Toon posts:

Per programma een verbinding toewijzen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgenmiddag wordt mijn nieuwe glasvezel verbinding aangesloten. Ik krijg dus twee internetverbindingen, een Xs4all basic lijn om mee te gamen en een glasvezel lijn om mee te downloaden.

Maar nu is mijn vraag, kan ik de twee lijnen verdelen onder verschillende programma's? Bijvoorbeeld als ik mijn favoriete spel Unreal Tournament start dat die gebruik maakt van de Xs4all lijn en als ik Newsleecher of een download in firefox start dat die dan via de glasvezel gaat? Dat ik niet steeds de ene lijn hoef uit te schakelen enz. Uiteraard heb ik twee netwerkkaarten in mijn pc, dus dat is geen probleem.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, zoniet zijn er dan andere programma's naar jullie weten die het switchen tussen verschillende internetverbindingen snel mogelijk maakt?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Nope dit kan niet. Als je gezocht had, had je mijn topic gevonden waar ik ongeveer hetzelfde vraag, maar dan alleen voor LAN. Ik heb daar nog steeds geen oplossing voor :)
Denk dat je dan toch het komt uit te schakelen, er is namelijk geen manier om het aan te wijzen per programma.

Je zou dit kunnen proberen, met netlimiter met zones gaan werken.. De games op zone 1, de andere op zone 2. De andere zijn op zone 1 geblokkeerdt en visa versa. Maar dat zul je zelf moeten testen :)

Denk dat dit zelfs beter te doen is met een linux bak dan met een windows bak. Dat weet ik vrij zeker zelfs.

[ Voor 15% gewijzigd door Timo op 09-05-2006 22:21 ]

Verwijderd

Is dit misschien iets ?

als je daarmee dan zo instelt dat je op je ene 'werkplek' via glasvezel download
en op je andere 'werkplek' de andere gebruikt ?

Heb trouwens geen ervaring met dit programma, maar er zijn er meerdere in dezelfde trant.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je nieuwsservers zullen wel vaste addresen hebben, je kan toch voor deze adressen een andere gateway toewijzen ?

dus default xs4all en dan wat "route add newserverip

code:
1
2
3
 route ADD 157.0.0.0 MASK 255.0.0.0  157.55.80.1 METRIC 3 IF 2
        destination^      ^mask      ^gateway     metric^    ^
                                                    Interface^

ervan uitgaande dat xs4all je default gateway is ......

voor dowloaden via http kun je simpelweg de proxy van je provider gebruiken (mits aanwezig)

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 09-05-2006 23:01 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden! Morgen ga ik alles uitproberen en testen, dan horen jullie meer!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dan kun met je modem toch verschillende porten forwarden naar verschillende ip-adressen ? Daar kun je dan een router tussen hebben met een firewall en die instellen op interfaces (met de porten van de apps) en natuurlijk ook op de nics in de pc.

Hoop werk wel :>

[ Voor 12% gewijzigd door Herby op 10-05-2006 20:54 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1