Toon posts:

[Ervaringen] Polaroid 600

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heerschappen en vrouwschappen,

Een goede vriendin van mij wil graag een polaroid camera hebben naast haar 2 andere camera's. Zo'n camera leek haar namelijk al lang erg leuk en ze wil het erg graag hebben heb ik van haar vernomen in ieder geval. Nu wil de grap dat ze binnenkort jarig is en ik zat er dus aan te denken om deze (naar mijn mening) prachtige camera te geven.

Nu heb ik mijn zoektocht naar een polaroid al zeker het een en ander opgeleverd qua prijsopgave maar over ervaring kan ik 0,(lees: komma)0 vinden. Ook op GoT heb ik weinig kunnen vinden via search en de eigen search technieken of op het productsurvey systeem. Het kan zijn dat ik blind/scheel/mank ben, maar ik vond het toch verdacht daarom kies ik voor deze weg.

Wie hebben er ervaringen of tips of iets anders waar er op gelet moet worden bij deze camera's en kan me hierbij helpen. Ik durf zelf ook niet echt naar de fotoshop te gaan aangezien mijn A-Fotografische kennis op ook maar elk vlak wat ermee te maken heeft. Dan gooi ik het toch meer op een verkoop praatje als iemand mij verhalen over de foto-slang aanzet in een winkel. Daarom hoor ik het liever via mijn betrouwbare, vredelievende en vergeet niet, alwetende mede-tweakers wat er nou van deze camera gevonden wordt en eventuele ervaringen. :) :Y)

Alvast bedankt voor de hulp en ik hoop niemand voor de schenen geshcopt te hebben met mijn gebrek aan kennis en dan toch hier durven te vertonen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 01:33 . Reden: typfouten, leesbaarheid, brakheid ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bedoel je zo'n camera waar kant en klare gekaderde foto's uitkomen?

Wat ik daar van gehoord heb is het volgende:

1. Lekker snel klaar
2. Optisch niet echt super
3. Houdbaarheid van de foto's laat behoorlijk te wensen over

Collega van mij noemde het: "Handig voor verzekeringszaken, maar meer niet".

Als het niet om zo'n polariod gaat heb ik niks gezegd.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

Zoefff

❤ 

offtopic:
De enige ervaring die ik met polaroid-camera's heb is dat het reuze irritant is als je lekker zit te eten in een restaurant, en er ineens zo'n dude met rozen en polaroid langskomt om voor een veel te hoge prijs aan jou te verpatsen :X

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb je al op www.dutchphotozone.com gekeken? Daar geef ik je meer kans dan hier.
Hier op GoT zit de wat jongere generatie zeg maar. En op dpz zitten _ook_ mensen die bij wijze van spreken nog treuren om de eerste autofocus lens ;)

Anyway, daar zie ik regelamtig een topic over polaroid camera's. Trouwens staat op dpz ook polaroid sx-70 voor €40,- te koop. Mischien is het wat :)

Suc6 ermee, en wel even hier posten wat het geworden is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Edward op 10-05-2006 09:55 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Wie hebben er ervaringen of tips of iets anders waar er op gelet moet worden bij deze camera's en kan me hierbij helpen.
Polaroid 600 is een leuke serie: maar hopelijk ga je er niet teveel voor betalen, zelfs al is ie in goede staat: ze zijn niet zo heel veel meer waard :)
Ook op GoT heb ik weinig kunnen vinden via search en de eigen search technieken of op het productsurvey systeem. Het kan zijn dat ik blind/scheel/mank ben, maar ik vond het toch verdacht daarom kies ik voor deze weg.
Is niet verdacht hoor ;) Ze worden een stuk minder gebruikt en verkocht dan pakweg 6 ~ 10 jaar geleden door de digi-invasie. De 600 is een serie trouwens: een ONE600 Classic kost bv 40 euro nieuw.

Er kunnen maar 10 opnames per keer gemaakt worden voordat je moet wisselen van cassette: verder zijn ze fixed zoom / fixed focus (0,5m tot infinity). Wel een onboard flitser met in de nieuwere modellen een anti-rodeogen-functie, dat scheelt :)

De modellen met een AF-module herken je aan het grote rondje aan de voorkant ;) Die kosten rond de 40 ~ 80 euro, zoals deze 600.

Je kan er heel veel lol mee hebben, ze zijn superlicht, maar vergeet niet dat het allemaal analoog is: voor als ze dus wat op internet wil laten zien, zal ze de polaroids moeten scannen, en een cassette met 10 prints kost gauw 10 ~ 20 eur :P

edit: ohja, mooi overzichtje van de 600-serie hier

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 10-05-2006 09:59 ]

LinkedIn
Instagram

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
hulde voor die vriendin van je! een polaroid camera is niet alleen erg leuk, maar ook nog eens erg leerzaam.

nu weet ik niet hoe een goede vriendin het is en/of hoe bijzonder de aangelegenheid, maar wanneer je echt goede sier wilt maken, dan koop je een Polaroid 680 (of een SLR 690) camera. Dit is een spiegelreflex camera waarin polaroid 600 film gaat. Dit is de opvolger van de hierboven genoemde SX-70, maar naar mijn weten maakt polaroid geen SX-70 film meer. Wanneer SX-70 film nog wel te krijgen is, dan zou ik een SX-70 camera kopen. Een 680 camera kost al gauw ergens tussen de 60 en 100 euro (en is eigenlijk alleen via e-bay te vinden dus komt er waarschijnlijk ook nog verzendkosten bij).

Alle andere Polaroid camera's voor 600 film zijn point and shoot camera's en hebben (iig degene die nu nog nieuw te koop zijn) twee grote nadelen; ze zijn focus free (je kan er niet mee scherpstellen) en ze hebben een autoflash (de flits doet het altijd).

Een andere optie is om een camera voor zogenaamde Pack Film te kopen. Voor maximaal 10 euro moet je wel een Polaroid Colorpack kunnen kopen. Hierin gaat 84, 85, 87, 88 of 89 film. Deze pack film zijn 'peel-apart' films (je kent het wellicht wel van de professionele fotograaf die uit zijn achterwand een stukje papier trekt en na een half minuutje dat papiertje in tweeën spilts en voila een foto). Het leuke van die 'peel-aparts' films is dat je er 'image transfers' mee kunt doen. je kan dus de foto van het papier waar het normaal op zit halen en ergens anders op doen. Nadeel van deze film - in tegenstelling tot 600 film, die nog wel in elke fotozaak te vinden is - is dat het in Nederland bijna niet te vinden is. Naar mijn weten alleen bij Camex, maar gelukkig is er tegenwoordig internet, dus dat hoeft geen bezwaar te zijn,

Verwacht trouwens niets van een fotowinkel, de meeste hebben sowieso geen verstand van fotografie en al helemaal niet van polaroids en de verschillende typen.

Succes met de keuze!

Verwijderd

Het enige verstand dat ik als verkoper van Polaroid heb, is dat de 600 film redelijk aan de prijs is. Ik verkoop vaak in de zomer (dit jaar niet bedenk ik me nu) Polaroid kits met daarin 4 filmpjes. Deze kit is net zo duur als twee losse filmpjes.....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben vergeten terug te kijken omdat i khet aardig druk was en dit topic vergeten was, maar mensen kinderen...

Wat zijn jullie helden! _/-\o_ _/-\o_

Beste reacties ooit gelezen :)

Allemaal heel erg bedankt voor de enorm hulpzame reacties en zal het doorgeven aan de ouders van haar en haar zus (zij doet ook fotografie) zodat we tot een oplossing kunnen komen.

Alle nadelen en voordelen zei ze ook al ongeveer tegen mij (op de technische na uiteraard 8) ) dus ze weet goed wat ze wil. Ze heeft al 2 camera's en dan bedoel ik niet wegwerpcamera's of de goedkopere digi's maar wel goede dingen dus ze heeft er wle verstand van, maar ja, polaroid camera's zijn toch een klasse apart!

Ze gaat de camera in ieder geval gebruiken voor allerlei doeleindes waarbij inscannen en alles erbij hoort (multimedia dingen en derelijken, je kent het wel :) ). Ze heeft een site wat ook een soort portfolio is, misschien leuk om te laten zien zodat jullie idee krijgen wat ze doet en dat de stijl van polaroids er wel goed bij zou passen als extra bijzaak (zoiets waren haar woorden :) )

Hier dus de link naar haar portfolio voor de geïnteresseerden

Nogmaals ontzettend bedankt voor de reacties en als het doorgaat kan ik nog wle wat laten horen :)

Bedankt, jullie zijn helden! _/-\o_ :D

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
ziet er goed uit die foto's! polaroid past ook zeker wel bij haar stijl. afblijven van die point-n-shoot 600 serie camera's en minstens voor een 680 gaan.
Pagina: 1