[fedora] kan niks meer installeren

Pagina: 1
Acties:

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-02 20:25
hey,

ik heb sinds vandaag een probleem met rpm's installeren.
ik wou graag rarlinux gaan installeren maar als ik op de rpm klik krijg ik deze foutmelding:

Component: Software Installer
Summary: TB9275b279 downloadonly.py:26:config_hook:AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'add_option'

Traceback (most recent call last):
File "/usr/sbin/system-install-packages", line 229, in ?
main()
File "/usr/sbin/system-install-packages", line 224, in main
pkginst = SinglePackageInstaller()
File "/usr/sbin/system-install-packages", line 56, in __init__
GraphicalYumBase.__init__(self, False)
File "/usr/lib/python2.4/site-packages/pirut/__init__.py", line 123, in __init__
self.doPluginSetup(types=(yum.plugins.TYPE_CORE))
File "/usr/lib/python2.4/site-packages/yum/__init__.py", line 173, in doPluginSetup
optparser, types)
File "/usr/lib/python2.4/site-packages/yum/plugins.py", line 148, in __init__
self.run('config')
File "/usr/lib/python2.4/site-packages/yum/plugins.py", line 164, in run
func(conduitcls(self, self.base, conf, **kwargs))
File "/usr/lib/yum-plugins/downloadonly.py", line 26, in config_hook
parser.add_option('', '--downloadonly', dest='dlonly', action='store_true',
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'add_option'

Local variables in innermost frame:
conduit: <yum.plugins.ConfigPluginConduit instance at 0xb790c08c>
parser: None

sinds ik deze foutmelding krijg kan ik ook niks meer installeren ook niet via add/remove programs.
ik krijg dan dezelfde foutmelding.
weten jullie hier iets op ?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een fout in het python-script zou ik zeggen? Kan je es kijken waar dat script zit op je pc?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ProVine
ehm ik ben een redelijke noob kwa linux, dus zo echt niet weten waar dat zou zitten. weet jij dat mischien ?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

ProVine schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:48:
ehm ik ben een redelijke noob kwa linux, dus zo echt niet weten waar dat zou zitten. weet jij dat mischien ?
Zet je je magische bol dan even op je harde schijf zodat we het kunnen bekijken??
Wil je het proberen, ga dan zelf op onderzoek zou ik zeggen. Download de source tarball en ga vandaar verder.
Kun je nog wel andere rpm's installeren? Zo niet, dan is waarschijnlijk je rpm database corrupt geworden.

De titel is overigens misleidend naar het er nu naar uit ziet: je hebt een probleem met 1 rpm, niet met de gehele rpm-vloot die rond de wereld zwerft.

Hier kon uw advertentie staan

• ProVine
ik had het inderdaad nog niet getest met een andere rpm dat heb ik nu wel gedaan maar daar geeft ie het zelfde aan. maar als de rpm database kapot is hoezo kan ik dan add/remove ook niet meer opstarten ?(daar geeft hij het zelfde aan)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Component: Software Installer
Summary: TB9275b279 downloadonly.py:26:config_hook:AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'add_option'
Daar zit 'm het probleem. Downloadonly.py is het python script :). Wat je eronder ziet is debug-informatie. Als je geen enkel pakket meer kan installeren, dan is het waarschijnlijk dat het installatiesysteem (de rpm-executables) hiervan af hangen :).

Pin me er niet op vast, ben geen rpm-kenner, geef mij maar Slackwares .tgz :*) .

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ProVine
ik zat daar inderdaad ook aan te denken (ik zag die regel al staan) en ik kijk in dat bestand dan staan er maar 2 regels

[main]
enabled=1

lijkt mij heel weinig

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Eh, ja 2 regels is niet veel. Heel scherp opgemerkt van je.
Maar het is in iedergeval meer dan maar 1 regel.. stel je voor dat het er maar 1 zou zijn, dan zou alleen een leeg bestand minder zijn.. phew... diep man...

Maareh, misschien een keertje hier kijken?
Je bent niet de eerste blijkbaar met een corrupte rpm database als ik het zo zie.. De kans dat er een antwoord tussen staat is best wel groot.

[ Voor 50% gewijzigd door xzenor op 10-05-2006 11:30 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

code:
1
2
rm -f /var/lib/rpm/__db*
rpm --rebuilddb

Hier kon uw advertentie staan