Toon posts:

Ipod op 5.1 Set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb een Ipod Video. Ik ben er achter gekomen dat deze als ik hem op mijn Pioneer Home Cinema Set (XV-DV303) aansluit, dat ik maar geluid krijg uit de subwoofer plus anderhalve box zeg maar. Dit is dus omdat een Ipod blijkbaar maar 2 kanaals geluid uitspuit.

Ik heb al eens rond gezocht maar ik kan er weinig over vinden. Is er een manier het geluid vanaf je ipod naar je home cinemaset te verdelen over de 5 boxen + subwoofer?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 18:11 ]

Verwijderd

De Ipod voert uit in stereo, dus wat je hoort klopt. tenzij je versterker een soort van 2x stereo mode (dus alles wat voor gebeurt ook achter doen) heeft ga je niet ver komen

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:29

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik heb bij mijn Logitech speaker set (X-530) een speciale plug erbij gekregen, die verdeelt het geluid van mn mp3 speler mooi over alle boxen.

Verwijderd

Topicstarter
royco_100 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:15:
Ik heb bij mijn Logitech speaker set (X-530) een speciale plug erbij gekregen, die verdeelt het geluid van mn mp3 speler mooi over alle boxen.
Weet je hoe zo'n plug heet of waar hij te koop is?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor een iPod is dit niet anders dan voor een andere analoge stereo bron. Je moet gewoon uitzoeken of je setje upmixing van 2 naar 5.1 kanalen ondersteunt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb op mijn receiver gewoon de optie om het geluid over alle boxen te verdelen, in verschillende klasses nog wel (virtual, music, movie, matrix en nog wat..) Dan krijg je mooi bepaalde klanken door je center, gewoon door de l+r, de subwoofer alle bass, en rear de 'bij-klankjes' zachtjes.. Het is dan wel nooit zo goed als een DVD.. maar als je het wil kan het vaak wel :)

edit:
Spuit 2

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 09-05-2006 18:18 . Reden: Keek net één berichtje hierboven... ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:18:
Ik heb op mijn receiver gewoon de optie om het geluid over alle boxen te verdelen, in verschillende klasses nog wel (virtual, music, movie, matrix en nog wat..) Dan krijg je mooi bepaalde klanken door je center, gewoon door de l+r, de subwoofer alle bass, en rear de 'bij-klankjes' zachtjes.. Het is dan wel nooit zo goed als een DVD.. maar als je het wil kan het vaak wel :)
Ik heb alle opties al bij de hand gehad en het werkt simpelweg gewoon niet...het is al een vrij oud dingetje, 3 of 4 jaar...ik denk dat er weinig anders op zit dan ook zo'n plugje halen. Maar waar? En hoe heet het?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 18:20 ]

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:29

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:16:
[...]

Weet je hoe zo'n plug heet of waar hij te koop is?
Geen idee hoe het heet, hier wat pics van het ding
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/6296/dsc013384ta.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/7185/dsc013398ch.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ipod ==========> Rooie en witte Tulp in de kant van dat ding met 2 ingangen. En dan hoe verbind ik het dan met mijn receiver? (je mag die duimnagel wel ff schoonmaken hoor, :P haha)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 18:23 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
En dan 1 uit voor front, 1 voor rear en 1 voor sub :? Neem aan dat dat er ook wel bij staat als je hem koopt ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:30:
En dan 1 uit voor front, 1 voor rear en 1 voor sub :? Neem aan dat dat er ook wel bij staat als je hem koopt ;)
Hehe waar moet ik hem kopen dan? Weet nou niemand hoe zo'n ding heet?

• TheZeroorez
  • Niet online
Eens kijken bij een MM/Handyman/Correct/Zelfbouw-speakershop/andere electronicawinkel? Op het internet vind ik teveel PHP-zooi als ik zoek op '2.0 to 5.1 splitter' bijvoorbeeld. Maarja, aangezien je dat ding nog niet hebt vond ik het dus ook een beetje een vreemde vraag hoe het dan werkt..
Pagina: 1