WinXP op Raid0 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik het na 3 avonden niet meer zie zitten, is dit mijn laatste hoop.

Mijn systeem is een werkend systeem waar 80GB in IDEraid0 in zit, en waar ik de schijven aan het vervangen ben naar 2x250GB=500GB raid0 (maxtor 6L250). tot hier alles welletjes, alles wordt goed hetkend en schijnt te werken.

Nu is het probleem dat ik bij de setup elke keer een BOSD krijg. Wat ik doe is:

CD windowsXP pro (orgineel) erin. opstarten van cd, met F6 raid driver laden. Als ik daarna op accoord voor de voorwaarden druk (F8) gaat de computer de schijven laden, alleen komt er niets aan schijven in beeld. Als ik nu op een willekeurige toets druk komt er metteen een BOSD.
Op de 2x40GB werkt het systeem perfect en ook de installatie.

Om zeker te weten dat de schijven werken, heb ik deze met PQmagic gepartitioneerd en actief gezet.
Verder heb ik alle kaarten al uit de PC gehad, 500watt voeding erin gezet, geheugen gewisseld, bios geupdate, raid bios geudate, SP2 geslipsteamt in de orginele CD, met F5 andere setup procedure gestart, enz.. enz..

Elke keer weer een BOSD! ik ben het nu helemaal zat en sta op het punt de 500GB uit het raam te ‘@#$¾³#*¤€#¾. Dit is nu mijn laatste optie, anders moeten de buren de auto even aan de kant zetten denk ik. Heeft iemand nog een oplossing?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Ook al heb je een werkend systeem, ik zou even Memtest doen en even je CPU op de standaard snelheid laten draaien om dat uit te sluiten.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 10:12
is je cdspeler cq windows xp cd wel goed?

Even niets...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
CPU alles al gewoon gezet, momenteel geen tweaks, bios op standard.

CD XP is goed, ik heb ook mediacenter en XP engels geprobeerd. allemaal orginele cd's.

Verder heb ik zitten zoeken of er een tweak bios voor de raidcontroller is alleen deze heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Specs kloppen niet helemaal meer. net een nieuwe DVD-brander erin gezet.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Misschien een andere versie driver voor je raid gebruiken, sommige drivers werken niet lekker. Klinkt gek maar dat is mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackLight op 11-05-2006 18:27 . Reden: woordje vergeten ]