PC:
CPU: AMD Athlon XP 3000+ @ stock speed, stock cooler
moederbord: Soltek SL-75FRN2-RL =>heeft passieve North Bridge van fabrieks af
HD1: Maxtor Diamond Max 10 250 GB, 16 MB cache, sata (150)
HD2: Maxtor Diamond Max 10 160 GB, 8MB cache, sata (150)
geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 4 (bulk)
grafische kaart: Powercolor Ati Radeon 9600 pro, 256MB @stock speed (traag geheugen)
cooler voor grafische kaart: Zalman ZM80D-HP met de optionele fan erop
geheugen: 2*256 MB Twinmos uit dualchannel kit, 1*512 MB Kingston (value ram)
Aopen CD-rw
Asus DVD-rom
diskettestation
1CCFL
1outtake-casefan, achteraan
1 intakecasefan, vooraan
Dit alles steekt in een Antec case met de bijgeleverde voeding van 350 watt.
Heel dit systeem werkte perfect, tot ongeveer een week geleden, toen herstarte het vb bij het laden van een nieuwe level in Joint Operations, tijdens het spelen van Lock On, tijdens het doen van een geheugenbenchmark met Everest Home. Dit zowel als het systeem al een tijdje draaide, als dat het systeem pas was opgezet (nog niet opgestaan die dag).
wijzigingen aan het systeem na aanschaf in december 2003:
julie-augustus 2005 de 250 GB HD bijgestoken
semptember 2005 de oorspronkelijke 120 GB Maxtor via garantie naar de 160 GB (de 120 GB HD was kapot)
december 2005 de geluidskaart gestoken
ongeveer 2 maanden geleden het Kingston ram bijgestoken
ongeveer een maand geleden de cooler van de grafische kaart vervangen door de zalman (oorspronkelijke cooler was aan het kapot gaan)
het geheugen draait in dual channel (NForce 2 moederbord, dit gaat dus)
huidige plaatsing van het geheugen: het Kingston geheugen in het Master Dual channel slot, het Twinmos geheugen in de 2 overige sloten.
al getest:
andere plaatsing van het geheugen => probleem blijft
memtest86 gedurende 14 uur 32 laten lopen, geen fouten gevonden
met de hardware monitor van het moederbord gekeken of de temperaturen niet te hoog zijn => niet hoger als gewoonlijk met wat warmer weer, niet echt hoog
voedingsspanningen vallen allemaal ruim binnen de toegelaten marges (enigste afwijking op de "ruim" de +3.3V, die zit op ongeveer +3.18V à +3.248V, nog steeds binnen de marges) (dit ook met behulp van de hardwaremonitor)
virusscanner laten draaien, niks gevonden (Avast)
Ad-Aware SE laten draaien, enkel 2 datamining cookies gevonden, al verwijderd (ik gebruik altijd FF, heel zelden eens IE)
Windows staat er pas op sinds begin september...
Omdat ik examens heb binnenkort, en ook nog een eindwerkpresentatie moet geven, komt het niet zo goed uit om windows opnieuw te instaleren, vandaar dat ik dit nog niet gedaan heb (ik doe dit liever niet nu, na de examens zal dit zeer waarschijnlijk toch gebeuren).
Ik heb geen flauw idee meer wat eraan kan schelen, ik weet niet of het zin heeft om de harde schijven te controleren op fouten met de Maxtor test-tool?
De condensatoren zien er perfect uit (al naar gekeken naar aanleiding van de faq)
CPU: AMD Athlon XP 3000+ @ stock speed, stock cooler
moederbord: Soltek SL-75FRN2-RL =>heeft passieve North Bridge van fabrieks af
HD1: Maxtor Diamond Max 10 250 GB, 16 MB cache, sata (150)
HD2: Maxtor Diamond Max 10 160 GB, 8MB cache, sata (150)
geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 4 (bulk)
grafische kaart: Powercolor Ati Radeon 9600 pro, 256MB @stock speed (traag geheugen)
cooler voor grafische kaart: Zalman ZM80D-HP met de optionele fan erop
geheugen: 2*256 MB Twinmos uit dualchannel kit, 1*512 MB Kingston (value ram)
Aopen CD-rw
Asus DVD-rom
diskettestation
1CCFL
1outtake-casefan, achteraan
1 intakecasefan, vooraan
Dit alles steekt in een Antec case met de bijgeleverde voeding van 350 watt.
Heel dit systeem werkte perfect, tot ongeveer een week geleden, toen herstarte het vb bij het laden van een nieuwe level in Joint Operations, tijdens het spelen van Lock On, tijdens het doen van een geheugenbenchmark met Everest Home. Dit zowel als het systeem al een tijdje draaide, als dat het systeem pas was opgezet (nog niet opgestaan die dag).
wijzigingen aan het systeem na aanschaf in december 2003:
julie-augustus 2005 de 250 GB HD bijgestoken
semptember 2005 de oorspronkelijke 120 GB Maxtor via garantie naar de 160 GB (de 120 GB HD was kapot)
december 2005 de geluidskaart gestoken
ongeveer 2 maanden geleden het Kingston ram bijgestoken
ongeveer een maand geleden de cooler van de grafische kaart vervangen door de zalman (oorspronkelijke cooler was aan het kapot gaan)
het geheugen draait in dual channel (NForce 2 moederbord, dit gaat dus)
huidige plaatsing van het geheugen: het Kingston geheugen in het Master Dual channel slot, het Twinmos geheugen in de 2 overige sloten.
al getest:
andere plaatsing van het geheugen => probleem blijft
memtest86 gedurende 14 uur 32 laten lopen, geen fouten gevonden
met de hardware monitor van het moederbord gekeken of de temperaturen niet te hoog zijn => niet hoger als gewoonlijk met wat warmer weer, niet echt hoog
voedingsspanningen vallen allemaal ruim binnen de toegelaten marges (enigste afwijking op de "ruim" de +3.3V, die zit op ongeveer +3.18V à +3.248V, nog steeds binnen de marges) (dit ook met behulp van de hardwaremonitor)
virusscanner laten draaien, niks gevonden (Avast)
Ad-Aware SE laten draaien, enkel 2 datamining cookies gevonden, al verwijderd (ik gebruik altijd FF, heel zelden eens IE)
Windows staat er pas op sinds begin september...
Omdat ik examens heb binnenkort, en ook nog een eindwerkpresentatie moet geven, komt het niet zo goed uit om windows opnieuw te instaleren, vandaar dat ik dit nog niet gedaan heb (ik doe dit liever niet nu, na de examens zal dit zeer waarschijnlijk toch gebeuren).
Ik heb geen flauw idee meer wat eraan kan schelen, ik weet niet of het zin heeft om de harde schijven te controleren op fouten met de Maxtor test-tool?
De condensatoren zien er perfect uit (al naar gekeken naar aanleiding van de faq)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 22:31 . Reden: toegevoegde info over de condensatoren ]