Sinds kort heb ik bij dyndns.com een dynamisch en statisch adres aangemaakt, beide verwijzen mooi door naar mijn ip-adres, die dus naar mijn router verwijst.
Zelf zit ik achter die router op wireless, ik probeer nu het adres bijvoorbeeld iets.kicks-ass.net (van dyndns) door te laten linken naar bijvoorbeeld localhost van mijn wireless computer.
Ik zou graag een FTP willen opzetten of een webserver (Apache, PHP, SQL e.d) willen draaien.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dat door laten linken, ik heb wel verstand van zaken, maar zodra ik mijn router binnentreed volg ik helemaal niets meer, ik heb gehoord dat ik moet port-forwarden, o.i.d. Ik zit op een intern adres van 192.168.1.7, volgens mij is dat meestal zo, echt dynamiek dus niet, tis DCHP.
Dit tabje heb ik staan in mijn router, daar moet ik denk ik zoeken:
menu router:

NAT Virtual Servers:

NAT Port Triggering:

NAT DMZ Host:

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt.
Zelf zit ik achter die router op wireless, ik probeer nu het adres bijvoorbeeld iets.kicks-ass.net (van dyndns) door te laten linken naar bijvoorbeeld localhost van mijn wireless computer.
Ik zou graag een FTP willen opzetten of een webserver (Apache, PHP, SQL e.d) willen draaien.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dat door laten linken, ik heb wel verstand van zaken, maar zodra ik mijn router binnentreed volg ik helemaal niets meer, ik heb gehoord dat ik moet port-forwarden, o.i.d. Ik zit op een intern adres van 192.168.1.7, volgens mij is dat meestal zo, echt dynamiek dus niet, tis DCHP.
Dit tabje heb ik staan in mijn router, daar moet ik denk ik zoeken:
menu router:
NAT Virtual Servers:
NAT Port Triggering:
NAT DMZ Host:
Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 20:40 ]