[XP Pro] Extern bureaublad verbinding valt weg na login

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik heb een externe bureaublad verbinding opgezet tussen een PC en een laptop. Via de PC wil ik de laptop kunnen gaan besturen via extern bureaublad over wlan. Van laptop naar pc werkt het perfect, maar andersom krijg ik telkens een error te zien.

Zodra ik met de PC verbinding maak naar de laptop, vraagt ie om de login gegevens. Deze zijn op de PC en de laptop het zelfde, dus ik log daarmee in. Op de laptop zie ik dat ie netjes uitlogt, maar op de PC blijft het externe bureaublad zwart staan. Na enkele seconden krijg ik dan de melding:
De verbinding met extern computer is verbroken. Mogenlijk is dit het gevolg van een netwerk probleem. Probeer of u opnieuw een verbinding met externe computer kunt maken.
Ik maak verbinding via het interne IP adres 10.0.0.152, vanaf PC 10.0.0.151. Op beide systemen staat Windows XP Pro, en draait Kerio personal firewall welke extern bureaublad toelaten. De rechten staan correct ingesteld. Omgekeerd werkt het overigens wel gewoon (van laptop naar PC). Ik dacht dat het aan de videokaart drivers lag, dus ik heb deze vervangen door de originele ATi drivers. Geen effect. Iemand enig idee?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Vraagje: welk merk router heb je?
Ik heb het namelijk eens gehad met een CopperJet 810, die verbrak steeds de RDP-verbinding vanaf school, niet vanaf andere locaties.
Uiteindelijk een Edimax-routertje geplaatst en alles was opgelost :)

We are shaping the future

• Mexxus
Alex schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:55:
Vraagje: welk merk router heb je?
Ik heb het namelijk eens gehad met een CopperJet 810, die verbrak steeds de RDP-verbinding vanaf school, niet vanaf andere locaties.
Uiteindelijk een Edimax-routertje geplaatst en alles was opgelost :)
Een Alcatel SpeedTouch draadloos modem. Mag toch geen probleem zijn bij extern bureaublad binnen het netwerk?

• Alex)
Nee, dat denk ik ook niet.
Wat gebeurt er wanneer je beide machines rechtstreeks op elkaar aansluit? Of op een switchje?

• Mexxus
Alex schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 01:01:
Nee, dat denk ik ook niet.
Wat gebeurt er wanneer je beide machines rechtstreeks op elkaar aansluit? Of op een switchje?
Hoe bedoel je rechtstreeks aansluiten? Ze zijn beide aangesloten op het interne netwerk. Daarentegen werkt het omgekeerd van laptop naar PC wel, dus lijkt me eerder een softwarematig probleem op een van de machines...

• Alex)
Gewoon
PC <> laptop, geen routers of switches ertussen, direct op de pc.

• Mexxus
Iemand nog meer ideën? Ik vind dat idee van direct aansluiten een beetje loos... waarom zou het dan andersom wel werken? Lijkt mij een softwarematig iets..

Verwijderd

Mexxus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:54:
Lijkt
mij een softwarematig iets..
En daarom is het handig om eerst uit te sluiten of het geen hardwarematig probleem is. ;)

• Mexxus
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:58:
[...]
En daarom is het handig om eerst uit te sluiten of het geen hardwarematig probleem is. ;)
Misschien kun je dan éérst even uit leggen wát er hardwarematig aan de hand kan zijn, waarbij het de ene kant op wél werkt, en de andere kant op niet 8)7. Ik zie het logische er namelijk niet van. En om dan heel m'n netwerk los te koppelen en opnieuw te koppelen is dan ook weer zo zo..

• Mexxus
Hoe raar het ook is.. als een wonder uit de lucht.. het werkt! En ik heb echt niets veranderd :-S. Zowel de PC als de laptop zijn sinds gisteravond niet gereboot, en ineens werkt 't...

Verwijderd

Mexxus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:13:
Hoe raar het ook is.. als een wonder uit de lucht.. het werkt! En ik heb echt niets veranderd :-S. Zowel de PC als de laptop zijn sinds gisteravond niet gereboot, en ineens werkt 't...
Ja, omdat je zo moeilijk liep te doen heb ik het maar ff met mijn paranormale gaven gefixed. :P

Maar goed dat het nu werkt dan :)
Pagina: 1