Data recoveren na KillHDD

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 08:57
Ik zal even kort proberen uit te leggen wat ik allemaal gedaan heb zodat het een beetje duidelijk is :)

Ik ging mijn PC maar weer eens voorzien van nieuwe hardware. Had een Abit A8V 3rd Eye bord met onboard raid controller en daarop een raid0 config.

Nu ben ik naar een ASUS A8N Sli Deluxe gegaan waar ook gewoon een onboard raid controller zit. Ik had gedacht dat dat in principe zo over te zetten was dus heb de schijven erop aangesloten maar kon geen nieuwe raid0 maken tenzij ik mijn schijven zou "formatteren". Dat had ik dus niet gedaan. Later op mijn werk mijn oude moederbord als soort testplank opstelling neergezet en heb daarna alle data van mijn 2e partitie op mijn raid0 config gecopied naar een 300GB schijf. Alles koek en ei tot zo ver.

Daarna dacht ik ja, als ik nou slim ben doe ik er een extra 160GB bij zodat ik een raid5 kan maken, dat kan dat bord namelijk ook. Ik gedaan en Windows opnieuw geinstalleerd, maar met het terug kopieeren van de data was dat ding echt ontzettend traag! denk dat dat kwam omdat het raid5 is en met die pariteit disk ofzo... iig veel slomer in mijn opinie dan de normale raid0.

Toch zo gelaten en heb ik later die 300GB weer gewist. Nu had ik alleen dag later weer mijn systeem klaar en dacht ja, ik ga toch maar raid0 van maken dus heb ik die 160GB extra eraf gekoppeld en een nieuwe raid0 ingesteld in de hoop dat dat niet echt heel gek veel uit zou moeten maken omdat je met 3 schijven zit waarvan er 1 uit zou mogen vallen. Dus heb ik in de BIOS van dat controllertje er raid0 van gemaakt. Windows opnieuw geinstalleerd weer en toen ik in Windows kwam was ik dus wel alles kwijt op 650mb ofzo na.

Die 300GB schijf heb ik gewist met killhdd, geen idee in hoeverre dit bekend is maar het is echt snel en volgens mij doeltreffend :) Ik krijg namelijk geen data terug op wat voor manier ook.

Ik heb een zogenaamde Hiren's BootCD, weet niet in hoeverre hij legaal is, maar daar staa legio tools op om te recoveren maar ik kom er niet helemaal uit. de ene vind wel een mbr terug en partitietabel maar als ik dat terugschrijf en vervolgens naar Windows ga moet hij em eerst formatteren...

Een korte samenvatting van de tools:
Active Partition Recovery 3.0
Active Uneraser 3.0
OnTrack Easy Recovery Pro 6.10
Winternals Disk Commander 1.1
TestDisk 6.2
DiyDataRecovery Diskpatch 2.1.100
Prosoft Media Tools 5.0
Lost & Found 1.06
PhotoRec 6.2

Met TestDisk kan ik dus die partitietabel terugschrijven, maar zonder succes. Met de Lost & Found kan ik mijn Raid schijven niet zien zodat ik ook niet die data weg kan schrijven wat ie eventueel zou vinden....

Kent iemand een tool die in Windows goed werkt? Ik ben nu even aan het testen met Winternals Disk Commander..

Wel naadje, 200gb data pleitos :D

Edit:
Was nog even wat vergeten, als ik in Windows kijk naar de 2e partitie van mijn raid0 dan staat er 150gb in gebruik maar wat ik kan zien is maar ongeveer 650mb...

Verder zijn alle schijven op de 300GB na SATA.

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 09-05-2006 19:06 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Zelf gebruik ik in dit soort gevallen Getdataback van Runtime, daar heb ik zelf goede ervaringen mee (is wel niet gratis helaas):

http://www.runtime.org/

Maar hoe meer er "gekloot" wordt met een schijf hoe kleiner de kans dat er iets succesvol terug te halen is. Ligt er ook een beetje aan hoe goed de schijf leeggemaakt is (alleen eenmalig nulletjes schrijven of herhaaldelijk met verschillende patronen overschrijven)

Succes in ieder geval, maar als ik het zo lees wat er allemaal al geprobeerd is geef ik je niet veel kans dat je veel data intact terug kunt halen :/

[ Voor 4% gewijzigd door Yngwie- op 09-05-2006 22:28 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 08:57
Ik heb net met dat programma Winternals Disk Commander mijn data "gezien" maar ik kon het helaas nog niet copyen naar de drive waar het eigenlijk heen moet. Voordat er gezocht werd naar de data kan ik wel zoeken op mijn raid schijven maar zodra ik dan de data daadwerkelijk van de schijf wil copyen kan ik die raid schijven niet selecteren, das ook wel naadje!

Ik ga es kijken of ik met dat Getdataback wat kan in windows! Heb je toch wat meer ondersteuning

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Als je al van raid type wilt veranderen moet de raid managment dat wel als optie weergeven, zomaar een schijf lostrekken en raid 0 opnieuw maken heeft geen zin.
Die data staat verdeeld over de schijven bij raid 5, tenzij die 160gig puur alleen voor parity werd gebruikt, maar dat was bij jouw controller vast geen optie.

Ik ben bang dat je niks terug kunt halen :(

P.S. Ik haal fatsoenlijke (imo) schrijf snelheden met raid 5, zo rond de 30 mb/sec.
4xWD250 Sata @ Promise TX150.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Ook al r-studio geprobeerd? http://www.r-studio.com/
Hier heb ik al eens een raidset mee weten te recoveren...

My software never has bugs, it just develops random features...

• Owen Reece
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 15:50
Probeer anders nog EasyRecovery Professional van Ontrack. Deze is niet gratis maar ik heb goede ervaringen hiermee. Succes met het recoveren van je data. :)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Yngwie- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:27:
Maar hoe meer er "gekloot" wordt met een schijf hoe kleiner de kans dat er iets succesvol terug te halen is. Ligt er ook een beetje aan hoe goed de schijf leeggemaakt is (alleen eenmalig nulletjes schrijven of herhaaldelijk met verschillende patronen overschrijven)
Nou voor softwarematig dataherstellen maakt het niks uit of je nu 1x met nullen hebt overschreven of 10x met random data. Weg = weg en zelfs een dataherstel-lab kan je data dan niet meer terug halen. Wellicht dat één of andere geheime dienst met speciale hardware nog de overschreven data kan herstellen, maar dat behoort niet tot de praktische mogelijkheden denk ik zo.

Ik weet niet wat killhdd doet. Misschien wist het alleen wat partitieinformatie. Dan nog zit je met het probleem dat je een RAID configuratie wil herstellen. Ik denk dat de TS het beter op kan geven: getdataback werkt alleen maar voor gewoon met NTFS of FAT geformateerde schijven voor zover ik weet. Verder had hij dit wel kunnen verwachten.. als je zonder backups maar wat losjes met HD's gaat jongleren ben je uiteraard zo je data kwijt, zeker bij RAID.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1