Toon posts:

[iMac G3]USB WiFi Dongle aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond nog eens Edimax EW-7117U 11Mbit USB Dongle ergens thuis. Nu wil ik deze gebruiken voor mijn iMac G3 met OSX 10.4 Tiger. Alleen....ik kan nergens drivers vinden voor dat ding. Uiteraard wel via Google gezocht...maar ook zonder resultaat.

Iemand suggesties?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
op www.edimax.com staan een hoop drivers, echter allemaal voor XP/Linux. Gaat dus niet lukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik dus wel achter gekomen. Anders had ik deze vraag ook hier niet gesteld ;)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor reacties wil je dan. Het bedrijf maakt geen drivers voor OSX, dan kan je dus zoeken wat je wilt maar niks vinden 8)7

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:55:
Ik vond nog eens Edimax EW-7117U 11Mbit USB Dongle ergens thuis. Nu wil ik deze gebruiken voor mijn iMac G3 met OSX 10.4 Tiger. Alleen....ik kan nergens drivers vinden voor dat ding. Uiteraard wel via Google gezocht...maar ook zonder resultaat.

Iemand suggesties?
Probeer deze eens

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:35:
Wat voor reacties wil je dan. Het bedrijf maakt geen drivers voor OSX, dan kan je dus zoeken wat je wilt maar niks vinden 8)7
Ik zou daar niet zo zeker van zijn....vaak genoeg zijn een hoop "custom" drivers te vinden voor bepaalde hardware. Meestal niet stabiel en perfekt maar beter dan niks.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mag ik je uit de droom helpen? Het is niet (goed) mogelijk om een wifi usb adapter aan te sluiten op MacOS X.

Zoek maar es op google.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
The Real Falcon schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:27:
Mag ik je uit de droom helpen? Het is niet (goed) mogelijk om een wifi usb adapter aan te sluiten op MacOS X.

Zoek maar es op google.
Onzin, gewoon een cheapo usb stick, bijv Sitecom, met Zydas chipset kopen en op de Zydas site de OS X drivers downen.
Werkt probleemloos.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Dan heb je net geluk dat die chipsetboer een driver ervoor wil bouwen.

Gezien Edimax een Linux driver maakt zou je die evt. ook kunnen proberen? Beide is Unix based..

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd...maar mijn Stickie wordt niet ondersteund.

Bij Vobis hebben ze een SMC stick voor €25,00. Ik denk dat ik die wel ga halen want op de site kun je gewoon de Apple OSX drivers downloaden. Beter dan dat geklooi met dat Edimaxding.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Er zijn ook D-Link USB adaptors voor draadloos, geschikt voor OS X.
Pagina: 1