Mogelijk om via Apple.com te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik wil graag een MacBook aangeschaffen, daar de Euro momenteel vrij sterk is en Apple.com goedkoper is dan Apple.nl vroeg ik mij of dit ook mogelijk is.

Mocht dit het geval zijn, moet je dan invoer/BTW moet betalen? Kun je dan ook gebruik maken van ADC?

PS meerdere keren gezocht; niks kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Empulse op 09-05-2006 21:38 ]

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Verwijderd

De Macbook Pro in dollars is even duur in euros, dus bespaar jezelf de moeite :)

Verwijderd

Invoerrechten + BTW moet je zeker betalen. Uiteindelijk zal de prijs ongeveer hetzelfde (of duurder) zijn als in Nederland.

• Empulse
NL: €2689,-
US:$2499,- = 1960 EUR

Edit: + invoer/BTW/shipping - ADC

[ Voor 37% gewijzigd door Empulse op 09-05-2006 21:46 ]

Verwijderd

Empulse schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:45:
US:$2499,- = 1960 EUR
+ 19% BTW = 2332,40 EUR
+ invoerrechten = ?

• Empulse
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:46:
[...]

+ 19% BTW = 2332,40 EUR
+ invoerrechten = ?
Ik ga het even opzoeken

Verwijderd

vergeet niet dat Apple.com voor de VS de prijs exclusief btw geeft, omdat de BTW daar per staat kan verschillen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:54:
vergeet niet dat Apple.com voor de VS de prijs exclusief btw geeft, omdat de BTW daar per staat kan verschillen!
Dus dan komt er de BTW uit de VS op, de Nederlandse BTW én de invoerbelasting :+

Laat je het trouwens direct naar je toe zenden. Dus bij de bestelling je eigen adres, of via een kennis/vriend in de VS?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 21:55 ]

Verwijderd

code:
1
2
US:$2499,- + 8% sales-tax = 2119,30 Euro

8% sales-tax is een voorbeeld, dit is dacht ik de salestax in Los Angelos :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 21:57 ]

• Empulse
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:55:
[...]

Dus dan komt er de BTW uit de VS op

Laat je het trouwens direct naar je toe zenden. Dus bij de bestelling je eigen adres, of via een kennis/vriend in de VS?
Nee, dat is alleen als een Amerikaan een Apple notebook koopt uit een andere staat dan waar hij zelf woont.

Nog niet over nagedacht, beide opties zijn mogelijk.

• Empulse
Ik lees op verschillende sites dat voor de meeste computer apparatuur het 0%-tarief geldt. Ik bel morgen de douane wel even.

Waarschijnlijk is het niet rendabel, maar ach :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Vergeet ook je verzendkosten en escrow/verzekering niet. Je wil namelijk niet dat die mensen van DHL/FedEx/UPS eventjes hun auto laden met jouw Mac (en het gebeurt, ik ken mensen die in Zaventem werken die regelmatig plasma's etc. zien wegrijden in een private auto).

Apple.com laat waarschijnlijk niet toe dat je rechtstreeks naar Europa verzendt. Als het al goedkoper EN legaal zou zijn dan zouden ze het waarschijnlijk wel zelf doen. Ik woon in de Verenigde Staten, dus ik kan je wel helpen daarmee (en taks is 8%) maar dan moet ik wel je verpakking opendoen en zorgen dat het er gebruikt uitziet om voorbij de douane te geraken (aan beide zijden zullen ze wel moeilijk doen anders). Daarnaast moet je mij wel vertrouwen zodat ik niet eventjes het geheel bij mij houd.

Ik zou het persoonlijk niet riskeren. Ik heb het zelf gedaan omdat ik persoonlijk over en weer ging maar via de post zou ik het niet doen. Maar als je wilt eventjes de US bezoeken, dan is het natuurlijk wel mooi meegenomen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
nog beter is het om de BTW ook niet te betalen.. Maar dan moet je connecties hebben..
MacBook laten shippen naar een staat in USA, daar uitpakken.. vol gooien met data en software (ik weet niet wat je precies nodig heb om te bewijzen dat ie van jou is) en dan meenemen naar Nederland.. (nothing to declare ;))

En je stuurt je doos enz via de reguliere post... is dat een optie?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij kun je als European de sales tax gewoon terug krijgen. Hier in de EU kun je iig als je als je hier iets koopt en een paspoort van een niet EU-land hebt de BTW terug vorderen. Toen ik mijn iPod uit Amerika haalde heb ik de sales tax op het vliegveld terug kunnen krijgen. Wat dan ook een optie is gewoon op en neer vliegen met een goedkoop ticket. De kans dat je bij de douane eruit gehaald gepikt wordt is nihiel.

Edit
3mph schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:33:
nog beter is het om de BTW ook niet te betalen.. Maar dan moet je connecties hebben..
MacBook laten shippen naar een staat in USA, daar uitpakken.. vol gooien met data en software (ik weet niet wat je precies nodig heb om te bewijzen dat ie van jou is) en dan meenemen naar Nederland.. (nothing to declare ;))

En je stuurt je doos enz via de reguliere post... is dat een optie?
Ze kunnen aan het serie nummer zo zien dat het een Amerikaanse is waarschijnlijk. Je zult dat alle stickers er af moeten halen en geluk hebben. Maar zoals ik hierboven al zei de kans dat de douane je er uitpikt op het vliegveld is heel heel klein.

[ Voor 48% gewijzigd door Bartjeee op 09-05-2006 23:40 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Voordat ze het serienummer gaan bekijken moeten ze wel eerst de doos onderscheppen nietwaar?

Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is bij een *reseller* in de USA een systeem bestellen. Dit vervolgens in een niet-originele doos laten versturen en de originele doos los laten versturen (met "empty, for promotional use" oid erop). Maar we komen nu wel in een beetje schimmig gebied...

Bericht hierboven

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
als je het gewoon legaal wilt doen ben je niks goedkoper uit. met btw en invoerrechten kom je op hetzelfde bedrag uit. daar komt verzending dan nog bij. dus het levert je alleen extra moeite op

PSN: djmurcielago

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Floris schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:02:
Voordat ze het serienummer gaan bekijken moeten ze wel eerst de doos onderscheppen nietwaar?

Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is bij een *reseller* in de USA een systeem bestellen. Dit vervolgens in een niet-originele doos laten versturen en de originele doos los laten versturen (met "empty, for promotional use" oid erop). Maar we komen nu wel in een beetje schimmig gebied...
Mij lijkt dat er ook iets van een serie nummer op de laptop zelf staat, nou heb ik zelf geen mac dus kana ik het niet weten. Maar alle laptops die ik gezien hebben zijn voorzien van een serie nummer op de laptop zelf.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
Je zal sws een adresje in amerika moeten hebben en dan via reguliere post naar nederland moeten opsturen omdat apple niet tussen verschillende landen "verscheept". Vreselijk omslachtig allemaal. Even door de zure appel bijten en wat langer doorsparen. Schrale troost; in nederland zijn bloemen een stuk goedkoper dan in amerika :Y)

Verwijderd

Er komt geen VS tax op... alleen 19% BTW hier in NL. Maar die BTW gaat ook over de portokosten.

In NL was ie zoals gezegd: € 2689,-

Ik geloof ook dat een laptop een 0% invoertarief heeft, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Je break-even punt is dus:
US: $ 2499,- = NL: € 1960,-

(1960 + portokosten) x 1.19 = 2689 <=>
portokosten = 2689/1.19 - 1960 = 299,66.

Dus volgens mij als je je portokosten onder de 300 euro weet te houden dan maak je winst.

Maar dan heb je wel wat meer gedoe en wellicht geklooi met garantie als je die nodig mocht hebben. Het zou niet leuk zijn als je een DOA in je handen gepropt krijgt :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
Garantie is internationaal... geloof nu zelfs op alle apple producten niet alleen meer de draagbare.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Leuker lijkt me een ticket naar NY te kopen, er een weekendje te shoppen én een Macje kopen aldaar. Als je hem zelf meeneemt (en dus ook gebruikt voor je hem mee terug neemt) heb je geen transportkosten verder.

Maar, je hebt wel pech als je bij de douane wordt aangehouden :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Er komen ook nog de kosten voor een nederlandse stekker bij voor je oplader, neem ik aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:29:
Er komen ook nog de kosten voor een nederlandse stekker bij voor je oplader, neem ik aan?
Je kunt ook een kabel pakken, en die zijn ongeveer 50 cent bij de lokale elektroboer :)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Opsturen is gewoon niet interessant. Sowieso moet dat via een vriend/kennis/familie in de VS want Apple stuurt het niet voor je naar NL. Reken dan op iets van $250 (!) voor het versturen van een laptop, dat is nog zonder extra verzekeringen e.d. Geen grappen dus :)

Het kopen van dit spul in de VS is eigenlijk alleen interessant als je iemand kent die binnenkort van de VS naar NL gaat of als je zelf richting de VS moet.

Voordeel is wel dat je dan een laptop hebt met een US keyboard :)

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Wel rekening houden dat ze in Amerika je Mac onderscheppen en je even 1 on 1 nemen voor een gesprek.. dan moet je laten zien dat je mac werkt e.d. superdrive legen enz.. dit ivm de aanslagen van 11/9.. dus niet zenuwachtig worden ;)

Verwijderd

Nu heb ik een aantal vrienden in Amerika, en die komen over een tweetal weken hierheen.

Nu zag ik toevallig dit topic en begin ik een beetje te twijfelen....

Ik was namelijk eerst van plan om een Macbook te kopen als hij eenmaal uitkwam, Pro is gewoon te duur voor mij.

Maar omgerekend, een Macbook Pro is in the USA 1999 dollar de goedkoopste dat is 1563 euro...
Dat is wel een erg leuk prijsje, voor een enorm vette laptop...

Zouden mijn vrienden nu een heel groot risico nemen, om zoiets mee te nemen voor mij? Kijk ze kunnen de doos daarlaten, en allen gewoon in hun koffers stoppen, en gewoon zeggen dat het van henzelf is.... Ze gaan uiteindelijk toch terug naar de states... Dus de douane kan we moeilijk doen, maar ze komen hier gewoon op effe buurten en gaan dan weer terug....

Als ik ze dan ophaal van het vliegveld, kan ik het vervolgens gewoon overnemen, hoeft niemand te weten.

Zou dit plannentje werken?

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Tuurlijk dat, geen mens die weet dat die laptop niet van henzelf is. Zij hebben hem zelfs gekocht...
En er is natuurlijk niemand die gaat controleren of ze die laptop een week later wel terug mee op het vliegtuig nemen :+

Verwijderd

Ja dat plannetje gaat zeker werken. Het mooie is dus dat zij toch al naar hier komen en zij hebben zelf de bon uit de VS van dat apparaat...

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56
Er komt op een laptop sowieso btw én invoerrechten. Ik heb eens wat computerspullen
gekocht vanuit Amerika, en daar betaal je gewoon invoerrechten over. Als je geluk hebt
wordt het verstuurd als "gift". En daar betaal je weer geen invoerrechten over.

Ik weet niet zeker hoe het zit met de adapters van Apple Amerika, maar hou er rekening
mee dat 't Voltage daar anders is. Tenzij ze een universele adapter hebben, gaat dat dus
bij voorbaat al niet werken. Bij Apple Desktop computers (iMac en Powermac) zit er
tegenwoordig wél al een universele PSU in overigens.

Mar wat al eerder werd gezegd; Apple Amerika verstuurd geen pakketten naar het buitenland.
Dan snijden ze zichzelf natuurlijk in de vingers. Mocht je het via een kennis/vriend op gestuurd
kunnen krijgen, dan kán het wel weer interessant worden....
Dan zouden ze het via hun werk als gift kunnen opsturen, wat genoeg kan schelen om het
interessant te maken, mits de adapter universeel is. Dan zal het uiteindelijk een paar honderd
euro kunnen schelen. Maar anders win je er niets mee.

Verwijderd

# Line voltage: 100V to 240V AC
# Frequency: 50Hz to 60Hz
De Macbook Pro heeft hier totaal geen problemen mee :)

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56
Ah cool :)
Dat scheelt alweer dan, hehe. Nu nog nieuwe iBooks (MacBooks)
en ik ben een happy camper!

Verwijderd

Interessante ideeen! Ik ga in juni naar NYC en was van plan om in de Apple Store een mooie MBP aan te schaffen. Ik ram mijn iPod wel vol met documenten/bibliotheek/applications uit de iMac en zet die over op de MBP.

Ben benieuwd of dat trucje gaat werken :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het bedrag wat je bespaard is ongeveer evenveel als een retourtje? Dus je betaald de volle prijs voor een MacBook pro en krijgt hierbij een retour naar NY cadeau? :P Leuke constructie :)

🌞🍃

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:25:
Er komt op een laptop sowieso btw én invoerrechten. Ik heb eens wat computerspullen
gekocht vanuit Amerika, en daar betaal je gewoon invoerrechten over.
Dat jij een keer invoerrechten hebt moeten betalen voor computerspullen dat wil nog niet zeggen dat dit ook moet voor een laptop. Het grootste gedeelte van computerapparatuur is namelijk te invoeren volgens het 0-tarief. Oftewel daar gelden geen invoerrechten voor. Op een MP3-speler zitten wel invoerrechten. Kijk anders een op www.douane.nl daar staat een overzicht.

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:34:
Het bedrag wat je bespaard is ongeveer evenveel als een retourtje? Dus je betaald de volle prijs voor een MacBook pro en krijgt hierbij een retour naar NY cadeau? :P Leuke constructie :)
Yep, voor 300 euro kan je zeker wel heen en weer naar de V.S. :)

En ook @ Playboy Mansion:
Letten jullie er wel op dat de douane een bon kan vragen van je dure apparatuur als je weer in NL terugkomt? Want ze vragen waar je dat spul gekocht hebt. Dat van dat vol zetten met NL apps is wel een goed plan. Maar het mooiste is zoals hierboven ook een keer wordt vermeld, dat vrienden vanuit de V.S. op bezoek komen naar hier, dan is er echt geen speld tussen te krijgen :)

Verwijderd

Voor 300 euro op en neer naar de V.S.? Jij gelooft zeker ook in die "Voor 5 euro naar London" reclames....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:34:
Voor 300 euro op en neer naar de V.S.? Jij gelooft zeker ook in die "Voor 5 euro naar London" reclames....
Onder welke steen heb jij gelegen?

http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag524/01?videotext_all=y

Verwijderd

Onder welke steen heb jij gelegen? Nog nooit van luchthavenbelasting gehoord? Waardoor dit makkelijk 200 a 300 euro duurder word?

Verwijderd

Die vrienden van mij, zijn toevallig ook nog student... gaat er nogmaal 200 dollar van de prijs af..

1799 dollar = 1414 euro... voor een Mac Book Proo

dam echt cheap, ik ga proberen om dit voor elkaar te krijgen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:29:
[...]

Onder welke steen heb jij gelegen? Nog nooit van luchthavenbelasting gehoord? Waardoor dit makkelijk 200 a 300 euro duurder word?
Hahaha, 300 euro tax op een vlucht van 219 euro???

Verwijderd

Ja lekker, maar je mist deze tekst:
OP=OP!
En waarschijnlijk was het al op voordat de advertentie uit was. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 13:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Hahaha, 300 euro tax op een vlucht van 219 euro???
Kom eerst maar op met een screenshotje, dit is het laagste waar ik op uit kom:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/06/130/09/whehehe1147355080.png

En voor als je naar New York wilt:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/06/130/09/goedkoopst1147355399.png

En jij vond 300 euro belasting op een vlucht van 219 euro gek? O-)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 15:56 ]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
mja een directe vlucht kost een stuk minder aan belasting. In januari-maart kun je prima voor <350 naar de oostkust vliegen, nu is dat natuurlijk wat duurder. Al kan ik uit ervaring melden dat je met een last-minute vlucht 's zomers daar nog best onder kunt komen... maar ik geloof dat dit topic daar niet helemaal over gaat ;)

Verwijderd

De enige maatschapijen die direct vliegen zijn de duurdere maatschapijen, waarbij je moet denken aan bijvoorbeeld de KLM :)

• Guru Evi
  • Laatst online: 23-12-2025
Het zou in ieder geval werken als je vrienden/familie hebt die over en weer gaan. Het moet natuurlijk voor persoonlijk gebruik zijn (10 nieuwe laptops zullen ze wel niet vertrouwen) en niet voor commercieel gewin.

De douane pikt je waarschijnlijk niet op. Ik ga regelmatig over en weer met een iBook en een HP Pavilion en niemand die ooit iets vraagt. Als je vrienden dat dus in hun HANDBAGAGE meenemen dan is het in ieder geval geen probleem. Misschien ook nog een draagtas ervoor kopen.

De doos kun je vol met kleren stoppen en in je checked bagage steken. Ik zou de laptop niet in mijn checked bagage steken. Ik heb al gehad dat er dingen uit verdwijnen (juwelen en elektronica) en deze worden niet gedekt door je verzekering. Zorg ook dat er geen factuur voor te vinden is bij je checked bagage, fax of stuur die op met de post.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:57:
De enige maatschapijen die direct vliegen zijn de duurdere maatschapijen, waarbij je moet denken aan bijvoorbeeld de KLM :)
WTF? Als je even de moeite had genomen om de teletekstpagina's te bekijken in de link die ik heb gepost, kan je zien dat daar 2 rechtstreekse vluchten van Martinair naar de V.S. op staan. Eén voor EUR 259,- en als je met z'n 2'en gaat kan je die van EUR 219,- nemen, beiden dus van Martinair.

Er is sowieso altijd wel ergens een last-minute aanbieding voor rond de EUR 250,- naar de V.S. te vinden. Zag er laatst ook nog eentje voor EUR 239,- naar New York.

Jij laat nu lijndiensten zien, die moet je juist niet hebben, want die zijn altijd duurder dan last-minute charters.

Maar goed, waar het natuurlijk om gaat is dat je van de besparing van EUR 300,- op de laptop toch echt wel zo ongeveer zelf heen en weer kan reizen. Misschien niets voor jou, maar misschien wel leuk voor anderen!

Dan kan jij thuis mooi lekker screenshots maken van dure vluchten en die leuke namen geven zoals whehehe1147355080.png. Hahaha :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 23:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:41:
[...]

Kom eerst maar op met een screenshotje, dit is het laagste waar ik op uit kom:
...
En voor als je naar New York wilt:
...
En jij vond 300 euro belasting op een vlucht van 219 euro gek? O-)
Dude, wat zijn dit nou voor een achterlijke voorbeelden die je hier aanhaalt? Die vluchten zijn lijndiensten en zijn niet rechtstreeks dus dan is je tax natuurlijk veel hoger ja. Je kan gewoon voor rond de 300 euro incl. tax naar de V.S. heen en weer met een last-minute charter.

Ik ga hier verder geen tijd meer aan besteden ook... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:43:
[...]

WTF? Als je even de moeite had genomen om de teletekstpagina's te bekijken in de link die ik heb gepost, kan je zien dat daar 2 rechtstreekse vluchten van Martinair naar de V.S. op staan. Eén voor EUR 259,- en als je met z'n 2'en gaat kan je die van EUR 219,- nemen, beiden dus van Martinair.

Er is sowieso altijd wel ergens een last-minute aanbieding voor rond de EUR 250,- naar de V.S. te vinden. Zag er laatst ook nog eentje voor EUR 239,- naar New York.

Jij laat nu lijndiensten zien, die moet je juist niet hebben, want die zijn altijd duurder dan last-minute charters.

Maar goed, waar het natuurlijk om gaat is dat je van de besparing van EUR 300,- op de laptop toch echt wel zo ongeveer zelf heen en weer kan reizen. Misschien niets voor jou, maar misschien wel leuk voor anderen!

Dan kan jij thuis mooi lekker screenshots maken van dure vluchten en die leuke namen geven zoals whehehe1147355080.png. Hahaha :)
Heb je misschien de link naar d-reizen.nl of een screenshot? Ik zie inderdaad de teletekst-pagina, maar:

-Op deze teletext pagina staat nergens dat het een rechtstreekse vlucht is
-Op deze teletext pagina staat nergens dat het inclusief tax is :)

Het lijkt me de moeite waard dit te bespreken, want dan is een Macbook Pro inderdaad goedkoper :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 23:23 ]

• Empulse
Ik heb even het een en ander opgezocht; hieronder een overzicht:

Prijs notebook (huidige koers --> www.xe.com, zal iets afwijken van de werkelijkheid, maar verschil is nihil).

15'' 2GHz

US:
USD = 2499
EUR = 1934

NL:
EUR = 2689 incl. BTW

Verschil = 755 EUR = 975 USD
Vlucht (retour): 414 p.p. = profit: 305 + 4 dagen NY

Risico:
BTW
Invoerrechten naar verluidt: 0%

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/8673/11zp4.jpg

Edit: overnachting onder een brug niet inbegrepen.
Edit: een rechtstreekse Continental vlucht kost €430,- incl. belastingen

[ Voor 17% gewijzigd door Empulse op 12-05-2006 13:33 ]

• Empulse
Zou je eventueel in een Apple store ook je MacBook kunnen upgraden met een snellere hardeschijf?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:21:
[...]
Heb je misschien de link naar d-reizen.nl of een screenshot? Ik zie inderdaad de teletekst-pagina, maar:
-Op deze teletext pagina staat nergens dat het een rechtstreekse vlucht is
Jawel:
Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/6287/524053of.th.gif

Ik zie dat deze aanbieding bij D-reizen inmiddels weg is...
-Op deze teletext pagina staat nergens dat het inclusief tax is :)
Dat had ik ook niet gezegd :)
Maar stel, je neemt die vlucht van EUR 219,- p.p., die is rechtstreeks met Martinair, dan komt daar denk ik hooguit 150 euro tax bij hoor. Nou, dan heb je voor EUR 69,- meerprijs een leuk uitje toch? En wat als je de BTW niet hoeft te voldoen -> tel uit je winst!

De teletekstaanbiedingen zijn overigens wel heel erg lastig terug te vinden op de d-reizen website. Maar het kan wel, in januari had ik ze gebeld en toen had ik zo'n aanbieding te pakken, echt voor de helft van de prijs...

Verwijderd

Ik neem het eerste beste topic dat in de buurt komt.

Ik heb maar één vraag. De garantie van apple, is die worldwide? Stel ik koop een mac in de usa, kan ik die dan in belgië onder garantie binnendoen als er iets mis is?

• Domokoen
  • Laatst online: 09-02 16:55
Nee. De garantie voor omruilacties e.d. is niet world wide. Dit omdat bijvoorbeeld bepaalde reeksen accu's alleen in de USA gebruikt worden, en als er dan iets mis mee is... dan kan er bijvoorbeeld alleen in de USA een omruilactie zijn. En daar kan jij niet aan mee doen (geen recht op).

Verwijderd

Mr.Chinchilla schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:13:
Nee. De garantie voor omruilacties e.d. is niet world wide. Dit omdat bijvoorbeeld bepaalde reeksen accu's alleen in de USA gebruikt worden, en als er dan iets mis mee is... dan kan er bijvoorbeeld alleen in de USA een omruilactie zijn. En daar kan jij niet aan mee doen (geen recht op).
het betreft een eventuele mac mini. En ik denk er opeens aan, de stekkers van die voeding zijn anders zeker? Maar is het apparaat hetzelfde? Dus alleen het voedingsblokje plus stekker, maar in de mini zit er voedingstechnisch geen verschil toch?

Verwijderd

Ik heb en in sept 2005 een Mac laptop met 1,67 Ghz powerPC in de Apple Store in NY gekocht. Toen had je voor de prijs van model X in NL een model X+1 in US.

We zijn zonder problemen door de 'normale' security controle gekomen. Zelfs de laptop uit de handbagage moeten halen maar we hadden hem wel in een laptop rugzak gedaan, dus uit de originele verpakking.

Alles werkt perfect alleen nu is het sluitingsmechanisme gebroken. Bij de Apple shop op de Lijnbaan moeten we eerst 17,50 betalen voordat we geholpen worden omdat we niet bij hun gekocht hebben.

groet,
Tom

Verwijderd

Zelfs de laptop uit de handbagage moeten halen
Dat heeft niks met de douane te maken maar met de scanners. Een laptop werkt als een grote metalen plaat waardoor de x-ray scanner niet kan zien wat er achter de laptop ligt :)
Pagina: 1