankt!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou voortaan wel iets meer aandacht besteden aan de topictitel. Zoals al vaak gezegd: we zijn geen helpdesk. Komt dus een beetje stom over zo ;)

Ontopic: Als je flop in ene kuren heeft nadat je voeding dood is gegaan, heb je grote kans dat:

• De voeding een power surge gegeven heeft. Doorgebrand misschien ?
• Als de voeding het tijdens bedrijf begaf, heb je best kans dat windows corrupt geraakt is. Probeer anders in de recovery console je MBR te fixen of anders de laatsts gebruikte config terug te zetten.

MBR=Master Boot Record. Fixen in Recovery console (doe de windows cd in je drive en de weg wijst vanzelf). Doe vervolgens de volgende stappen:

OPTIONEEL!!!:
chkdsk -r

NIET OPTIONEEL!!:
fixmbr

Suc7

Daarnaast @ hieronder. Als jij de kabels losgehaald hebt (de IDE) dan heb je kans dat je het verkeerd aansluit ja. Lijkt mij sterk dat je ze los heb moeten halen, maar goed het kan geberuen :P ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 10-05-2006 09:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:51
blijf het lampje van de floppy drive steeds? dan heb je namelijk je floppy kabel niet goed aangesloten. Omdat je bios geen floppy drive detecteert geeft ie die melding. Controleer dat dus en sluit het goed aan en je hebt het opgelost.

Hail to the king baby!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer Windows in de veilige modes te starten (F8 inrammen tijdens het booten). Zodra je in Windows bent zet je 'Reboot on failure' uit (rechtermuisknop deze computer > eigenschappen > geavanceerd > opstart- en herstartinstellingen > 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitschakelen.
Hopelijk zal je PC nu niet rebooten, maar een BSOD geven. Aan de hand van de informatie die dan verschijnt ben je wellicht een stap dichterbij je probleem.

En eerst je floppy kabel even checken idd :o

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 10-05-2006 09:26 ]

🌞🍃

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

trek anders even gewoon de kabel los en boot zonder floppy. Dan valt er voor de bios niets te detecteren.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Hann1BaL schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:27:
trek anders even gewoon de kabel los en boot zonder floppy. Dan valt er voor de bios niets te detecteren.
dan moet je dat ook even aangeven in de bios: bij veel pc's is een floppydrive niet bepaald plug and play ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de replies! ik zal er achter aan gaan!

*ps. sorry voor de titel, klinkt idd wat dom

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT willen we je graag helpen met problemen waar je met zelf zoeken niet uitkomt, maar we zijn niet bepaald helderziend :o

Tenzij je ons een werkende glazen bol kunt verschaffen ben ik bang dat je voortaan duidelijke specs van PC in kwestie moet geven en daarbij ook aangeven wat je met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vindt.

Begin eens met dat laatste door te lopen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.