Éénvoudige site, maar hoe begin ik goed.

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik hoop dat mijn kneuzen vraag hier goed geplaats is, of zit ik echt tussen de pro's?
-svp niet meteen een slot, ik heb de FAQ's gelezen, en google is ook mijn vriend, gelieve eerst een PB wat er niet goed is-

Mijn vrouw wil haar werkjes op het net aanbieden, en ik vind het leuk om iets in elkaar te knutselen en er van te leren. Ik heb een ontwerp en idee wat ik wel en niet wil.
1. je ziet veel hobby sites die of niet goed werken of er niet uitzien, nu wil ik een éénvoudige rustige site maken, maar dat wat er op staat moet goed werken en snel laden
Tot nu toe heb ik een aantal sitebuilders en MS-publiser gebruikt maar ik krijg niet het resultaat. Van kale HTML snap ik geen zak.
Met google kom ik ook niet ver, of het is veel te simpel, of veel te ingewikkeld wat ik nog niet snap.

Wat ik een makkelijke manier denk te vinden is werken met lagen, en deze te kopieren naar diverse pagina's en bijv. per laag/knop een hyperlink plaatsen of werkt dat niet zo?

Wat is een goede site/manual waar een beetje stap voor stap een aardig programma wordt beschreven, en wat is dan een "aardig" programma.
Nogmaals er hoeft niets enorm flashy of gelikt te zijn.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Ik heb het mezelf een beetje geleerd om Dreamweaver CS te gebruiken. ik heb het programma en HTML geleerd met lynda.com. Ook ik ben geen wiz maar is voor mijn doen prima te leren.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als je het echt bij een WYSIWYG editor wil houden zou ik voor Dreamweaver gaan. NVU is een gratis alternatief, maar kan volgens mij (nog?) niet aan Dreamweaver tippen.

Overigens krijg je veel nettere code als je het zelf typt. HTML is echt niet heel moeilijk te leren, leen bijv. een leuk boek van de bieb en leef je uit ;). Verder heb je dan imho ook veel beter door wat er achter de schermen van je editor gebeurt :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ik zal eens een trial van dreamweaver proberen, daar zit ook een html editor in.

edit: waar baseert iemand zijn keuze op? er zijn zoveel progs. ook flash is van adobe.

[ Voor 36% gewijzigd door Pinin op 09-05-2006 19:49 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Handleiding HTML is een goede site om alles op te zoeken, verder zijn er natuurlijk de standaard progjes om websites in elkaar te knutselen zoals Dreamweaver (hierboven al genoemd) en GoLive. Met deze twee progjes kan je een hele mooie site in elkaar knutselen d.m.v. een standaard template, zo zit er in GoLive deze site er al standaard in en kan naar eigen wens ingevuld worden.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Heb je geen neefje van 7 15 die dat doet voor een leuke headset ofzo Vrij naar iemands sig hier op GoT

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Technicality schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:51:
Heb je geen neefje van 7 15 die dat doet voor een leuke headset ofzo Vrij naar iemands sig hier op GoT
:*)

THX allen, ik ga wat uitproberen, en als ik weer vragen heb dan kick ik hem wel weer omhoog, of niet.

www.casarodriguillo.com

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
At W3Schools you will find all the Web-building tutorials you need, from basic HTML and XHTML to advanced XML, SQL, Database, Multimedia and WAP.
W3 Schools

note: engels only

[ Voor 1% gewijzigd door Joshua op 09-05-2006 23:30 . Reden: typo in UBB ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

tomleeuw schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:59:
[...]

:*)

THX allen, ik ga wat uitproberen, en als ik weer vragen heb dan kick ik hem wel weer omhoog, of niet.
niet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.