*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik ben dan ook voor gordels in de bus, onzin dat die er niet inzitten.
in touringcars zijn ze aanwezig tegenwoordig (waar ik laatst in zat wel in iedergeval)Impry schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:02:
Vraag ik mezelf ook wel eens af inderdaad. Als je ziet dat sommige stoelen nog hoger staan als de rest, dan moet je toch een partij gelanceerd worden als je een frontale aanrijding hebt!
Ik ben dan ook voor gordels in de bus, onzin dat die er niet inzitten.
De meeste schade wordt aan het andere object gedaan, wat vaak een fietser, stoep of verkeersbord inhoud.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Ik had het inderdaad vooral over het OV (zelfs bij de nieuwste bussen die hier rijden zitten ze er nog niet in), meeste touringcars hebben het tegenwoordig wel ja.GoldenSample schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:03:
[...]
in touringcars zijn ze aanwezig tegenwoordig (waar ik laatst in zat wel in iedergeval)
🌞🍃
Ik zat in me busje (type mongolenbus
Al met al niets aan de hand , schade met de bus was minimaal! En alle inzittende overleefde zonder schram. Note: dit busje heeft gordels
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Verwijderd
Wel eens gehad dat een grapjas links af wilde slaan waar het nadrukkelijk niet mag, en dan kan de bus er ook niks aan doen dat die er met redelijk lage snelheid tegen aan knalt. Is een kruispunt waar rechtdoorgaand verkeer tegelijk groen heeft met de rechtdoorgaande busbaan.
denk ik toch wat genuanceerder over, over het algemeen wel maar ik heb wel eens gezien dat ik dacht mwahVerwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:56:
Eigenlijk nog nooit, die chauffeurs zijn zeer goede chauffeurs. En er wordt gewoon geeeist dat je je eigen voertuig goed kent. Dus of je nu met 10 cm ergens langs af rijdt of met een meter. Maakt niet uit, en bussen zijn zeer wendbare voertuigen. Alleen al omdat de stuurwielen achter de bestuurderstoel zit en er geen neus op zit.
Wel eens gehad dat een grapjas links af wilde slaan waar het nadrukkelijk niet mag, en dan kan de bus er ook niks aan doen dat die er met redelijk lage snelheid tegen aan knalt. Is een kruispunt waar rechtdoorgaand verkeer tegelijk groen heeft met de rechtdoorgaande busbaan.
paar jaar geleden echter werden er 3 kantoorgebouwen gebouwd langs de weg waar de tram over loopt, een kraanwagenchauffeur wachtte tevergeefs al minuten om de weg op te draaien tot hij het zat was en gewoon de weg opreed...waarbij hij zijn kraan mooi de tram in boorde
stond dus niemand op de weg zoals het moet om de chauffeur te helpen, en ik zat uiteraard lekker in de tram vanuit school
fotootje van het ongeluk:

andere keer zat ik in de tram, stapte uit maar een aantal vrienden bleven zitten, dus ik loop naar mn bushalte en zie een auto een verboden bocht maken en dacht, hey dat is gevaarlijk...en gelijk na hem doet een ander hetzelfde, maar die was niet op tijd en kreeg dus de tram op zn auto, nog geen 5 meter voor me neus. de tram raakte de auto bij de bestuurdersdeur en kwam met de voorkant letterlijk omhoog en op de auto te staan...gelukkig was het 100 meter van het ziekenhuis oudenrijn gebeurd maargoed, die gozer zat natuurlijk wel flinkt vast...
heb helaas al meerdere ongelukken met de trams gezien dus als ik ergens wel goed voor uitkijk dan zijn het trams in utrecht
[ Voor 8% gewijzigd door bolleh op 10-05-2006 01:21 ]
Verwijderd
Een keer toen ik er in zat een fietser aangereden (die fietste door rood)
Een keer toen ik er 3 meter naast stond een gast compleet aan gort gereden zien worden (bus klapte met front tegen hem aan met 50km/u, gast had hem niet gezien, werd nogal gelanceerd) Was bij de dynabyte in Arnhem, eerst kwamen er alleen bussen van de ene kant maar na wat verbouwing ook van de andere. Dat wist die gast blijkbaar niet. (hij was echt aan gort overigens, ambulancepersoneel deed niets meer)
[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:53 ]
Bus was redelijk aan gort aan de voorkant. Hele ruit gebarsten en blikschade; de voorste bus kon niet meer rijden omdat de motor (die achterin zat kapot was).
Moest een nieuwe bus uit NL komen, we hebben tot 2 uur gewacht in de modderige berm
*Heb overigens nog een tijdje in leiden op school gezeten. Ik verbaasde me altijd dat die chaffeurs/chaffeuses die krengen met redelijke snelheid door de kleinste straatjes kunnen keilen met links/rechts meestal maar 10cm over
[ Voor 36% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-05-2006 12:00 ]
Situatie: 90 weg en voor ons stopt een auto die linksaf wil slaan. Wij stoppen en achter ons nog een andere auto. Is er een bus gewoon zonder remmen op ons ingereden
Is nu 4-5 jaar geleden, maar het sleept nog altijd aan.
Ze moeten hier nodig iets aan doen aan dit gedrag van een aantal chauffeurs.
Verwijderd
De uiteindelijke oorzaak was defecte remmen van de bus.
while ( !$succeed ) { $try++ }
Tevens heb ik gehad dat de bus ging offroaden. de chauffeur was vergeten dat die weg was afgesloten, en besloot om toch maar door te rijden...
m.v.g. Mcdeath
.
wat ik me dus afvraag stel de bus botst...en je zit in een stoel die hoger staat. lanceer je dan door de bus?
En als je achter zo'n glazenplaat zit, plakt je gebit er dan tegenaan ?
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Arnhem was dat, daar was ik bij en die was ik nog vergeten.Hu9o schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:31:
Als ik het goed herinner was er een paar jaar terug op het (bus)station in Groningen een meisje dood gekomen. Zij zat niet in de bus maar liep tussen de bussen door op het moment dat de bussen weer gingen vertrekken werd ze dus geplet tegen de zijkant van een draaiende bus.
[ Voor 186% gewijzigd door Glashelder op 10-05-2006 17:11 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Aanrijding waarbij de achterkant van de bus, een auto raakt bij een bochtje nemen.
Een bus die een vrouw op een fiets aanreed.
Verwijderd
Dat wilde ik dus ook net zeggen, die kunnen zo precies op de centimeter rijden, die weten precies wat wel en wat niet kan, en als dat met 2 centimeter aan beide kanten moet, dan is het niet anders.Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:56:
Eigenlijk nog nooit, die chauffeurs zijn zeer goede chauffeurs. En er wordt gewoon geeeist dat je je eigen voertuig goed kent. Dus of je nu met 10 cm ergens langs af rijdt of met een meter. Maakt niet uit, en bussen zijn zeer wendbare voertuigen. Alleen al omdat de stuurwielen achter de bestuurderstoel zit en er geen neus op zit.
Daar was toch nog iemand zwaar gewond geraakt?bolleh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:35:
...tramongelukken in utrecht....
Ik had de tram die daar trouwens aan de andere kant aankomt, die onbeschadigde. Was echt bizar.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Hij haalt twee incidenten door elkaar denk ik. In Groningen is een aantal jaar geleden een soortgelijk iets gebeurd, bij de uitgang van het busstation stond een bus te wachten toen er een andere bus achter kwam te staan, en een fietster dacht daar nog tussendoor te kunnen...johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:59:
[...]
Arnhem was dat, daar was ik bij en die was ik nog vergeten.
Kort daarop (zelfde dag) reed er daar nog een Interliner achterop een lesauto, die daardoor op een wachtende bus daarvoor knalde.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17429
lol @ lesauto
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
In Arnhem, toen net het nieuwe busstation afwas, had een meisje van eind tienerjaren niet door dat bussen daar met hoge snelheden bochten maken en je ze niet aan ziet komen. Vervolgens werd ze volledig overreden door een bus.Flotter schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:32:
[...]
Hij haalt twee incidenten door elkaar denk ik. In Groningen is een aantal jaar geleden een soortgelijk iets gebeurd, bij de uitgang van het busstation stond een bus te wachten toen er een andere bus achter kwam te staan, en een fietster dacht daar nog tussendoor te kunnen...
Kort daarop (zelfde dag) reed er daar nog een Interliner achterop een lesauto, die daardoor op een wachtende bus daarvoor knalde.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17429
lol @ lesauto
Ik heb zelf tot een paar jaar geleden ook wel vaak met de bus gereisd (Groningen lijn 15 station <> zernike). Nooit ongelukken gebeurd, maar dat verbaast me wel als je ziet hoe die chauffeurs racen. Als je in de bus zit is dat wel leuk, maar er hoeft maar iemand van zn fiets te vallen of te struikelen over een stoeprand en je wordt zo geplet in die nauwe straatjes door een bus @ 60km/u.
Dinsdag heb ik op het nippertje ongeluk met een bus kunnen voorkomen. Ik werd ook gesneden door een bus in de bocht. http://gathering.tweakers...message/25722770#25722770Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:04:
Ja klapband door over de stoep te rijden, om wat sneller door de bocht te kunnen.
Aanrijding waarbij de achterkant van de bus, een auto raakt bij een bochtje nemen.
Die lui denken dat iedereen wel vol op de rem gaat zogauw ze hun knipperlicht uitdoen en blindelings oprijden...
Toen zat de chauffeur wel even raar te kijken
gelukkig was het een dubbel-asser. aan de kant gezet, reserve bus laten komen en wij weer vrolijk verder!
ze hebben dan ook gewoon voorrang, dus als z'n knipper uitstaat wordt je geacht te stoppen voor hemPalomar schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:32:
Ik ben ook wel es met mn rechter spiegel tegen de zijkant van zo'n bus geknald die stilstond bij een bushalte (gewoon midden op de weg), maar op het laatste moment ineens ging rijden toen ik er voorbij ging. Gelukkig klapte de spiegel gewoon in en was ie niet kapot
Die lui denken dat iedereen wel vol op de rem gaat zogauw ze hun knipperlicht uitdoen en blindelings oprijden...
Verwijderd
Dat ligt iets genuanceerder. De buschauffeur moet wel even kijken of er geen auto's rijden die zo dicht bij zijn bus zijn dat ze niet meer op tijd veilig kunnen stoppen.MarcoZ20 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:45:
[...]
ze hebben dan ook gewoon voorrang, dus als z'n knipper uitstaat wordt je geacht te stoppen voor hem
idd, en dan nog, als er toch iemand doorrijdt dan mag die buschauffeur nog steeds geen voorrang nemen.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:57:
[...]
Dat ligt iets genuanceerder. De buschauffeur moet wel even kijken of er geen auto's rijden die zo dicht bij zijn bus zijn dat ze niet meer op tijd veilig kunnen stoppen.
En dat geldt ook alleen maar binnen de bebouwde kom. buiten de bebouwde kom heeft de buschauffeur maar gewoon te wachten totdat er een plek(je) voor hem vrij is.Palomar schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:00:
[...]
idd, en dan nog, als er toch iemand doorrijdt dan mag die buschauffeur nog steeds geen voorrang nemen.
Life is not about specs, it is about joy!
Bussen zijn nogal lomp en moeten de bocht ruim nemen. Ik kwam er vanaf met een wiel in de berm en een heel erg geschrokken en flippende zwaar autistische klant
ik vertel je nu vast dat ik (tour)busschauffeur ben.
ik reed gezellig 100 op de snelweg (mag tegenwoordig he) en TOTAAL geen verkeer, want 03:30 in de ochtend. vrolijk op de automatische piloot naar ben ophaalplek. wordt ik ingehaald door een dikke vito met spoilers en bling bling velgen (je kent het type wel) die heel vrolijk bedacht dat hij de afslag toch neit zou halen als hij niet NU naar rechts zou gaan. iets watop zich geen probleem is, hetzij hij nog een goeie 30 cm van zijn busje naast mij heeft rijden.
resultaat: 1 bus met een bumper en (verwarmde!) voorruit aan puin en 1 busJE via de vangrailen aan beide kanten van de weg tegen een boom geparkeerd.
bestuurder dood maar de bijrijder had niks (hij droeg gordel), en ik had geen verwondingen van het ongeluk maar ben uiteindelijk afgevoerd omdat ik volledig in elkaar was geslagen door de bijrijder. 2 gekneusde ribbetjes en nog wat opervlakkige wonden.
rechtzaak tegen bijrijder moet nog voorkomen.
ps: in de 1e instantie kreeg ik de schuld van het ongeluk.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Maar ik heb wel een keer gezien in Amsterdam voor het concertgebouw dat er een bus stond die over iemand heen was gereden (door de dode hoek denk ik). Die bus was met een krik gelift door de brandweer, waardoor je er dus onderdoor kon kijken, wat ik maar niet heb gedaan. De dag erna las ik dat diegene was overleden.
Hetzelfde heb ik trouwens ook een antal keer gezien met trams.
@ The_Virus: Wat lijkt mij dat vreselijk om mee te maken! Een dode, wat natuurlijk al heel erg is, maar dan vervolgens ook nog gemolesteerd worden...
[ Voor 15% gewijzigd door Nevie op 14-06-2006 21:10 ]
ooit stond ik met vrachtwagen midden in leiden te laden. Rijdt connexion bus gewoon spiegel er vanaf. En stoppen was er niet bij. Gelukkig had ik wel zijn kenteken. En na een 15 minuten had ie zich toch weer omgedraaid en kwam hij vanuit de andere kant weer voorbij.
Werd ie nogal kwaad dat ik hem om zoiets aanhield
Grutte Pier fansels
De man in kwestie beweerde dat de bus teveel links reed ,maar wilde het toch maar zelf betalen. Hij vond een paar honderd euro schade aan zijn BMW teveel moeite bij de verzekering
Yeah right als ik aangereden was door een bus krabbel ik niet zo makkelijk terug , deze meneer wist dat ie fout zat .
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Ik denk dat het een gevolg is dat jij de schuld kreeg ... die kerel flipt natuurlijk helemaal als hij weet dat zijn vriend (denk ik) dood is. Kreeg jij aanvankelijk de schuld van alleen die bijrijder?maar ben uiteindelijk afgevoerd omdat ik volledig in elkaar was geslagen door de bijrijder. 2 gekneusde ribbetjes en nog wat opervlakkige wonden.
Ok , leuk is het natuurlijk niet , ook wel enigzins belachelijk dat hij het recht in eigen hand neemt maar wanneer de emoties oplopen (op zo'n moment kan ik me niet voorstellen hoe ik zou reageren) kan zoiets gebeuren.... helaas.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik het er mee eens ben , echt totaal niet zoals het hoort , zeker als jij ook nog enigzins wel een shock krijgt van het dodelijke ongeval en dan ook nog in elkaar getikt worden
Eergistern reed ik overigens toevallig langs een oude rammelbus van Connexxion die compleet was uitgebrand... geen idee wat de oorzaak was , kon er ook niets van terugvinden. Als het dezelfde bus is die hier soms in de buurt rijd kan ik al raden wat het probleem was... die bus is minstens 20 jaar oud en was echt niet technisch in orde (zo klonk ie iig niet toen ik erin zat
[ Voor 20% gewijzigd door Raku op 15-06-2006 10:44 ]
Raku
Ik neem regelmatig de bus en heb eingelijk nooit iets noemenswaardig meegemaakt, hooguit wat incidenten die door haastige autobestuurders werden veroorzaakt.
Vorig jaar was er toch een buschauffeur beklemd komen zitten tussen de automatische deuren? achterdeuren zijn wel beveiligd als je er tussen komt, voordeuren niet en chauffeur dacht er wel even snel tussendoor te kunnen bij het uitstappen.
Paar weken geleden, Arnhem. Was er een bus kapot gegaan precies op het punt waar in- en uitgaande bussen op het centraal station elkaar kruisen. Totale chaos, rijen bussen die in Arnhem stonden te wachten. Twee weken later, precies op dezelfde plek weer bus kapot
[ Voor 37% gewijzigd door Beugelfles op 15-06-2006 11:00 ]
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Bij het uitkomen van een scherpe bocht knalt het derde/achterste lid van de bus zo tegen een (fouttief geparkeerde auto aan). De dreun was groot maar de chauffeur stopte niet. Ff naar voren lopen en er melding van maken was er ook neit bij gezien de drukte.
Die bussen zijn zo lang dat als je helemaal achterin zit en de bus maakt een scherpe bocht, dan zie je door het venster de chauffeur in een andere richting rijden dan jij zelf.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
voor wie zich afvraagt wat er fout gelopen is, met een manuele bak moet je schakelen. In neutraal rijdt ie echt niet
@hieronder: aan je handrem trekken, ik had niet echt door dat er iemand achter mij stond en was veel te druk bezig met nog meer gas geven en koppeling loslaten. En ja, ik heb een rijbewijs
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 18:23 ]
Die bussen zijn zo lang dat als je helemaal achterin zit en de bus maakt een scherpe bocht, dan zie je door het venster de chauffeur in een andere richting rijden dan jij zelf.
[quote]
en ik kan je ook vertellen dat die schauffeur doorreed omdat hij het niet heeft gevoeld en gehoord.
raar is dat he? die dubbele harmonicabussen
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
dit is 1 wagen...Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:22:
Vind ze wel tof, hoeveel extra stukken zullen ze er nog tussen kunnen doen? totdat t niet meer rijdt

specs:
117 trailers
lengte: 1,474.3 meter ja dat is 1.4 KILOMETER
gewicht: 1500 ton
trekker: kenworth C501 met 600pk
straatje-keren zal een leuke uitdaging vormen...
o ja, wereldrecordhouder is volvo met 26.8 meter aan bus
[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 15-06-2006 19:03 ]
.
Verwijderd
Ik vraag me af waarom de gemiddelde 'Nederlandse' truck 400 á 500PK heeft.. Zoveel bergen heeft Nederland ook weer niet
(Snelheid en behendigheid daargelaten...)
www.google.nl
Denk maar niet dat die 1,4 km trailer een 0-100 tijd heeft binnen de minuut hoor. Dat lukt de nederlandse trucks natuurlijk wel, enne Nederland is het land van de drempels: heuvels dus.MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:18:
1,4 km trailer trekken met een trekker van 600PK..
Ik vraag me af waarom de gemiddelde 'Nederlandse' truck 400 á 500PK heeft.. Zoveel bergen heeft Nederland ook weer niet
(Snelheid en behendigheid daargelaten...)
Áls je goed zou lezen zou je onderaan tussen haakjes zien staan dat ik best wel begrijp dat dit niet de snelste truck is. Wat ik me alleen afvraag of het rendement niet veel groter is. * MisteRMeesteR is fan van de betuwelijn.bartvl schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:28:
[...]
Denk maar niet dat die 1,4 km trailer een 0-100 tijd heeft binnen de minuut hoor. Dat lukt de nederlandse trucks natuurlijk wel, enne Nederland is het land van de drempels: heuvels dus.
1 * 600PK die er langer over doet
vs.
117 * 400PK die er korter over doet...
Ik zou het wel weten, goed initiatief van die Australiërs, 3 trailers achter 1 trekker (in de praktijk), maarja.. die uitgestrekte landschappen, die heb je hier idd niet
[ Voor 23% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-06-2006 23:32 ]
www.google.nl
Ook zoiets iddNevie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:38:
Hoe maakt die vrachtwagen een bocht? Is slechts één van de vragen die in mij opkomen.
(over dat naar binnen trekken: dat deed mijn LEGO auto destijds wel
[ Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-06-2006 23:44 ]
www.google.nl
Niet ?Nevie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:38:
Hoe maakt die vrachtwagen een bocht? Is slechts één van de vragen die in mij opkomen.
Raku
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
gewicht: 1500 ton
o ja, hij deed er 5 uur over... remmen was niet nodig wat hij bleef toch in de 1/2e versnelling zitten, hij heeft wel zijn complete koppeling eruit gebrand met deze actie. en hij is nog voozien van een koppelomvormer, en das een knappe prestatie kan ik je vertellen, je koppeling verbranden met een kovo erin
@yonny: als ik met de bus een paaltje raak achter dan merk ik het niet eens, laat staan zo'n geval.
[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 16-06-2006 00:19 ]
idd autstralie, uit een open mijn daar ergens.Nevie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:27:
Uit welk land komt dat bakbeest, Australië? Oh, en hoe hard reed ie max?
zn max is ongeveer 1.2km/u geweest. hij heft 5 uur gedaan over 8km.
Lijkt me niet een pretje om dag-in dag-uit met zo'n ding onderweg te zijn. Of het de kwaliteit van de weg nu ten goede komt vraag ik me ook nog af...
Virussen? Scan ze hier!
"normale" road trains zijn maar 3 a 6 trailers lang
zie hier: een inhaalactie
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
das niet tof...AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:46:
Dan moet ik toch opeens denken aan dat filmpje van ide BusCrash op Ebaumsworld....
Ook een keer dacht een chauffeur dat die bocht wel ging en dus zaten we met de zijkant op een paaltje een verbogen zijpaneel en we werden allemaal even door de bus geschud
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_AmbassadorDe bus raakte in opspraak toen in december 2003 een chauffeur de dood vond nadat hij door een storing bekneld raakte in de deur, later raakte er nog een chauffeur gewond bij een vergelijkbaar incident. De betreffende deuren zijn inmiddels vervangen.
Vooral als ze open gaan tijdens het rijden, en dat kan gebeuren als je er te hard tegenaan leunt. Moet je ook niet doen.smvs schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:20:
Deuren zijn veel gevaarlijker.
Signatures zijn voor boomers.
Bij de Ambassador is mij dat nog niet gelukt. Bij een al wat ouder DAF model wel.. leunde ik al vol tegen de deur aan, en toen maakte de bus een scherpe bocht naar links.. deuren gingen echt openMaasluip schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:11:
[...]
Vooral als ze open gaan tijdens het rijden, en dat kan gebeuren als je er te hard tegenaan leunt. Moet je ook niet doen.
www.google.nl
Sterker nog: volgens mij hebben ze onder en boven een heel klein stukje geleiderail voor als de deur bijna dicht is.
Mijn ervaringen komen ook uit een standaard streekbus, zo'n oude Den Oudsten-Daf, en dan nog uit de beginperiode van de OVS, toen busmaatschappijen nog niet doorhadden dat dit veel extra reizigers betekende.
Signatures zijn voor boomers.