Toon posts:

ADSL uitval, helpdesk komt niet verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een maandje geleden van HetNet overgestapt naar Direct-adsl van KPN. Sindsdien valt mijn internet steeds uit. Het @-lampje gaat oranje knipperen en na een minuut ofzo doet alles het weer.

Ik heb al een paar keer met kpn gebeld, maar kom tot nu toe niet veel verder. Ik heb de modem (speedtouch 510) al binnen 2 meter aangesloten op de splitter zonder router ertussen en dat hielp niks.
KPN heeft ook al een lijntest gedaan met en zonder splitter en toevallig viel het internet net niet uit zonder splitter ertussen. Dus heb ik een nieuwe splitter gekregen, maar ook nu nog valt het internet af en toe weg.
Het viel me op dat dit vnl. tussen 16.00 en 18.00 gebeurt en ook vaak als er gebeld wordt.
Nu blijkt ook nog eens dat HetNet mijn abonnement niet heeft afgezegd. Wat overigens hun fout was en ze zeiden aan de telefoon dit te zullen herstellen.

Maar al met al kom ik na eindeloze, dure gesprekken met KPN gewoon niet verder. Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad of er meer van afweten, of dat het misschien aan mijn doorloop met HetNet ligt oid.

Dit laat de log van mijn modem overigens zien:

03 days 21:13:49
PPP link up (PPPoA_1) [mijn IP]

PPP PAP Authenticate Ack received

PPP PAP Authenticate Request sent

03 days 21:13:38
xDSL linestate up (downstream: 6144 kbit/s, upstream: 768 kbit/s)

03 days 21:13:26
xDSL linestate down

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:20:
Het viel me op dat dit vnl. tussen 16.00 en 18.00 gebeurt en ook vaak als er gebeld wordt.
Klinkt toch echt als een splitterprobleem ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

StevenK schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:21:
[...]

Klinkt toch echt als een splitterprobleem ?
is inderdaad een splitterprobleem. meer specifiek: er zit een toestel aangesloten voor de splitter, en met de overzetting van het signaal van HetNet naar KPN werkt dat niet meer (waarom, ws signaal iets zwakker, gezien de down van 6144, wat niet bestaat bij HetNet).
Advies: voor de splitter GEEN apparatuur aansluiten.

Verwijderd

ik zeg modem dood die 510`s staan der om bekend vaak stuk te gaan probeer eens een andere modem dan deze.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 21:28
Klinkt als een Speedtouch met een of meerdere kapotte condensatoren. Lees volgend stukje maar eens: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 .

De fout treedt soms ook op bij Speedtouchen van na 2003.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik eerst eens een modem proberen van iemand die t wel doet. Want voor de splitter zit niks.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Testen is heel simpel: trek phone los uit je splitter. Bel met een mobiel je huisnummer en er mag niets rinkelen.

Als dat het geval is een ander modem testen inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1