Streaming media wel via wireless, niet via wire

Pagina: 1
Acties:

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-04 14:28

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een raar probleem met m'n netwerk. Omdat de E3 aan de gang is wil ik natuurlijk alle persconferenties zien. Die van sony was me vannacht iets te laat dus ik dacht vannochtend, die ga ik wel ff kijken.

Echter wilde de stream van gamespot niet starten op mijn PC. Dat was helaas niet het enige. Naast het feit dat de stream niet starte, liep me router vast en kon ik niets meer pingen en ook niet meer surfen. Zelfs mijn router was via de web interface niet bereikbaar.

Stroom van me router af, stroom er weer in en nog eens proberen.....Niet dus precies hetzelfde probleem.

Daarna heb ik het op m'n laptop geprobeerd en dit ging zonder problemen?!?!?!?! Dit was draadloos. Om even door te testen heb ik me laptop per kabel aangesloten op de router......precies hetzelfde als op m'n PC. Daarna een USB wifi dongle gepakt een in m'n PC gedaan. Wat denk je?? Ook nu kan ik de stream kijken.

Samengevat: de streams bekijken van gamespot per draad gaat niet, draadloos wel. Dit probleem doet zich niet bij alle streams voor (heb paar websites getest en sommige geven hetzelfde probleem en andere niet).

Specs en Configuratie:

PC:
Intel Pentium IV 2,53 Ghz box-cooler
MSI 845e MAX2 mamaplank
2x512mb pc2700 geheugen (Dane-elec)
ASUS V9999GE (overclocked en unlocked)
3 HDD's (allen maxtor IDE)
standaard realtek NIC (10/100Mbit)
DVD-rom drive
CD-brander

Laptop:
Acer Aspire 1350
2800+ XP mobile CPU
1x 512mb geheugen
schijf
VIA rhine2 NIC 100Mbit
Ingebouwde 11Mbit draadloos NIC (word niet gebruikt en staat uitgeschakeld)

De dongle waarmee ik de PC draadloos heb verbonden om te testen: MSI UB11B (11Mbit).
PCMCIA card in laptop voor draadloze verbinding is een Linksys WPC54G (11Mbit/54Mbit).
Router in kwestie is de Linksys WRK54G (versie 1.1). Met de, volgens de linksys site, meest up-to-date firmware.

Config van het netwerk:

Bekabeld:
*Alle PC's/laptops hebben een hard IP (192.168.1.*)
*Gateway op beide verwijzen naar IP router
*DNS adressen ook hard ingeklopt.
*Router krijgt per DHCP ze nummertjes van Chello Classic verbinding die voor de rest prima werkt.
*de router heeft 2 poortmaps voor servertje

Draadloos:
*IP van draadloze adapters is wederom hard IP.
*Netwerk mode is mixed
*Channel 11 broadcast aan.
*WPA pre-shared key
*mac filter

Op zowel de laptop als op de computer staat Windows XP SP2 geinstalleerd, beide up to date (PC install is notabene een week oud). Allebij schoon qua spy- spamware en virussen. Enige echte verschil qua software is dat er op de laptop mediaplayer 9 staat en op de PC versie 10. Echter dit schijnt niets uitmaken want zolang het via draadloos is werkt het dus.

Voor de duidelijkheid als ik op de laptop via kabel zit, dan staan alle andere NIC's (PC card en ingebouwd) uit en vice versa.

Daarnaast heb ik op mijn PC media player 10 opnieuw geinstalleerd dit mocht ook niet baten.

Wie-o-wie heeft er nog enig idee????

Blaat...

Verwijderd

Oorzaak kan extern zijn potentiële oorzaken kunnen bijvoorbeeld stroom alswel ouderwetse geluidskabels zijn.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2016 17:06 ]

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:58:
Lijkt me vrij duidelijk dat het probleem ergens in de router(settings)/firmware of wie weet, misschien wel de kabel zit.
Kabels is uitgesloten (vergeten te vertellen), maar laptop kabel is niet dezelfde als de PC kabel.
En als het in de router/firmware zit, zou dit probleem dan niet bij alle streaming media moeten plaats vinden?? Qua settings is er voor het bekabelde netwerk niet zo heel keuze qua settings. En ik zou er dan al eerder last van moeten hebben gehad?? router settings zijn al een aantal weken (+8) niet meer veranderd.

Ik dacht nog ff aan een hitteprobleem, maar de router voelt niet warm aan ofzo (kamertemperatuur).

Als je alsnog denkt dat het firmware is, waar is de andere firmware te krijgen op de linksys site ?? Er is er maar 1 berschikbaar op hun site

[ Voor 18% gewijzigd door mokumouse op 09-05-2006 17:27 . Reden: Typo's ]

Blaat...

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
subtiel kickje....

Ik heb vandaag heel google afgespeurd naar firmware voor deze router, maar alles wat ik tegenkom is ouder dan wat er nu qua firmware opzit, dat zet dus ook niet echt zoden aan de dijk.

Blaat...