Toon posts:

Autoforward naar sms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren tweakers,

ik zit met een dillemma. ik zoek een oplossing om automatisch een email te laten forwarden via sms naar een mobile telefoon wanneer deze op een specifeik email adres binnen komt. Er zijn wel verchillende progs en plug-ins maar daarvoor is het vereist dat de applicatie waarin het draait blijft draaien. Ik zoek dus meer iets wat server-side kan draaien en waar de end-user niks van merkt.

voorbeeld:
als we een gebruiker bericht willen geven over de status van bijv zijn server/dienst die bij ons gehost wordt, wil ik dat er zodra wij hem de email sturen hij deze automatisch ook naar zijn mobiel gestuurd krijgt.

De plugins die ik overal tegenkom zijn vooral voor in outlook een sms te versturen, maar dat zoek ik niet. Het moet automatisch geforward worden zonder dat er ook maar een plugin nodig is in bijv outlook. Dus echt op de server.
Misschien de account settings op de server dat ze automatisch forwarden naar een mobiel.
Ik zie door de bomen het bos niet meer

someone please help

thnx already

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

Kroontje

...

misschien kan GIN iets voor je betekenen?

Wij maken er ook gebruik van en je krijgt een emailadres van gin.nl met je telefoonnummer voor het @. Werkt uitstekend, maar is niet kostenloos en wat de exacte kosten zo zijn weet ik niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Kroontje op 09-05-2006 16:53 ]

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hiervoor zal je aan sms gateway software moeten denken waarbij je het bericht op smtp basis kunt aanleveren, dit kan evt. zelf gehost gaan worden, of dit kan je afnemen bij een derde (telecom) partij.

een google op sms gateway leert dat er genoeg commerciële partijen bestaan die dit aanbieden.

Bij hetzelf hosten kan er m.b.v. een gsmbox (of zelfs een reguliere gsm telefoon met dataconnectie) een sms gateway gerealiseerd worden, daarna ist een kwestie van sms gateway software die het apparaat aanstuurt (www.winsms.com b.v.) en dan kan het "inhouse" geregeld worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Sundead op 09-05-2006 17:00 . Reden: komma teveel ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam zelf ook al bij een smsgateway, alleen het automatiseren hiervan begrijp ik nog niet 100%. Kosten zijn geen probleem en het kan ook zelf worden gehost. Kwam ook al bij bedrijven zoals gatenine, smsalias en dergelijke. Alleen Ik wil eerst zoveel mogelijk info en eventueel ervaringen van andere gebruikers te weten komen. de p[lugins zijn wel handig alleen die moeten weer worden verzonden vanuit een email client, en dat wil ik juist niet.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
een sms gateway is feitelijk een communicatieserver net zoals je mailserver, waarbij de sms gateway aan het ene eind een bericht ontvangt op basis van smtp (automatisch gegenereerd vanuit eventueel een alarmeringssysteem) en deze op basis van vooraf gedefinieerde variabelen binnen het smtp bericht verstuurt naar het betreffende gsm nummer (denk b.v. aan telefoon attribuut binnen AD waar deze naar toe moet)

Mijn suggestie zou zijn: knoop een gsm met datakabel aan een testserver, installeer daarop een trial van b.v. winsms.com, en kijk of het op die manier wil zoals jij dat voor ogen hebt. (dus een bericht vanuit je exchange omgeving versturen naar de winsms server, en het zo geconfigureerd hebben dat deze het bericht per sms verder stuurt naar gsm nummer X zoals gedefinieerd binnen het smtp bericht) b.v. dat het telefoonnummer in de onderwerp regel staat van het bericht, waar de sms gateway zijn "destination" dan op baseert.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

kpn heeft dat systeem ook, net zoals orange, gewoon even zoeken lijkt me ? :)
Verder zie ik niet echt het Professional Networking & Servers gehalte van dit, dus maar ff een move naar Internetproviders en Hosting

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:59

ST10©DE

Dus.............

Toen mtnsms nog gratis was, gebruikte ik dit scriptje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
#!/usr/bin/perl

use Mail::POP3Client;

# Variabeltjes!

$user =             "Inlognaam";                  # Mail login
$pass =             "xxxxxxxxx";                  # Mail password
$host =             "server";             # Mail Pop3-server
$telefoonnummer =   "+316????????";               # GSM-nummer
$login =            "Inlognaam";          # MTN login (@ als \@)
$wachtwoord =       "xxxxxx";                     # MTN password
$signature =        "#####E-mail#####";           # MTN signature
$bericht1 =         "VAN: ";                      # Begintext SMS
$bericht2 =         "OVER: ";                     # Tweede deel text SMS
$perlpath =         "perl";                       # locatie en naam perl.exe
$mtnpath =          "/root/progsels/sms/mtsms.pl";# locatie en naam mtsms.pl

# Einde Varz

#
# Open file met Uidls van vorige run
#

open (FILE,"uidls.txt");
$uidoud = <FILE>;
close (FILE);

$pop = new Mail::POP3Client( USER     => $user,
                 PASSWORD => $pass,
                 HOST     => $host );

#
# Stop de afzender en subjects van de gevonden mailtjes in arrays; alsmede de Uidl
#

for ($i = 1; $i <= $pop->Count(); $i++)                 # For alle mailtjes i
  {
  $uid[$i] = $pop->Uidl($i);                            # Uidl van mailtje i opslaan
  foreach ( $pop->Head( $i ) )                          # Hele header bekijken (in $_)
    {
    ($meuk,$afzender) = split(/From:\s+/, $_, 2);       # Kaf van koren scheiden   
    ($afz,$meuk) = split(/</, $afzender, 2);
    if ($afz){                                          # Kijken of er iets gevonden is
      $AFZ[$i] = $afz;}                                 # Ja? Sla dan maar op in array
    else
      {}                                                # Nee? Jammer. Volgende keer weer.

($meuk,$onderwerp) = split(/Subject:\s+/, $_, 2);   # Zelfde procedure voor onderwerp
    if ($onderwerp){
      $ONDERWERP[$i] = $onderwerp;}
    else
      {}
    }
  }

#
# Bestand leegmaken
#

open (FILE,"+>uidls.txt");  
close (FILE);

#
# open append
#

open (FILE,">>uidls.txt");

#
# Stuur de berichten naar de GSM
#

for ($n=1; $n <= $pop->Count(); $n++)
  {
  $bericht = "$bericht1$AFZ[$n]$bericht2$ONDERWERP[$n]"; # Zet bericht in standaardvorm

($meuk,$waarde) = split(/\s/, $uid[$n], 2);           # splitsen, splitsen, splitsen!
  ($WAARDE,$meuk) = split(/\n/, $waarde, 2);
  print FILE $WAARDE;                                   # In Uidl file zetten
  if ($uidoud =~/$WAARDE/m)                             # Kijk of uidl al in vorige file zat
    {
    }
  else
    {
    system($perlpath, $mtnpath,'-l',$login,'-p',$wachtwoord,'-n',$telefoonnummer,'-s',$signature,'-m',$bericht);
    }
  }

close (FILE);

Misschien je het als basis gebruiken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1