[WinXP] Installatie fout "Setup cannot copy file"

Pagina: 1
Acties:

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Goedenavond,

Mijn pc had sinds afgelopen vrijdag rare blauwe schermen na het installeren van The Grand 2 en Ghost Recon. Die blauwe schermen kwamen gewoon random en wat er nou precies in de blauwen schermen stonden weet ik niet want die vlogen daarvoor te snel weg (ja ik weet dat je dat uit kan zetten, maar niet gedaan).

Vandaag had ik me er schoon genoeg van en dacht ik ga gewoon formatteren en alles is weer zoals vroeger.

Nee dus, want tijdens het installeren van Windows rond de 56%-58% blijft hij hangen en zegt dat hij bv ks.sys of nvsl.sys of, zoals bij de laatste keer, shell32.dll niet kan kopiëren. Dus het is nog al random.

Ik dacht misschien dat het een boot virus was, maar dan zou hij problemen moeten geven bij het booten en dat doet hij niet.

Ik heb op een gegeven moment partitie verwijderd en nieuwe gemaakt, ik heb nieuwe bootsector laten schrijven enz maar hielp allemaal. Ben nu al de hele dag bezig geweest maar het wil nog steeds niet lukken dus ik ben behoorlijk ten einde raad. :(

Wie o wie heeft tips/oplossingen?

Specs:

AMD 3800+ x2
2Gb Twinmos
MSI Neo4 k8n

[ Voor 4% gewijzigd door SoeperKees op 09-05-2006 22:24 ]

Verwijderd

Hou oud zijn je schijven, misschien zijn die wel kapot/ beschadigd ? Just a thought... Door schrijffouten kunnen er natuurlijk rare dingen gebeuren, en al jouw dingen kunnen er mee worden verklaard.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 22:26 ]

• SoeperKees
Mijn schijf is nu 3 maanden oud.

Owja ik heb UBD gebruikt om te kijken of er ook een virus in me bootsector staat, maar die kon niks vinden.

Maar het raare is dat hij steeds tussen de 56 en de 58% een Cannot copy error geeft.

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:37
Heb hetzelfde euvel gehad met Windows 2000 installatie van CDROM. Bij mij was de oorzaak kapot RAM geheugen. Probeer eens een geheugen test progje.

[ Voor 18% gewijzigd door Ed1969 op 09-05-2006 22:33 ]

Ed1969

Verwijderd

Aangezien hij niet op dezelfde file hikt, zal je windows cd nog wel goed wezen, anders ff snel een backup maken van die van je buurman, en die proberen met je eigen code. Een ram-testje of hdd-test tools zijn ook wel handig om ff uit te voeren met de UBCD :)

http://www.ultimatebootcd.com/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 22:34 . Reden: linkie toegevoegd ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Aangezien hij ongeveer op dezelfde plaats vanaf CD geen files kan lezen, is het aannemelijk dat de CD vuil of beschadigd is.

ARME AOW’er

• SoeperKees
Ik heb hier 2 XP versies. En alle 2 de versies blijven op de zelfde punten haken.
1 legaale versie en andere illegaal. Voor de gene die het wil weten.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het het geheugen is.

[ Voor 20% gewijzigd door SoeperKees op 09-05-2006 22:39 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Er is een verschil tussen voorstellen en weten. Dus als het kan gewoon proberen!
Misschien is het wel je DVD-speler. meten is weten en vergeten :?

BOINC stats

• SoeperKees
Nou ik heb nu 3 verschillende memtests gedaan op me geheugen en het lijkt wel of me hele geheugen blok niet deugt 1 en al errors, zal zo er 1 tussen uit halen kijken wat dat doet.

Zal nog verder gaan testen enz, kan er gewoon niet bji dat me geheugen zo brak is......zo nieuw...

Zal mijn ondervindingen wel posten etc.

[ Voor 8% gewijzigd door SoeperKees op 09-05-2006 23:15 ]

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 17:19
Hoe raar het ook klinkt, dit is echt je geheugen ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook bij nieuwe geheugenmodules zitten brakke exemplaren. Om de prijs van geheugen te drukken worden er meestal geen grondige testen meer uitgevoerd. Het is immers goedkoper om gewoon het geheugen om te ruilen als er iemand een stuk exemplaar terugstuurt. Ook is een fout door een statische ontlading snel gebeurd tijdens het plaatsen.

Je kan nu best eerst de repen apart testen. Geven ze dan alletwee geen fouten dan moet je het gaan zoeken in de combinatie van geheugen (misschien eens andere sloten proberen) of de compatabiliteit met je moederbord.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 03:00
SoeperKees schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:14:
Nou ik heb nu 3 verschillende memtests gedaan op me geheugen en het lijkt wel of me hele geheugen blok niet deugt 1 en al errors, zal zo er 1 tussen uit halen kijken wat dat doet.

Zal nog verder gaan testen enz, kan er gewoon niet bji dat me geheugen zo brak is......zo nieuw...

Zal mijn ondervindingen wel posten etc.
Je hoeft niet verder te testen. Je hebt pech en je kunt je geheugen gewoon RMAen.

Edit: sluit me verder bij Admiral Freebee aan

[ Voor 5% gewijzigd door EricJH op 09-05-2006 23:21 ]

Verwijderd

het kan ook zijn dat je aansluiting van je dvdspeler naar je moederbord niet goed is..mijn vriend heeft dit probleem ook gehad..zijn IDE aansluiting was namelijk niet perfect..daardoor sloeg ie een paar bestanden over en bleef ook haken..

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 17:19
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:27:
het kan ook zijn dat je aansluiting van je dvdspeler naar je moederbord niet goed is..mijn vriend heeft dit probleem ook gehad..zijn IDE aansluiting was namelijk niet perfect..daardoor sloeg ie een paar bestanden over en bleef ook haken..
Als memtest lijsten met fouten aangeeft, ligt dit niet aan je IDE aansluitingen. ;) (Misschien is die schijf van 3 maanden oud wel SATA :+ )

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:12
Misschien is je geheugen niet stuk, maar draait het gewoon te snel (frequentie of latencies)...

• SoeperKees
Nou het blijkt nu dat 1 geheugen reep stuk is. Dus het zat hem wel in het geheugen.

Dus zal deze upsturen naar cool-prices.

• SoeperKees
Een van de geheugen bankje was stuk. Het installeren van windows gaat nu goed.
Pagina: 1