Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Adobe Gamma Loader.exe' wordt als malware herkend? *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
Nou, het zit dus zo:

Na een virusmelding te hebben gekregen genaamd 'Adobe Gamma Loader.exe' ben ik gaan scannen met NOD 32 en Hitman Pro omdat mijn taakbalk het ineens niet meer deed. Ik kreeg een zandlopertje als ik erover heen ging, en kon verder niks aanklikken. Heb dus toen mijn HD eruit gehaald, als extern gebruikt en gescand. Hij vond heel wat, maar geen adobe gamma loader. Omdat ik toch dacht dat alles eraf was heb ik 'm zojuist weer ingebouwd, zonder succes: exact het zelfde probleem. Toen is mij de repair van windows aangeraden, dus ik deed dat, maar als ik dan eenmaal in het 'Welcome to Microsoft Windows' schermpje zit en dan vervolgens lees 'To continue, click Next' en klik, loopt ie vast. Het enige wat ik nog kan is rebooten, dan kom ik niet meer in dit scherm maar in het 'gewone' windows. Ik blij, want taakbalk deed het, maar te vroeg gejuigd, want toen ik wilde rebooten liept ie vast, dit deed ie gewoon niet.. Daarna nog een keer repair gedaan, met de gedachte 'tweede keer gaat beter', maar wederom zonder succes.
Wie helpt mij :'(

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

vreemd.. Adobe Gamma loader is een programma die standaard meekomt met jawel software van Adobe.. het is een programma om je monitor kleuren en contrast goed intestellen. Heb je al de kans gehad om HjackThis! te draaien en een log te maken? Misschien heb je een virusje die de boel besmet of spyware

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

In andere PC plaatsen, up to date virusscanner eroverheen halen en nog eens proberen. Ik zie dat je zoiets al gedaan hebt, maar probeer het nog 1 keer en zorg ervoor dat de scanner up to date is.

Dan opnieuw proberen -> werkt het niet, format en reinstall.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• -Japser-
Hmm ik zal proberen om HijackThis te draaien, ik weet niet zeker of dat zal gaan, of ie niet vast gaat lopen. Kan jij wat met de log als ik die hier post?

En over dat Adobe Gamma Loader -> daar heb i kverder niks meer van gezien :?
De Virus software die ik heb gedraait waren up-to-date..

Edit: Ik kan Hijackthis zo niet draaien, want na een druk op 'this computer' loopt ie al vast. Dan zou ik dat nog eens moeten doen met een externe HD, maar die heb ik nu niet..

[ Voor 25% gewijzigd door -Japser- op 09-05-2006 20:22 ]

Verwijderd

Weet je toevallig de virusnaam? Als wat voor virus werd de .exe gedetecteerd?

Verwijderd

Je kan hem niet op een externe hd laten draaien want hijackthis kijkt naar de processen. Met welke virusscanner heb je gescand? Probeer het nog eens en als het niet werkt is het waarschijnlijk gewoon: Format C

• -Japser-
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:26:
Weet je toevallig de virusnaam? Als wat voor virus werd de .exe gedetecteerd?
Ik weet de virusnaam niet nee, alleen Adobe Gamma Loader.exe maar dat heb ik niet meer voorbij zien komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:35:
Je kan hem niet op een externe hd laten draaien want hijackthis kijkt naar de processen. Met welke virusscanner heb je gescand? Probeer het nog eens en als het niet werkt is het waarschijnlijk gewoon: Format C
Met NOD32, Norton Anti Virus 2003 en Hitman.

Het is me dus gelukt om in de safe mode te komen, hierin deed alles het en mocht ik hijackthis installeren en draaien. De log is als volgt:

-----

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:31:37, on 9-5-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
\?\C:\WINDOWS\system32\WBEM\WMIADAP.EXE
C:\Documents and Settings\JasperL\Application Data\U3\0C411950F2C0A882\LaunchPad.exe
C:\Documents and Settings\JasperL\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.nu.nl/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: TGTSoft Explorer Toolbar Changer - {C333CF63-767F-4831-94AC-E683D962C63C} - C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\TGT_BHO.dll
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\PROGRA~1\FlashFXP\IEFlash.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Startup: Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.../MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn...rStatsClient.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: RaySat_3dsmax8 Server (mi-raysat_3dsmax8) - Unknown owner - C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\mentalray\satellite\raysat_3dsmax8server.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Program Files\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe (file missing)
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

-----

[ Voor 7% gewijzigd door -Japser- op 09-05-2006 20:38 ]

Verwijderd

Zo snel zie ik niks maar dat adobe gamma loader is geen virus. Dat programma regelt dingen als resolutie, kleuren en dat soort dingen. Het wordt standaard meegeleverd met adobe software ;) .

Wellicht dat \?\C:\WINDOWS\system32\WBEM\WMIADAP.EXE noemenswaardig is maar dit weet ik zelf niet.

• -Japser-
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:48:
Zo snel zie ik niks maar dat adobe gamma loader is geen virus. Dat programma regelt dingen als resolutie, kleuren en dat soort dingen. Het wordt standaard meegeleverd met adobe software ;) .

Wellicht dat \?\C:\WINDOWS\system32\WBEM\WMIADAP.EXE noemenswaardig is maar dit weet ik zelf niet.
Ok dan hoop ik dat er iemand is die wel weet wat wel en wat niet weg kan. Wat ik dan trouwens niet snap is dat Norton dit in eerste instantie dit adobe gamma loader als virus aangaf..

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Hmh, toevallig heb ik dit vorige week ook gehad.
Wat bleek, mijn HDD was kapoet en AVG vondt dit een polymorph virus :P

Dus, check je HDD eens met PowerMax of de diagnostische software van je hdd fabrikant.

//edit:
Dit kan trouwens ook verklaren waarom je die Gamma Loader niet meer kan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door OverSoft op 09-05-2006 20:55 ]

• -Japser-
OverSoft schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:55:
Hmh, toevallig heb ik dit vorige week ook gehad.
Wat bleek, mijn HDD was kapoet en AVG vondt dit een polymorph virus :P

Dus, check je HDD eens met PowerMax of de diagnostische software van je hdd fabrikant.
Hij doet het nog wel toch? Tenminste ik kan in veilige modus nog bij alle bestanden, en als ik hem in een behuizing zet van een externe HDD kan ik ook gewoon nog bij alles. Ik denk dus eerlijk gezegd niet dat ie kapot is?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 18:22
Als je je HijackThis log even door de auto-analyzers gooit komt er niets noemenswaardigs boven.

See for yourself:
http://www.hijackthis.de/
http://hjt.networktechs.com/

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik zie niets verkeerd in je logje, over deze vind ik niets, als je het niet kent kan je het eens uplaoden naar Virustotaal of Jotti:
C:\Documents and Settings\JasperL\Application Data\U3\0C411950F2C0A882\LaunchPad.exe

Verder lijkt het mij een slecht idee Norton en Nod32 samen te draaien.

EDIT: die auto-analyzers zijn niet erg betrouwbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Martijnc op 09-05-2006 21:02 ]

• -Japser-
Martijncr schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:01:
Ik zie niets verkeerd in je logje, over deze vind ik niets, als je het niet kent kan je het eens uplaoden naar Virustotaal of Jotti:

Verder lijkt het mij een slecht idee Norton en Nod32 samen te draaien.

EDIT: die auto-analyzers zijn niet erg betrouwbaar.
Van deze weet ik dat dit van mijn usb stick is dus veilig :)
Norton en Nod32 hebben al tegelijk gedraaid..

Edit: Heb trouwens eens zo'n scan bij zo'n analyzer gedaan en hij vind die adobe gamma scanner 'unknown'

[ Voor 14% gewijzigd door -Japser- op 09-05-2006 21:16 ]

• Martijnc
http://castlecops.com/mod...dobe%20Gamma%20Loader.exe
Norton en Nod32 hebben al tegelijk gedraaid..
Dat kan wel eens conflicten veroorzaken.

• -Japser-
Sorry voor de duidelijkheid: Ik bedoel dus niet tegelijk tegelijk, maar na elkaar..

Ik kan anders nu op mijn pc in de safe mode NOD32 installeren en draaien? Of gaat dat niet in de Safe mode?

[ Voor 15% gewijzigd door -Japser- op 09-05-2006 21:38 ]

• Martijnc
Tuurlijk kan je Nod32 in veilige modus draaien (wel niet updaten), hij zal waarschijnlijk beter zijn werk kunnen doen.

• -Japser-
Martijncr schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:50:
Tuurlijk kan je Nod32 in veilige modus draaien (wel niet updaten), hij zal waarschijnlijk beter zijn werk kunnen doen.
Ok. Hij is nu dus aan't scannen, ik ben benieuwd ....

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je zou voor de zekerheid LaunchPad.exe ('Adobe Gamma Loader.exe') nog even kunnen scannen op Jotti's online malware scan. :)

Kan je eventueel ook nog kijken naar de logs van NOD32 of Norton of je daar nog de melding kunt terugvinden? Daarnaast, zoals Martijncr ook al aangaf, zag ik dat Norton en NOD32 samen tegelijk opgestart worden. Uninstall een van de 2 eens. :)

offtopic:
Ik voer ook nog even een titelfixje uit. :)

Signature

• -Japser-
pasta schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:48:
Je zou voor de zekerheid LaunchPad.exe ('Adobe Gamma Loader.exe') nog even kunnen scannen op Jotti's online malware scan. :)

Kan je eventueel ook nog kijken naar de logs van NOD32 of Norton of je daar nog de melding kunt terugvinden? Daarnaast, zoals Martijncr ook al aangaf, zag ik dat Norton en NOD32 samen tegelijk opgestart worden. Uninstall een van de 2 eens. :)

offtopic:
Ik voer ook nog even een titelfixje uit. :)
Die 'Launchpad.exe' is van mijn USB Stick...

NOD32 was al geuninstalled, nu heb ik dus dit geinstalleerd en gedraaid in de Safe Mode en had 2 meldingen. Ik kon alleen maar kiezen voor 'geen actie' :|
(heb overigens wel 'kopieren naar quarantaine' aangevinkt.)
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperleferink.nl/virus_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperleferink.nl/virus_2.JPG

offtopic:
Topic title is ok . :)

[ Voor 10% gewijzigd door -Japser- op 10-05-2006 06:20 ]

• Martijnc
Je hebt dat bestand waarschijnlijk ooit eens weggegooid.
Je kan ze proberen manueel te verwijdern of ze met Killbox te verwijderen:

Download Killbox.
Klik op killbox.exe.
Kies de optie: "Delete on reboot".

Kopieer het volgende vetgedrukt deel:

C:\RECYCLER\S-1-5-21-1606980848-1214440339-839522115-1003\Dl1\DivXProAdware.exe
C:\RECYCLER\S-1-5-21-1292428093-926492609-725345543-1003\Dc10.zip

Open 'file' in het killboxmenu bovenaan en kies: Paste from clipboard

Je zal zien, het bovenstaande vetgedrukte zal staan in het "Full Path of File to Delete"-veld.
Er is een klein pijltje naast dat veld. Als je daarop klikt zal je al die bovenstaande lijntjes (indien bestanden aanwezig) die je gekopieerd hebt zien staan (dit is alvast de bedoeling)

Klik op de knop: All files (!Belangrijk!)

Daarna, Klik op de rode cirkel met het wit kruisje erin.
Killbox zal zeggen dat deze file zal verwijderd worden on reboot.. vraagt om nu te rebooten. Klik YES.

Je pc moet nu rebooten.

• -Japser-
Martijncr schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:58:
Je hebt dat bestand waarschijnlijk ooit eens weggegooid.
Je kan ze proberen manueel te verwijdern of ze met Killbox te verwijderen:

Download Killbox.
Klik op killbox.exe.
Kies de optie: "Delete on reboot".

Kopieer het volgende vetgedrukt deel:

C:\RECYCLER\S-1-5-21-1606980848-1214440339-839522115-1003\Dl1\DivXProAdware.exe
C:\RECYCLER\S-1-5-21-1292428093-926492609-725345543-1003\Dc10.zip

Open 'file' in het killboxmenu bovenaan en kies: Paste from clipboard

Je zal zien, het bovenstaande vetgedrukte zal staan in het "Full Path of File to Delete"-veld.
Er is een klein pijltje naast dat veld. Als je daarop klikt zal je al die bovenstaande lijntjes (indien bestanden aanwezig) die je gekopieerd hebt zien staan (dit is alvast de bedoeling)

Klik op de knop: All files (!Belangrijk!)

Daarna, Klik op de rode cirkel met het wit kruisje erin.
Killbox zal zeggen dat deze file zal verwijderd worden on reboot.. vraagt om nu te rebooten. Klik YES.

Je pc moet nu rebooten.
Oh gaaf! Ga ik gelijk proberen als ik thuis ben..
Een ding: Ik kan dit dus alleen in de Safe Mode aangezien het normale windows nog niet werkt ... weet niet of dat uit maakt?

• Martijnc
Dan zal je in "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" moeten starten anders kan je niet op het internet.

Wat start er allemaal mee op met Windows? mischien dat het iets te veel is.

• -Japser-
hmm, toen ik het dust paste had ik het gevoel dat alleen die dc.zip geplakt werd, is die ander niet zichtbaar of moet dat als tweede?

Én als ik mijn pc wil rebooten in de 'gewone' modus zegt ie eerst 'End program - msnmsgr.exe' , daarna 'End program-explorer.exe'. Vervolgens zijn alle icoontjes van de desktop, alleen taakbalk nog aanwezig met 'end program - msnmsgr....' en sluit ie nog niet af..

[ Voor 59% gewijzigd door -Japser- op 10-05-2006 17:15 ]

• Martijnc
-Japser- in "'Adobe Gamma Loader.exe' wordt als malwa..."

Ja, je moet de files na elkaar doen, daar was ik mischien wat onduidelijk. :o

Dat reboot probleem was er al of is er gekomen nadat je Killbox hebt gebruikt?
De icoontjes verdwijnen omdat explorer gekild werd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kwam toevallig pas langs een pc waar 'ie in de map "opstarten" (in het start menu) stond. Het vreemde (want ik ken 'm al van Photoshop enzo) was dat 'ie dit icoon had: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8fb85abc5060d49cabf03dc5f97b1917/full.gif* en geen "normale" snelkoppeling naar een folder van Adobe was, maar naar "Adobe Gamma Loader.exe" die gewoon in "C:\Documents and Settings\<usernaam>\Menu Start\Programma's\Opstarten" stond. Ik vertrouwde het niet en heb 'm weggemikkerd (helaasch zonder kijken wat het was |:( )
Normaliter staat 'ie in "C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration" en heeft 't zo'n Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f4cf02dc544d169b9d1782ac4ab075ad/full.gif icoontje.

* typisch VB6 executable icoontje

Na wat googlen kwam ik dit nog tegen, wat mijn vermoedens dus bevestigd.

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 10-05-2006 19:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• -Japser-
Martijncr schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:35:
-Japser- in "'Adobe Gamma Loader.exe' wordt als malwa..."

Ja, je moet de files na elkaar doen, daar was ik mischien wat onduidelijk. :o

Dat reboot probleem was er al of is er gekomen nadat je Killbox hebt gebruikt?
De icoontjes verdwijnen omdat explorer gekild werd.
Nu werkt dat 'paste from clipboard' al helemaal niet meer.. Ik dus kopieren, en via file wil paste, doet ie gewoon niks! Opnieuw opgestart, werkt nog steeds niet, wat ik ook kopieer(1 of 2 regels (die 2 regels werkte eerder wel) ) het doet het gewoon niet meer! De tweede regel heb ik dus al gedaan in het begin toen ik twijfelde of ie 1 had gedaan...

Overigens werkt gewoon rechtermuisknop>paste in het 'full path of file to delete' schermpje wel. MAg dat ook of werkt het dan niet?
En jij zegt 'Als je daarop klikt zal je al die bovenstaande lijntjes (indien bestanden aanwezig) die je gekopieerd hebt zien staan (dit is alvast de bedoeling)' maar ik zie geen bovenstaande lijntjes met bestanden?

En als ik dit eenmaal gedaan heb, en gereboot enz, wat dan? Nieuwe scan of?

[ Voor 32% gewijzigd door -Japser- op 10-05-2006 22:51 ]

• Martijnc
Je kan opnieuw scannen maar hij zal die bestanden niet meer vinden.

Sinds wanneer is dat reboot probleem er? Mischien is je Windows corrupt.

• -Japser-
Ik heb anderhalve week terug windows xp pro nog opnieuw geinstalleerd en daarna kwam dat probleem :? Dat reboot probleem kwam toen, na ik volgens mij(ik weet hetniet meer zeker, zou nog ff moeten graaien in me geheugen) adobe illustrater installeerde, maar het kan niet hieraan liggen denk ik want op mijn laptop draait ie wel gewoon....
Enige oplossing dus weer opnieuw windows xp installeren?

• Martijnc
Probeer dan deze regels eens te fixen en te herstarten en kijk of het probleem weg is.
Zorg wel dat HJT vanuit een vaste map draait, moest dit niet helpen kunnen we die regels herstellen!!

O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

Als je deze fixt zullen de bestanden niet verwijderd worden maar zullen ze alleen niet meer automatisch gestart worden.

Mischien een corrupte instaltie.

• -Japser-
Martijncr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:18:
Probeer dan deze regels eens te fixen en te herstarten en kijk of het probleem weg is.
Zorg wel dat HJT vanuit een vaste map draait, moest dit niet helpen kunnen we die regels herstellen!!

Als je deze fixt zullen de bestanden niet verwijderd worden maar zullen ze alleen niet meer automatisch gestart worden.

Mischien een corrupte instaltie.
Hoezzo vanuit een vaste map? Wel gewoon in Safe mode of bedoel jedat niet? HJT staat op bureaublad. Kan ik dus gewoon deze dingen fixen of..?

• Martijnc
Bureaublad is een vaste map, niet uit een temp map.
Dan kun je die regels fixen, er komt dan een map "backups"

[ Voor 38% gewijzigd door Martijnc op 11-05-2006 21:27 ]

• -Japser-
Martijncr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:26:
Bureaublad is een vaste map, niet uit een temp map.
Dan kun je die regels fixen, er komt dan een map "backups"
Ok deze regels dus weg gehaald, opgestart in gewone modus>reboot :
eerst een ' eind program msnmsgr.exe' en toen verdwenen de icoontjes MET taakbalk, vervoglens gebeurt er niks..

• Martijnc
Je kan je windows eens scannen op ontbrekende of beschadigde bestanden met chkdsk
Voor de rest zijn mijn ideeen ook op. :O

• -Japser-
Martijncr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:54:
Je kan je windows eens scannen op ontbrekende of beschadigde bestanden met chkdsk
Heb je enig idee hoe dat programma werkt dan?
En het enige is dan dus windows opnieuw installeren? Maar zou ie dan niet vastlopen bij 'next' denkje in het windows intro? (zie openingspost)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Martijncr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:54:
Je kunt beter "sfc /scannow" doen in een commandprompt (of start->uitvoeren) ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• pasta

pasta

Ondertitel

Idd, chkdsk controleert je harde schijf op fouten maar bemoeit zich verder niet met de files die er opstaan. :)

Signature

• -Japser-
RobIII schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:10:
[...]

Je kunt beter "sfc /scannow" doen in een commandprompt (of start->uitvoeren) ;)
Hmm zou je misschien iets preciezer kunnen zijn?
Bij start>run krijg ik error, dus 'cmd' in getypt en toen 'sfc/scannow' maar ook foutmelding ...

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wel een spatie tussen sfc en /scnannow typen heh ;)
Gewoon start>run>sfc /snannow

• pasta

pasta

Ondertitel

Heb je wel de spatie ertussen gedaan? Ook is het handig om even te posten welke error je krijgt. :)

Signature

• -Japser-
Bij het opstarten in de safe mode with command prompt start ie gelijk cmd.exe op. Je maakt nu een paar spel fouten dus weet ik niet wat is het nu:
sfc /scnannow
sfc /snannow
sfc /scannow

Bij sfc /snannow krijg ik een tekstje, ik zou het over kunnen typen maar volgens mij zit ik sowieso niet goed? En moet ik wel opstarten in safemode met command prompt?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
-Japser- schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:04:
Bij het opstarten in de safe mode with command prompt start ie gelijk cmd.exe op. Je maakt nu een paar spel fouten dus weet ik niet wat is het nu:
sfc /scnannow
sfc /snannow
sfc /scannow

Bij sfc /snannow krijg ik een tekstje, ik zou het over kunnen typen maar volgens mij zit ik sowieso niet goed? En moet ik wel opstarten in safemode met command prompt?
Je moet sfc<spatie>/scannow doen, precies zoals ik zei. Dit kan in een command-prompt, maar ook in start-uitvoeren. Maar dat had je zelf érg makkelijk kunnen uitvinden door gewoon even sfc<spatie>/?, wat bij zo'n beetje alle commandline tools werkt.

Ik heb geen idee of het werkt in safe mode, maar het zou gewoon je systeembestanden moeten controleren (en "repareren" als er iets mis is). Ook is "dat tekstje" wél interessant voor ons om te weten. Hoe kunnen wij je helpen als we niet weten wat de uitvoer is? En waarom zou je het moeten overtypen? Je kunt hoop ik toch wel kopiëren en plakken :? Of desnoods een screenshot maken?

Ik moet eerlijk zeggen dat je gebrek aan initiatief en zelf proberen ons hier waarschijnlijk parten speelt. Als we je zo aan het handje moeten houden en steeds alle info uit je moeten trekken als je met een reply komt na 3 dagen kon het wel eens goed een maand duren voordat we er uit zijn. Wellicht is een format en herinstall in dat geval beter. En dat is niet lullig bedoeld, ik probeer je er alleen op te wijzen dat we je proberen te helpen en dat je (beter) mee zult moeten werken wil je naar een oplossing toe werken.
-Japser- schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:04:
Je maakt nu een paar spel fouten dus weet ik niet wat is het nu:
sfc /scnannow
sfc /snannow
sfc /scannow
Kom op :D Denk eens 3 seconden na. Wat zou er bedoeld worden? SCAN NOW? Of SNAN NOW? Of misschien SCNAN NOW? :o Of spreek je écht geen woord Engels? ;)

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 13-05-2006 15:53 ]

Over mij

• -Japser-
Nou eh, ja start>run>sfc<spatie>/scannow gedaan in safe mode en schermpje gaat meteen weg, dus ik kan niks zien.
Ik denk dat opnieuw formateren het handigst is, maar ik ben zo bang dat ik straks niet op 'next' kan duwen (zie eerdere posts) en dan kan ik dus helemaaaal niks.
Heb daarom nog maar eens hitman gedraait met een 2e hdd erin, weet namelijk niet meer zeker of deze erin heeft gezeten, maar hitman gaat niet meer verder, doet ook niks meer dus :|

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
-Japser- schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:33:
Nou eh, ja start>run>sfc<spatie>/scannow gedaan in safe mode en schermpje gaat meteen weg, dus ik kan niks zien.
Dan probeer je datzelfde nog een keer in een command prompt... 8)7

Over mij

• -Japser-
RobIII schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:41:
[...]

Dan probeer je datzelfde nog een keer in een command prompt... 8)7
Dat is dus in de safe mode with command prompt en krijg ik :

' Windows File Protection could not initiate a scan of protected system siles.
The specific error code is 0x000006ba [The RPC server is unaviable]. '

[ Voor 3% gewijzigd door -Japser- op 14-05-2006 00:00 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Normaliter werkt SFC niet in Veilige Modus.

Mischien dat het volgende werkt:

Command prompt:
Start -> Run -> cmd -> klik OK

type: net start rpcss
druk op Enter

type: sfc /scannow
druk op Enter

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij ben je beter af wanneer je je C: schijf formatteert en Windows opnieuw installeert. Dat Windows vastliep bij Next heeft waarschijnlijk te maken met een foute partitie, of een enorme berg zooi op je C: schijf (met eventueel virussen), iets anders zou ik me niet voor kunnen stellen.

Gewoon de Windows CD erin knallen, C: partitie deleten en opnieuw aanmaken, formatteren met NTFS (Snel) en gaan met die banaan :Y)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• -Japser-
lordsnow schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:58:
Normaliter werkt SFC niet in Veilige Modus.

Mischien dat het volgende werkt:

Command prompt:
Start -> Run -> cmd -> klik OK

type: net start rpcss
druk op Enter

type: sfc /scannow
druk op Enter
Bij het typen van 'net start rpcss' krijg ik al de volgende melding:
'The requested service has already been started.
More help is avialable by typing NET HELPMSG 2182'

Dit krijg ik in de safe mode, maar ook in de safe mode with command prompt...

• Arfman

Arfman

Drome!

-Japser- schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:34:
[...]

Bij het typen van 'net start rpcss' krijg ik al de volgende melding:
'The requested service has already been started.
More help is avialable by typing NET HELPMSG 2182'

Dit krijg ik in de safe mode, maar ook in de safe mode with command prompt...
Arfman in "'Adobe Gamma Loader.exe' wordt als malwa..."

Pagina: 1