Over een tijdje willen we gaan bbqen en voetbal kijken met een beamer bij een vriend op een boerderij. Om het signaal van de schotel decoder +- 150 meter verderop aan de beamer te voeren wil ik een pc gebruiken om het signaal met VLC te streamen naar een andere pc via een netwerkverbinding (switchje onderweg). Omdat ik alleen een kabel tv kaart heb, wil ik de decoder via S-VHS aan m'n kaart hangen en de geluid aan de line-in van m'n geluidskaart.
De VLC manual heeft me geleerd hoe ik voor elkaar kan krijgen.
Ik heb het getest en het idee werkt. Het video signaal gaat goed, maar ik mis het geluid.
Als ik de speakers aanzet dan hoor ik het geluid van de line-in. Het geluid wordt echter niet verzonden.
Ik heb ontdekt dat ik helemaal geen tabje 'capture' in de mixer heb staan, terwijl dit wel het geval is op een andere pc (beide Ubuntu6) waarin een Live 5.1 zit.
' Sound recorder' vindt ook geen capture device.....
Als ik een mp3'tje stream dan hoor ik op de tweede pc wel geluid.
Audigy 4 pc

Live 5.1 pc

Wie kan me helpen?
De VLC manual heeft me geleerd hoe ik voor elkaar kan krijgen.
Ik heb het getest en het idee werkt. Het video signaal gaat goed, maar ik mis het geluid.
Als ik de speakers aanzet dan hoor ik het geluid van de line-in. Het geluid wordt echter niet verzonden.
Ik heb ontdekt dat ik helemaal geen tabje 'capture' in de mixer heb staan, terwijl dit wel het geval is op een andere pc (beide Ubuntu6) waarin een Live 5.1 zit.
' Sound recorder' vindt ook geen capture device.....
Als ik een mp3'tje stream dan hoor ik op de tweede pc wel geluid.
Audigy 4 pc

Live 5.1 pc

Wie kan me helpen?
Infinitus est numerus stultorum