Beveiligde pagina / site

Pagina: 1
Acties:

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:41

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Voor een koor waar ik op zit heb ik een website gemaakt. De site is gemaakt in Frontpage (+ wat sumiere custom HTML), dat bekend staat om z'n brakke code en andere slechtigheid, maar je kunt 'r wel leuke pagina's mee maken en ik heb weer andere talenten zullen we maar zeggen.

Nu de uitdaging: Er moet een beveiligde site bijkomen met een smoelenboek, de download van 't maandelijkse krantje etc. En hier werd 't complex. Weet niets van beveiligen en lees veel te vaak "als je 't weet bouw je 't in 10 minuten in php, asp of andere fijne talen". Maar ik weet 't niet. Heb me al 't schompes gezocht op 't wereldwijde web en hier, maar wordt niet veel wijzer.

Gezocht dus een flink aantal hints voor de volgende zaken:

+/- 50 unieke logins
't Moet behoorlijk veilig zijn

Wat heb ik ter beschikking:

Een Active24 2003 Business pakket:

ASP
Serverobjects ASPDNS 2.7
Serverobjects ASPHTTP 3.5
Serverobjects ASPIMAGE 2.3
Serverobjects ASPMAIL 4.1
Serverobjects LASTMOD 1.0
Softartisans SA-FILEUP 4.0
DUNDAS MAIL 1.0
DUNDAS UPLOAD 2.0
Persits ASPUPLOAD 3.0
CDO (CDO.Message)
FrontPage Server Extensions 2002 (niet volledig)
WAP
SSI
WebDav
We support ASP.NET on Active Net.Developer platform

Kan iemand mij op weg helpen?

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Verwijderd

allersimpelst: gewoon het userbeheer voor die mappen in het os van de server regelen, moet je wel ff 50 users in dat os aanmaken, maar is te doen, hoef je niks te programmeren en is gewoon lekker veilig

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Bedankt Mophor voor je snelle antwoord, maar dat gaat denk ik niet werken. Mag maar liefst 3 usertjes aanmaken en die hebben ook nog een vaste naam. 't Gaat dus om een gebruikertje of 50 die dan ook nog een unieke userID moeten krijgen (3 letters achternaam + 3 letters voornaam bijvoorbeeld). 'k Heb al een soort van inlog pagina gemaakt, daarin zou men dan moeten kunnen inloggen. Kijk even op www.ijkdesire.nl onder "Leden" om te kijken wat ik bedoel.

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12-2025

tombo_inc

uhuh

als die oplossing niet gaat werken dan zal er oa een gebruikerssysteem moeten komen voor je site om de zaken te beveiligen. aangezien je de beschikking hebt over asp zal dat de taal worden waarin het geschreven zal gaan worden. ik heb zelf geen ervaring met asp (werk zelf alleen met php) maar er zwerven hier genoeg asp-goden rond die je daar meer over kunnen vertellen. wat ook erg handig is is een database om de gegevens van in ieder geval de gebruikers in op te slaan. het kan ook zonder maar een database is toch aan te raden en werkt een stuk prettiger. ik zag nog geen database tussen het lijstje staan, dus dat is nog iets om even naar te kijken.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Even serieus LACOBO, zonder enige programmeerkennis ga je dit niet voor elkaar krijgen. Je zult voor een standaardoplossing moeten gaan zoals Joomla of Wordpress, deze bieden bepaalde functionaliteiten hiervoor. Buiten die standaard paketten is er niets simpels om dit op te lossen, met alle respect maar volgens mij is dit te veel gevraagd van een beginner ;)

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
André schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:11:
Even serieus LACOBO, zonder enige programmeerkennis ga je dit niet voor elkaar krijgen.
Hoho, dat klopt niet helemaal. Zet al jaren behoorlijk stevige VB6 programma's in elkaar (met ADO en DAO Database oplossingen), schrik niet van een beetje HTML en heb een verleden van geavanceerde batch-file proggen, dus die programmeerkennis is er wel degelijk. Alleen websites beveiligen zit niet in mijn "parate kennis pakket". Dus als 't ASP moet worden, zijn er dan fatsoenlijke voorbeelden te vinden. Heb een aantal weken geleden iets gevonden bij Microsoft, maar kan 't nu niet meer vinden :?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:41

Zoefff

❤ 

Voorbeelden zijn er toch wel voldoende te vinden? Google naar 'asp login system' :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Zoefff schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:32:
Voorbeelden zijn er toch wel voldoende te vinden? Google naar 'asp login system' :)
Kijk, daar heb ik nou wat aan! Zat zelf te Googelen naar create secure site, security internet, webpagina beveiliging etc. Maar dat leverde niks fatsoenlijks op. Top! Kan ik vanavond aan de slag. :P

Pagina: 1