Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met busongelukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 18:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik vroeg me net af op de terugrit van mijn stage of er wel eens bussen flink crashen. Je weet wel die OV bussen van connexxion en hermes etc :)

als je ziet hoe ze zich overal op hoge snelheid tussendoor wormen met 5 cm aan beide zijde speling.
100 rijden om 80 km wegen (tussen de dorpen in) en dan rakelings langs vrachtwagens af gaan. Dan is het een wonder dat er in de 5 jaar die ik dagelijks in de bus zit nog nooit iets gebeurd is (op een paar stoeprandjes na)

zijn er hier mensen die wel eens een crash/ongeluk in een bus hebben meegemaakt?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> VV

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Wom

In het dorp waar ik woon heeft er eens eentje bij een druppel de vangrail vol geraakt. Met als gevolg dat de vangrail helemaal vernield was, maar de bus had enkel flinke lakschade en wat geschrokken passagiers. Zat er zelf niet in overigens :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 12:46

Impry

Rallymedia.nl

Vraag ik mezelf ook wel eens af inderdaad. Als je ziet dat sommige stoelen nog hoger staan als de rest, dan moet je toch een partij gelanceerd worden als je een frontale aanrijding hebt!
Ik ben dan ook voor gordels in de bus, onzin dat die er niet inzitten.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Impry schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:02:
Vraag ik mezelf ook wel eens af inderdaad. Als je ziet dat sommige stoelen nog hoger staan als de rest, dan moet je toch een partij gelanceerd worden als je een frontale aanrijding hebt!
Ik ben dan ook voor gordels in de bus, onzin dat die er niet inzitten.
in touringcars zijn ze aanwezig tegenwoordig (waar ik laatst in zat wel in iedergeval)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:44
Voor mijn ouderlijk huis is een heuveltje omdat daar vroeger een brug was. Zij wonen aan de rand van het dorp. Bus reed veel te snel het dorp uit en stuiterde over dat heuveltje. Gevolg: pasagiers boven het achterwiel ongeveer kwamen met het hoofd tegen de bagagerekken aan. Er moest een ambulance bijkomen omdat enkelen nekklachten hadden.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:51
Probleem is de grote en de hoogte van die dingen.
De meeste schade wordt aan het andere object gedaan, wat vaak een fietser, stoep of verkeersbord inhoud.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 12:46

Impry

Rallymedia.nl

GoldenSample schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:03:
[...]

in touringcars zijn ze aanwezig tegenwoordig (waar ik laatst in zat wel in iedergeval)
Ik had het inderdaad vooral over het OV (zelfs bij de nieuwste bussen die hier rijden zitten ze er nog niet in), meeste touringcars hebben het tegenwoordig wel ja.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met touringcars gebeuren er helaas nog wel eens behoorlijk ernstige ongelukken. Ik heb nog nooit ervan gehoord dat een lijnbus een dodelijk ongeluk veroorzaakte eigenlijk :o

🌞🍃

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

/me trauma patiënt meld

Ik zat in me busje (type mongolenbus ;) 7 pers) 3 weken terug en toen raakte we uit de bocht bij vliegbasis Soesterberg en raakte we een stuk of wat van die paaltjes langs de weg. Raakte toen van de weg door gras ,bosje en uiteindelijk (chauffeuse al remmend denk ik) in het hek van de luchtmacht :D

Al met al niets aan de hand , schade met de bus was minimaal! En alle inzittende overleefde zonder schram. Note: dit busje heeft gordels ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Eigenlijk nog nooit, die chauffeurs zijn zeer goede chauffeurs. En er wordt gewoon geeeist dat je je eigen voertuig goed kent. Dus of je nu met 10 cm ergens langs af rijdt of met een meter. Maakt niet uit, en bussen zijn zeer wendbare voertuigen. Alleen al omdat de stuurwielen achter de bestuurderstoel zit en er geen neus op zit.

Wel eens gehad dat een grapjas links af wilde slaan waar het nadrukkelijk niet mag, en dan kan de bus er ook niks aan doen dat die er met redelijk lage snelheid tegen aan knalt. Is een kruispunt waar rechtdoorgaand verkeer tegelijk groen heeft met de rechtdoorgaande busbaan.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:51
Klein tijdje geleden werd de bus waar ik inzat geramd door een inhalende auto met aanhanger. Was duidelijk de schuld van de auto, niet die van de bus..

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:56:
Eigenlijk nog nooit, die chauffeurs zijn zeer goede chauffeurs. En er wordt gewoon geeeist dat je je eigen voertuig goed kent. Dus of je nu met 10 cm ergens langs af rijdt of met een meter. Maakt niet uit, en bussen zijn zeer wendbare voertuigen. Alleen al omdat de stuurwielen achter de bestuurderstoel zit en er geen neus op zit.

Wel eens gehad dat een grapjas links af wilde slaan waar het nadrukkelijk niet mag, en dan kan de bus er ook niks aan doen dat die er met redelijk lage snelheid tegen aan knalt. Is een kruispunt waar rechtdoorgaand verkeer tegelijk groen heeft met de rechtdoorgaande busbaan.
denk ik toch wat genuanceerder over, over het algemeen wel maar ik heb wel eens gezien dat ik dacht mwah :P 8)7

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Huh? Ik stap net uit een bus waarvan de chauffeur tegen de vangrail aan reed bij het opdraaien van de snelweg. Over toeval gesproken. :D

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:18
niet echt een busongeluk maar wel iets vergelijkbaars. trams in utrecht zijn niet als trams in amsterdam en den haag. ze zijn stukken groter/zwaarder en rijden harder maar wel op een rails gescheiden van de weg.

paar jaar geleden echter werden er 3 kantoorgebouwen gebouwd langs de weg waar de tram over loopt, een kraanwagenchauffeur wachtte tevergeefs al minuten om de weg op te draaien tot hij het zat was en gewoon de weg opreed...waarbij hij zijn kraan mooi de tram in boorde :/

stond dus niemand op de weg zoals het moet om de chauffeur te helpen, en ik zat uiteraard lekker in de tram vanuit school :X

fotootje van het ongeluk:
Afbeeldingslocatie: http://p.boere.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/botsing5022.jpg

andere keer zat ik in de tram, stapte uit maar een aantal vrienden bleven zitten, dus ik loop naar mn bushalte en zie een auto een verboden bocht maken en dacht, hey dat is gevaarlijk...en gelijk na hem doet een ander hetzelfde, maar die was niet op tijd en kreeg dus de tram op zn auto, nog geen 5 meter voor me neus. de tram raakte de auto bij de bestuurdersdeur en kwam met de voorkant letterlijk omhoog en op de auto te staan...gelukkig was het 100 meter van het ziekenhuis oudenrijn gebeurd maargoed, die gozer zat natuurlijk wel flinkt vast...

heb helaas al meerdere ongelukken met de trams gezien dus als ik ergens wel goed voor uitkijk dan zijn het trams in utrecht ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bolleh op 10-05-2006 01:21 ]

Verwijderd

Trams vind ik ook maar niks, en dan die sporen zitten overal, vooral in Amsterdam valt het me op hoe nochalant men die stroken oversteekt. Daar moeten toch regelmatig ongelukken gebeuren mens vs. Tram. Nouja ik weet wel wie er wint iig.

• pagani
  • Niet online
Niet echt schade aan de bus gehad.

Een keer toen ik er in zat een fietser aangereden (die fietste door rood)

Een keer toen ik er 3 meter naast stond een gast compleet aan gort gereden zien worden (bus klapte met front tegen hem aan met 50km/u, gast had hem niet gezien, werd nogal gelanceerd) Was bij de dynabyte in Arnhem, eerst kwamen er alleen bussen van de ene kant maar na wat verbouwing ook van de andere. Dat wist die gast blijkbaar niet. (hij was echt aan gort overigens, ambulancepersoneel deed niets meer)

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:53 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Heb een keer een uitje van school naar Belgie gehad met 2 touringbussen. Op de terugweg was de ene met 50km/u achterop de ander geklapt bij het filerijden. Ongeluk gebeurde nog in belgie om 11-12 uur 's nachts.. ( ik zat in de achterste en zag het allemaal mooi aankomen :P ) Ben er nog steeds niet uit of de rem het niet deed of dat de chauffeur niet op zat te letten :)

Bus was redelijk aan gort aan de voorkant. Hele ruit gebarsten en blikschade; de voorste bus kon niet meer rijden omdat de motor (die achterin zat kapot was).

Moest een nieuwe bus uit NL komen, we hebben tot 2 uur gewacht in de modderige berm :P Verder alleen lichtgewonde mensen, blauwe plekken, schaafwonden ed.. Al met al toch een redelijke klap.

*Heb overigens nog een tijdje in leiden op school gezeten. Ik verbaasde me altijd dat die chaffeurs/chaffeuses die krengen met redelijke snelheid door de kleinste straatjes kunnen keilen met links/rechts meestal maar 10cm over :? _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-05-2006 12:00 ]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Jep, ik heb er ervaring mee :X

Situatie: 90 weg en voor ons stopt een auto die linksaf wil slaan. Wij stoppen en achter ons nog een andere auto. Is er een bus gewoon zonder remmen op ons ingereden :X Gevolg: 3 auto's total loss (waaronder de onze) en de auto die links in wou slaan wonder boven wonder enkel een stukje glas stuk.
Is nu 4-5 jaar geleden, maar het sleept nog altijd aan. :/

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Bij ons is het ongeveer 2 jaar geleden een keer goed fout gegaan. Tussen 2 dorpen in op een slingerweg wilde een bus fietsers inhalen maar kon niet zien dat er een auto aankwam door het hoge mais wat er toenertijd stond. De bus is toen frontaal op de auto gereden met als gevold, 2 zwaar gewonden en 1 dode.

Ze moeten hier nodig iets aan doen aan dit gedrag van een aantal chauffeurs.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

bij ons is een keer een bus uit de bocht gevlogen met ca 50 kmu eerst een lantaarnpaal verwoest en daarna een tuinhek en een deel van de tuin. Ik was best blij dat het mijn eigen tuintje niet was.

De uiteindelijke oorzaak was defecte remmen van de bus.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Lijn 12 in Utrecht (dubbel gelede bussen voor vervoer van het station naar de universiteit) rijdt geregeld 80 i.p.v. 50 op het rechte stuk vlakbij het station. Als er daar een tegenliggerbus komt, en een van de 2 heeft een klapband aan de binnenkant (terrorist met een jachtgeweer?), is dat een frontale botsing met 200/300 doden........ Iets zegt me dat die bussen totaal buiten de risicocontouren vallen!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Een vriend vertelde laatst dat hij in een connexxion bus zat die in bebouwde kom (Velserbroek) flink aan het bumperkleven was. Auto remde af omdat ze naar rechts wilde gaan en bus ging er met volle snelheid in. Schade: Bus kon niet meer rijden, auto schoot 7 meter weg (flink gebeukt dus) en een hoop passagiers door de lucht...

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Ik ben een keer aangereden door een bus die flink hard aangejaagd kwam over de verdrijvingsvlakken en door het natte weer niet meer kon stoppen en in de voorkant van mijn auto gleed.......

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:35
Tja, 1 keer gehad dat de bus een auto aan reed, toen ging de bus ook niet meer verder.
Tevens heb ik gehad dat de bus ging offroaden. de chauffeur was vergeten dat die weg was afgesloten, en besloot om toch maar door te rijden...

m.v.g. Mcdeath

huidige opstelling

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Ik woon in Belgie aan een drukke straat met een openbaar vervoer "gedeelte" in het midden tussen de 2 rijbanen waar de bussen en trams op rijden. Dit jaar wekelijks minimaal 1 ongeluk (meestal auto's die over de busbaan keren en dan geraakt worden zonder al te veel lichamelijk letsel) en tevens één dodelijk ongeluk waarbij een persoon geraakt werd door een langs vliegende bus (bus kwam pas 30 meter verder tot stilstand, die lui rijden alsof hun banen echt afgeschermd zijn....). De halte hier voor de deur is onlangs naar aanleiding van dit voorval verbreed, de stoepjes waren misschien net 50cm breed, nu is dat wat breder geworden. Naar het schijnt verloor de persoon die is aangereden even zijn evenwicht en dan stap je dus al snel van het stoepje af... helaas kwam er net een bus aan.....

.

• Tusk
  • Laatst online: 17-11 18:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
wow zit nog heavy stuff tussen!

wat ik me dus afvraag stel de bus botst...en je zit in een stoel die hoger staat. lanceer je dan door de bus?
En als je achter zo'n glazenplaat zit, plakt je gebit er dan tegenaan ?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:44
Het veiligste is in principe achteruit zitten, bij een ongeval wordt je nooit van je plek gelanceert. Nadeel is wel dat je mogelijk verwondingen oploopt door vliegende projectielen bijvoorbeeld medepassagiers.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52

Hu9o

Schokkend

Als ik het goed herinner was er een paar jaar terug op het (bus)station in Groningen een meisje dood gekomen. Zij zat niet in de bus maar liep tussen de bussen door op het moment dat de bussen weer gingen vertrekken werd ze dus geplet tegen de zijkant van een draaiende bus.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• pagani
  • Niet online
Hu9o schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:31:
Als ik het goed herinner was er een paar jaar terug op het (bus)station in Groningen een meisje dood gekomen. Zij zat niet in de bus maar liep tussen de bussen door op het moment dat de bussen weer gingen vertrekken werd ze dus geplet tegen de zijkant van een draaiende bus.
Arnhem was dat, daar was ik bij en die was ik nog vergeten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier in de stad zijn er paar keer een paar bussen in de fik gevlogen (van die zuidtangent dingen). Bekabeling zat geloof ik een beetje te dicht op de uitlaat.

[ Voor 186% gewijzigd door Glashelder op 10-05-2006 17:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MMach
  • Laatst online: 21-11 13:01
In onze straat was er vroeger een gevaarlijk kruispunt (nu niet meer, ligt een vluchtheuvel enzo), en een jaar of 5 geleden was daar een bus van de Lijn gebotst op een vrachtwagen en omgevallen OP een fietsster. Althans op haar onderlichaam. Die lag daar dus mooi te kermen en toen die bus rechtgezet werd kon je zien dat haar beide benen zo hard geplet waren dat zelfs haar jeansbroek was gescheurd. Al lang geleden maar ik zie het nog altijd voor mij :/

Verwijderd

Ja klapband door over de stoep te rijden, om wat sneller door de bocht te kunnen.

Aanrijding waarbij de achterkant van de bus, een auto raakt bij een bochtje nemen.

Een bus die een vrouw op een fiets aanreed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:56:

Dat wilde ik dus ook net zeggen, die kunnen zo precies op de centimeter rijden, die weten precies wat wel en wat niet kan, en als dat met 2 centimeter aan beide kanten moet, dan is het niet anders.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
bolleh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:35:
...tramongelukken in utrecht....
Daar was toch nog iemand zwaar gewond geraakt?
Ik had de tram die daar trouwens aan de andere kant aankomt, die onbeschadigde. Was echt bizar.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Flotter
  • Laatst online: 21-11 13:18

Flotter

Pelipper!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:59:
[...]

Arnhem was dat, daar was ik bij en die was ik nog vergeten.
Hij haalt twee incidenten door elkaar denk ik. In Groningen is een aantal jaar geleden een soortgelijk iets gebeurd, bij de uitgang van het busstation stond een bus te wachten toen er een andere bus achter kwam te staan, en een fietster dacht daar nog tussendoor te kunnen...

Kort daarop (zelfde dag) reed er daar nog een Interliner achterop een lesauto, die daardoor op een wachtende bus daarvoor knalde.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17429
lol @ lesauto

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• pagani
  • Niet online
Flotter schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:32:
[...]

Hij haalt twee incidenten door elkaar denk ik. In Groningen is een aantal jaar geleden een soortgelijk iets gebeurd, bij de uitgang van het busstation stond een bus te wachten toen er een andere bus achter kwam te staan, en een fietster dacht daar nog tussendoor te kunnen...

Kort daarop (zelfde dag) reed er daar nog een Interliner achterop een lesauto, die daardoor op een wachtende bus daarvoor knalde.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17429
lol @ lesauto
In Arnhem, toen net het nieuwe busstation afwas, had een meisje van eind tienerjaren niet door dat bussen daar met hoge snelheden bochten maken en je ze niet aan ziet komen. Vervolgens werd ze volledig overreden door een bus.

• Palomar
  • Niet online
In Groningen was dat idd een keer gebeurd. Daarna is de situatie er wel wat gewijzigd (duidelijke lijnen op de weg) en mogen bussen er niet meer hard rijden. Nu hebben ze het volgens mij helemaal verbouwd. Was ook eigenlijk gekkenwerk, want alles ging daar ongecoordineerd door elkaar (bussen, fietspad, voetgangers, taxi's).

Ik heb zelf tot een paar jaar geleden ook wel vaak met de bus gereisd (Groningen lijn 15 station <> zernike). Nooit ongelukken gebeurd, maar dat verbaast me wel als je ziet hoe die chauffeurs racen. Als je in de bus zit is dat wel leuk, maar er hoeft maar iemand van zn fiets te vallen of te struikelen over een stoeprand en je wordt zo geplet in die nauwe straatjes door een bus @ 60km/u.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:04:
Ja klapband door over de stoep te rijden, om wat sneller door de bocht te kunnen.

Aanrijding waarbij de achterkant van de bus, een auto raakt bij een bochtje nemen.
Dinsdag heb ik op het nippertje ongeluk met een bus kunnen voorkomen. Ik werd ook gesneden door een bus in de bocht. http://gathering.tweakers...message/25722770#25722770

• Palomar
  • Niet online
Ik ben ook wel es met mn rechter spiegel tegen de zijkant van zo'n bus geknald die stilstond bij een bushalte (gewoon midden op de weg), maar op het laatste moment ineens ging rijden toen ik er voorbij ging. Gelukkig klapte de spiegel gewoon in en was ie niet kapot :P
Die lui denken dat iedereen wel vol op de rem gaat zogauw ze hun knipperlicht uitdoen en blindelings oprijden...

• Reley
  • Laatst online: 22-11 09:10

Reley

Zoom Zoom

ooit een keer met schoolreisje of zoiets, kwam 1 van de achterwielen van onze bus ons voorbij.....

Toen zat de chauffeur wel even raar te kijken :+

gelukkig was het een dubbel-asser. aan de kant gezet, reserve bus laten komen en wij weer vrolijk verder!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:15
Palomar schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:32:
Ik ben ook wel es met mn rechter spiegel tegen de zijkant van zo'n bus geknald die stilstond bij een bushalte (gewoon midden op de weg), maar op het laatste moment ineens ging rijden toen ik er voorbij ging. Gelukkig klapte de spiegel gewoon in en was ie niet kapot :P
Die lui denken dat iedereen wel vol op de rem gaat zogauw ze hun knipperlicht uitdoen en blindelings oprijden...
ze hebben dan ook gewoon voorrang, dus als z'n knipper uitstaat wordt je geacht te stoppen voor hem

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:45:
[...]

ze hebben dan ook gewoon voorrang, dus als z'n knipper uitstaat wordt je geacht te stoppen voor hem
Dat ligt iets genuanceerder. De buschauffeur moet wel even kijken of er geen auto's rijden die zo dicht bij zijn bus zijn dat ze niet meer op tijd veilig kunnen stoppen.

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:57:
[...]

Dat ligt iets genuanceerder. De buschauffeur moet wel even kijken of er geen auto's rijden die zo dicht bij zijn bus zijn dat ze niet meer op tijd veilig kunnen stoppen.
idd, en dan nog, als er toch iemand doorrijdt dan mag die buschauffeur nog steeds geen voorrang nemen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laatst wel gezien dat een taxi op een bus was ingereden. Uiteraard midden op het kruispunt. Probleem was dat er een bus langs moest, nu was er op zich wel plek zat, maar het waren van die leuke trolleybussen in Arnhem, met als gevolg dat die ook nog eens van de bovenleiding afreed.. .Was weer een mooi zooitje :+

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ohja, paar jaar terug ook. Uit het bejaardentehuis kwam een oud mens gelopen, liep recht de straat op. Een bus is er tegenaangereden. Heeft ze wel overleefd.

• bartvl
  • Laatst online: 16:15

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Palomar schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:00:
[...]

idd, en dan nog, als er toch iemand doorrijdt dan mag die buschauffeur nog steeds geen voorrang nemen.
En dat geldt ook alleen maar binnen de bebouwde kom. buiten de bebouwde kom heeft de buschauffeur maar gewoon te wachten totdat er een plek(je) voor hem vrij is.

Life is not about specs, it is about joy!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Ik heb er laatst bijna 1tje frontaal gehad. Ik reed taxi van diepeveen naar olst, allemaal slingerweggetjes en heel krap. Komt er ineens een lijnbus de blinde bocht ingereden en ik reed er net op af.

Bussen zijn nogal lomp en moeten de bocht ruim nemen. Ik kwam er vanaf met een wiel in de berm en een heel erg geschrokken en flippende zwaar autistische klant

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

kee, even een klein kickje.

ik vertel je nu vast dat ik (tour)busschauffeur ben.

ik reed gezellig 100 op de snelweg (mag tegenwoordig he) en TOTAAL geen verkeer, want 03:30 in de ochtend. vrolijk op de automatische piloot naar ben ophaalplek. wordt ik ingehaald door een dikke vito met spoilers en bling bling velgen (je kent het type wel) die heel vrolijk bedacht dat hij de afslag toch neit zou halen als hij niet NU naar rechts zou gaan. iets watop zich geen probleem is, hetzij hij nog een goeie 30 cm van zijn busje naast mij heeft rijden.

resultaat: 1 bus met een bumper en (verwarmde!) voorruit aan puin en 1 busJE via de vangrailen aan beide kanten van de weg tegen een boom geparkeerd.

bestuurder dood maar de bijrijder had niks (hij droeg gordel), en ik had geen verwondingen van het ongeluk maar ben uiteindelijk afgevoerd omdat ik volledig in elkaar was geslagen door de bijrijder. 2 gekneusde ribbetjes en nog wat opervlakkige wonden.

rechtzaak tegen bijrijder moet nog voorkomen.

ps: in de 1e instantie kreeg ik de schuld van het ongeluk.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• 418O2
  • Laatst online: 14:09
want? Geheel zijn fout toch. En die kerel is schuldig aan mishandeling?

• Nevie
  • Laatst online: 05-11 14:35
Zelf alleen een bijna aanrijding meegemaakt toen ik in een bus zat, BMW stationwagen kwam bijna bij mijn bankje naar binnen zeilen.

Maar ik heb wel een keer gezien in Amsterdam voor het concertgebouw dat er een bus stond die over iemand heen was gereden (door de dode hoek denk ik). Die bus was met een krik gelift door de brandweer, waardoor je er dus onderdoor kon kijken, wat ik maar niet heb gedaan. De dag erna las ik dat diegene was overleden.

Hetzelfde heb ik trouwens ook een antal keer gezien met trams.

@ The_Virus: Wat lijkt mij dat vreselijk om mee te maken! Een dode, wat natuurlijk al heel erg is, maar dan vervolgens ook nog gemolesteerd worden... ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Nevie op 14-06-2006 21:10 ]

• snoei
  • Laatst online: 14:58

snoei

kabels... :D

niet echt een zwaar ongeluk, maar toch.

ooit stond ik met vrachtwagen midden in leiden te laden. Rijdt connexion bus gewoon spiegel er vanaf. En stoppen was er niet bij. Gelukkig had ik wel zijn kenteken. En na een 15 minuten had ie zich toch weer omgedraaid en kwam hij vanuit de andere kant weer voorbij.

Werd ie nogal kwaad dat ik hem om zoiets aanhield :S wilde er in eerste instantie niets van weten en weer verder rijden. Tijdens dat gesprek kwam ook de politie (die ik reeds geinformeerd had) aan, en ineens wilde hij toch het schadeformulier invullen.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Over bus en boem gesproken... op 112 sites zijn zat foto's te vinden.

Grutte Pier fansels

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tjonge ik word nog veteraan. Gisteren in de bus worden we aangereden door een auto. Die gast alleen zijn spiegel kwijt.

De man in kwestie beweerde dat de bus teveel links reed ,maar wilde het toch maar zelf betalen. Hij vond een paar honderd euro schade aan zijn BMW teveel moeite bij de verzekering :+

Yeah right als ik aangereden was door een bus krabbel ik niet zo makkelijk terug , deze meneer wist dat ie fout zat .

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

maar ben uiteindelijk afgevoerd omdat ik volledig in elkaar was geslagen door de bijrijder. 2 gekneusde ribbetjes en nog wat opervlakkige wonden.
Ik denk dat het een gevolg is dat jij de schuld kreeg ... die kerel flipt natuurlijk helemaal als hij weet dat zijn vriend (denk ik) dood is. Kreeg jij aanvankelijk de schuld van alleen die bijrijder?

Ok , leuk is het natuurlijk niet , ook wel enigzins belachelijk dat hij het recht in eigen hand neemt maar wanneer de emoties oplopen (op zo'n moment kan ik me niet voorstellen hoe ik zou reageren) kan zoiets gebeuren.... helaas.

Wil natuurlijk niet zeggen dat ik het er mee eens ben , echt totaal niet zoals het hoort , zeker als jij ook nog enigzins wel een shock krijgt van het dodelijke ongeval en dan ook nog in elkaar getikt worden :|

Eergistern reed ik overigens toevallig langs een oude rammelbus van Connexxion die compleet was uitgebrand... geen idee wat de oorzaak was , kon er ook niets van terugvinden. Als het dezelfde bus is die hier soms in de buurt rijd kan ik al raden wat het probleem was... die bus is minstens 20 jaar oud en was echt niet technisch in orde (zo klonk ie iig niet toen ik erin zat :X)

[ Voor 20% gewijzigd door Raku op 15-06-2006 10:44 ]

Raku

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Over het algemeen (correct me if I'm wrong) zijn er minder busongevallen bij het OV als bij de touringcarbussen, ligt dit wellicht aan het verschil tussen de werktijden van de touringcarchauffeurs (s'nachts en vrij lang en eentonig achter het stuur) en OV-chauffeurs (onregelmatige, kortere ritjes etc.)

Ik neem regelmatig de bus en heb eingelijk nooit iets noemenswaardig meegemaakt, hooguit wat incidenten die door haastige autobestuurders werden veroorzaakt.

Vorig jaar was er toch een buschauffeur beklemd komen zitten tussen de automatische deuren? achterdeuren zijn wel beveiligd als je er tussen komt, voordeuren niet en chauffeur dacht er wel even snel tussendoor te kunnen bij het uitstappen.

Paar weken geleden, Arnhem. Was er een bus kapot gegaan precies op het punt waar in- en uitgaande bussen op het centraal station elkaar kruisen. Totale chaos, rijen bussen die in Arnhem stonden te wachten. Twee weken later, precies op dezelfde plek weer bus kapot |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Beugelfles op 15-06-2006 11:00 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

een keer iets meegemaakt. Achter in de 12(s) van Uithof naar Centraal Station (met iedere 1,5 minuut een bus is dit de drukste buslijn van Nederland). Ze hadden net de 22m combinaties in gebruik nadat ze er een paar week leeg mee hadden geoefend en o.a. het Ledig Erf wat hadden verbouwd.

Bij het uitkomen van een scherpe bocht knalt het derde/achterste lid van de bus zo tegen een (fouttief geparkeerde auto aan). De dreun was groot maar de chauffeur stopte niet. Ff naar voren lopen en er melding van maken was er ook neit bij gezien de drukte.

Die bussen zijn zo lang dat als je helemaal achterin zit en de bus maakt een scherpe bocht, dan zie je door het venster de chauffeur in een andere richting rijden dan jij zelf.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/6/60/Gvu_916_tuinen.jpg/800px-Gvu_916_tuinen.jpg

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

1 keertje een "accident" gehad met een bus, stond klaar aan een brug om naar boven te rijden op de helling, stond bus achter mij. Licht springt op groen, ik laat mijn rem los en begin gas te geven, en de auto begint gewoon achteruit te bollen. Gas bijgeven, nog meer bollen en tegen die bus gerold, bus had niets, ik zelf een schelletje plastic van de bumper.

voor wie zich afvraagt wat er fout gelopen is, met een manuele bak moet je schakelen. In neutraal rijdt ie echt niet :o

@hieronder: aan je handrem trekken, ik had niet echt door dat er iemand achter mij stond en was veel te druk bezig met nog meer gas geven en koppeling loslaten. En ja, ik heb een rijbewijs :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 18:23 ]

Verwijderd

trek dan aan je handrem

• flippy
  • Niet online

flippy

[quote]aardbeix15 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:27:
Die bussen zijn zo lang dat als je helemaal achterin zit en de bus maakt een scherpe bocht, dan zie je door het venster de chauffeur in een andere richting rijden dan jij zelf.
[quote]
en ik kan je ook vertellen dat die schauffeur doorreed omdat hij het niet heeft gevoeld en gehoord.

raar is dat he? die dubbele harmonicabussen _/-\o_

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Vind ze wel tof, hoeveel extra stukken zullen ze er nog tussen kunnen doen? totdat t niet meer rijdt :+

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:22:
Vind ze wel tof, hoeveel extra stukken zullen ze er nog tussen kunnen doen? totdat t niet meer rijdt :+
dit is 1 wagen...
Afbeeldingslocatie: http://www.gouldtransport.com.au/images/gallery/wr2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goana.com.au/Gossips/Gossip36/images/RoadTrain.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gouldtransport.com.au/images/gallery/wr1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gouldtransport.com.au/images/gallery/wr3.jpg
specs:
117 trailers
lengte: 1,474.3 meter ja dat is 1.4 KILOMETER ;)
gewicht: 1500 ton
trekker: kenworth C501 met 600pk
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
straatje-keren zal een leuke uitdaging vormen...
o ja, wereldrecordhouder is volvo met 26.8 meter aan bus B)

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 15-06-2006 19:03 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

lees ik nou 1.4 km:?

.

Verwijderd

hehe wat een madness, maarja dat ding zullen ze wel niet meer door de binnenstad van Amsterdam kunnen manouvreren

• bartvl

bartvl

Inderdaad, keren op de weg door middel van drie keer steken wordt moeilijk ;)

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 16:16

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

1,4 km trailer trekken met een trekker van 600PK..

Ik vraag me af waarom de gemiddelde 'Nederlandse' truck 400 á 500PK heeft.. Zoveel bergen heeft Nederland ook weer niet :P

(Snelheid en behendigheid daargelaten...)

www.google.nl

• bartvl

bartvl

MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:18:
1,4 km trailer trekken met een trekker van 600PK..

Ik vraag me af waarom de gemiddelde 'Nederlandse' truck 400 á 500PK heeft.. Zoveel bergen heeft Nederland ook weer niet :P

(Snelheid en behendigheid daargelaten...)
Denk maar niet dat die 1,4 km trailer een 0-100 tijd heeft binnen de minuut hoor. Dat lukt de nederlandse trucks natuurlijk wel, enne Nederland is het land van de drempels: heuvels dus.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

bartvl schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:28:
[...]

Denk maar niet dat die 1,4 km trailer een 0-100 tijd heeft binnen de minuut hoor. Dat lukt de nederlandse trucks natuurlijk wel, enne Nederland is het land van de drempels: heuvels dus.
Áls je goed zou lezen zou je onderaan tussen haakjes zien staan dat ik best wel begrijp dat dit niet de snelste truck is. Wat ik me alleen afvraag of het rendement niet veel groter is. * MisteRMeesteR is fan van de betuwelijn. :Y)

1 * 600PK die er langer over doet

vs.

117 * 400PK die er korter over doet...

Ik zou het wel weten, goed initiatief van die Australiërs, 3 trailers achter 1 trekker (in de praktijk), maarja.. die uitgestrekte landschappen, die heb je hier idd niet ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-06-2006 23:32 ]

www.google.nl

• Nevie
Hoe maakt die vrachtwagen een bocht? Is slechts één van de vragen die in mij opkomen.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Nevie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:38:
Hoe maakt die vrachtwagen een bocht? Is slechts één van de vragen die in mij opkomen.
Ook zoiets idd ;) Ik denk dat hij vanaf het midden naar binnen gaat trekken.. Als je een beetje hierover nadenkt begin je het voordeel van een trein in te zien :)

(over dat naar binnen trekken: dat deed mijn LEGO auto destijds wel :P ok, die was maar 10 karretjes lang.. geen 117 ;))

[ Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-06-2006 23:44 ]

www.google.nl

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Nevie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:38:
Niet ? :)

Raku

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Als dat ding iets raakt zal het ook wel lekker doordenderen... 117 trailers zal een gewicht zijn zeg :| en dat dan met een aardig vaartje ook nog.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• flippy
  • Niet online

flippy

lezen is moeilijjk O-)
gewicht: 1500 ton :)

o ja, hij deed er 5 uur over... remmen was niet nodig wat hij bleef toch in de 1/2e versnelling zitten, hij heeft wel zijn complete koppeling eruit gebrand met deze actie. en hij is nog voozien van een koppelomvormer, en das een knappe prestatie kan ik je vertellen, je koppeling verbranden met een kovo erin

@yonny: als ik met de bus een paaltje raak achter dan merk ik het niet eens, laat staan zo'n geval. :O

[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 16-06-2006 00:19 ]

• Nevie
Uit welk land komt dat bakbeest, Australië? Oh, en hoe hard reed ie max?

• flippy
  • Niet online

flippy

Nevie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:27:
Uit welk land komt dat bakbeest, Australië? Oh, en hoe hard reed ie max?
idd autstralie, uit een open mijn daar ergens.
zn max is ongeveer 1.2km/u geweest. hij heft 5 uur gedaan over 8km.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe rijd je in godsnaam met zo'n ding door een stad zonder ongelukken te maken? :?

Lijkt me niet een pretje om dag-in dag-uit met zo'n ding onderweg te zijn. Of het de kwaliteit van de weg nu ten goede komt vraag ik me ook nog af...

Virussen? Scan ze hier!

• flippy
  • Niet online

flippy

even voor de duidelijkheid: HET WAS EEN RECORDPOGING.
"normale" road trains zijn maar 3 a 6 trailers lang
zie hier: een inhaalactie

• AW_Bos
  • Laatst online: 16:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dan moet ik toch opeens denken aan dat filmpje van ide BusCrash op Ebaumsworld :/....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• flippy
  • Niet online

flippy

AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:46:
Dan moet ik toch opeens denken aan dat filmpje van ide BusCrash op Ebaumsworld :/....
das niet tof... :|

• Nevie
En die tram die uit z'n rails schiet: *klik*

• markvt
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

Ik heb weleens meegemaakt dat we de bocht een beetje te ruim namen en dus tegen een paaltje aanreden, schade was alleen een kappotte voorlamp van de bus.

Ook een keer dacht een chauffeur dat die bocht wel ging en dus zaten we met de zijkant op een paaltje een verbogen zijpaneel en we werden allemaal even door de bus geschud :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deuren zijn veel gevaarlijker.
De bus raakte in opspraak toen in december 2003 een chauffeur de dood vond nadat hij door een storing bekneld raakte in de deur, later raakte er nog een chauffeur gewond bij een vergelijkbaar incident. De betreffende deuren zijn inmiddels vervangen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Ambassador

• Maasluip
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

smvs schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:20:
Deuren zijn veel gevaarlijker.
Vooral als ze open gaan tijdens het rijden, en dat kan gebeuren als je er te hard tegenaan leunt. Moet je ook niet doen. :/

Signatures zijn voor boomers.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Maasluip schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:11:
[...]
Vooral als ze open gaan tijdens het rijden, en dat kan gebeuren als je er te hard tegenaan leunt. Moet je ook niet doen. :/
Bij de Ambassador is mij dat nog niet gelukt. Bij een al wat ouder DAF model wel.. leunde ik al vol tegen de deur aan, en toen maakte de bus een scherpe bocht naar links.. deuren gingen echt open :X Ik schrok wel :+

www.google.nl

• Maasluip
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn ook ongelukken mee gebeurd, dus ik kan me indenken dat er tegenwoordig iets aan gedaan is.
Sterker nog: volgens mij hebben ze onder en boven een heel klein stukje geleiderail voor als de deur bijna dicht is.

Mijn ervaringen komen ook uit een standaard streekbus, zo'n oude Den Oudsten-Daf, en dan nog uit de beginperiode van de OVS, toen busmaatschappijen nog niet doorhadden dat dit veel extra reizigers betekende.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1