[WinXP] Muis gaat aan de wandel

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik weet niet precies of het hier thuis hoort; ik weet namelijk niet of het aan de hardware of de software ligt maar ik krijg een beetje het idee dat het een software-matig probleem is.

Ik heb hier een Dell Latitude laptop met Windows XP erop. Eerst werkte alles prima, maar de laatste tijd gaat het muispijltje regelmatig aan de wandel. Hij begint dan vanzelf naar de rechterbovenhoek of de linkerbenedenhoek te verplaatsen; soms reageert het pijltje dan nog wel op bewegingen van de muis/touchpad, soms ook helemaal niet. Soms loopt ook gewoon het muispijltje even helemaal vast, voor een paar seconden reageert hij dan helemaal niet, maar dat lost zichzelf ook weer op.

Ik kan hier niets op vinden, weet ook niet echt goede zoektermen te vinden. Kan mij vertellen of dit inderdaad softwarematig is; en zo ja, of er iets aan te doen is?

Tja

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:03
Heb je die externe muis op een aparte/vreemde ondergrond misschien? Dan wil mijn muis namelijk ook wel eens op verkenning uit gaan. Of gaat ie ook alleen met touchpad ook aan de wandel

[ Voor 29% gewijzigd door Master FX op 09-05-2006 22:27 ]

Stay safe

Verwijderd

Of Topic;

verrek, dat had ik laatst ook, toen bleek dat mijn vrouw er aan vast zat,

Whahahahaha >:)

Verwijderd

Heb ik ook wel eens last van met mijn laptop, heb je ook zo'n touchstick ? Als ik die disable(d'r uit trekken :P) heb ik er geen last meer van. Helaas heb ik geen touchpad, dus ik ben er soms wel op aangewezen.

Verwijderd

Check je processen , waarschijnlijk is je proc of geheugen overbelast .

Heb je al een andere USB poort getest ?
Hoelang heb je dit probleem al , na een update , install ?
Neem aan dat je windows XP gebruikt , gebruik dan eens sysherstel en ga terug naar het moment waarvan je weet dat alles nog keurig werkte !

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb geen touchstick. De externe muis is aangesloten op een PS/2 poort, niet op USB. Maar ook als de externe muis niet is aangesloten gebeurt het nog.

De reden waarom ik denk dat het software-matig is, is dat het steeds erger wordt terwijl Windows draait en na een reboot werkt het dan wel weer prima, voor een tijdje in ieder geval.

Ik weet niet precies hoe lang het probleem al bestaat, het niet namelijk niet mijn laptop, ik ben alleen ingeschakeld om het te proberen op te lossen. Er zijn in ieder geval geen updates oid uitgevoerd; spyware/virusscannen helpt ook niet tegen dit probleem.

Er staat inderdaad wel Windows XP op, maar systeemherstel is uitgeschakeld dus dat gaat hier niet helpen.

Tja

Verwijderd

dit probleem bestond al met mijn oude armada.
als je een externe muis gebruikt moet je je touchpad in het bios uitschakelen

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Klinkt interessant, ik ga het proberen! Bedankt!

Tja

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:26:
dit probleem bestond al met mijn oude armada.
als je een externe muis gebruikt moet je je touchpad in het bios uitschakelen
Moet dat in het bios, of kan dat ook met een sneltoets? Lijkt me wat handiger dan steeds naar het bios te moeten als je de ene keer wel en de andere keer niet een externe muis gebruikt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 22:37

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik heb bij mijn oude Dell hetzelfde gemerkt en ik denk zelf dat het komt omdat de laptop warm wordt. Maar, je kan hele duidelijk merken dat hij vooral warm wordt op bepaalde plekken. Bij mij zat 1 van die plekken vrij dicht bij de touchpad, precies aan de kant waar de cursor heen ging. Ik denk dat die tochpads niet alleen drukgevoelig zijn, maar ook warmtegevoelig. Daarom gaat het ook goed als ie nog maar net aan staat en gaat het mis als hij al een tijd aan staat...

Althans, die indruk kreeg ik.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 22:37

DizzyWeb

Ondertiteld

DrivinUCrazy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:40:
[...]

Moet dat in het bios, of kan dat ook met een sneltoets? Lijkt me wat handiger dan steeds naar het bios te moeten als je de ene keer wel en de andere keer niet een externe muis gebruikt.
Als het goed is kan je dat in de Synaptics drivers instellen, dat dat automatisch gaat als je een externe muis aansluit.

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Heb je een optische muis met draadje? Ik heb gehoord dat dit een veelvoorkomend probleem is met XP SP2, ik heb er zelf ook last van.

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Kun je het niet met hardware profielen regelen in windows? (dwz. Profiel met Touchpad aan en profiel met Touchpad uit) Via apparatenbeheer dus..

[ Voor 5% gewijzigd door mrClass op 15-05-2006 12:57 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
babba schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:45:
Heb je een optische muis met draadje? Ik heb gehoord dat dit een veelvoorkomend probleem is met XP SP2, ik heb er zelf ook last van.
Idd, dit is een erg bekend probleem onder WinXP. Ik heb er op mijn Latitude ook last van, maar niet zo erg als jou. Maar het heeft dus niks met processor overbelasting te maken ofzo, maar gewoon een XP bugje/'feature' die er helaas nog steeds in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 15-05-2006 13:01 ]

Verwijderd

voor zover ik weet is het geen xp-bug.
eerst had ik windows98 erop en toen was het al zo.
later heb ik xp met sp2 erop gezet en gebeurde het nog steeds,
en nooit een optische muis erop gehad
dus moet het een bugje in het bios zijn.
mischien zou een bios-update werken,maar daarvoor vind ik het risico te groot voor een klein probleem

ik gebruik dus altijd een muis(trackball) op mijn laptop
als dit in windows te wijzigen is zou het mooi zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 22:29 ]

Verwijderd

Nee dit is geen Bug van XP.
Dit ligt gewoon aan bepaalde laptops van Dell..
het is o/s onafhankelijk.
Aantal dingen die wij altijd doen
=> Bios upgrade
=> Touchpad uitschakelen / externe muis gebruiken

( als beide niet helpen, melden we de laptop aan bij Dell ) en dan wordt er een onderdeel vervangen.
Pagina: 1