Toon posts:

LCD's net als vroeger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bijna iedereen zal het nog wel weten, die lcd tjes (of hoe heten die) die vroeger voorop je pc zaten waarop je de kloksnelheid kon zien (20Mhz).

Maar nu wil ik deze op mijn 233, weet er iemand een link naar een site waar een manual hiervoor staat. Of kan iemand het me uitleggen.

ps. Ik ben geen electro man

Thanks

Verwijderd

danmoet je dus wel een (AT-) kast hebben die daar geschikt voor is...
of gewoon 3 aanmekaar 7 segmenten displays kopen met een schamaatje de spanningen aansluiten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik tweak mijn kast, zodat ze er wel inpassen.

Maar als ik die displays koop (waar?) hoe sluit ik deze dan aan, ik kan moeilijk spanning van mijn cpu aftappen.

Verwijderd

Displays kun je gewoon kopen bij de Elektro boer om de hoek. Ze kosten iets van 5 piek of zo.

Je kunt ze gewoon aansluiten op je voeding. K dacht dat je de Rode en een Zwarte draad nodig heb. Het kan ook de Gele zijn. K weet het niet zeker.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe regel ik dan de cijfers die op het display komen, moet dan handmatig of kan dat automatisch.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 23:55
gaat altijd al handmatig. ook op die oude at's.
als je losse displays koopt zal je alleen in moeten stellen met een soldeerbout, terwijl bij zo'm at dingetje kon met jumpers op het displaytje

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

handig als het idd. met jumpertjes is

home.ici.net/~lawyer/caseled.htm

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Conrad ??? :7

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3x 7 segmenten displays gekocht bij Display.
De cijfer worden geregeld met jumpertjes.
Nu ben ik echter op zoek naar een data sheet. Bij display konden ze me er niets over vertellen. Ik weet dus nog niets over amperages en voltages.

Wie kan mij helpen, het is een hp,
typenr: HD-1107.

Ik beloon jullie met foto's
:)

Verwijderd

eb nog zo'n displaytje in m'n 386sx 40 hier, maar die kan maar max 199 weergeven.
Pagina: 1