Toon posts:

[monitor/CRT] Philips 109B60

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan een nieuwe monitor (erbij) te kopen. Nu hou ik absoluut niet van LCD-monitoren, en al helemaal niet van de prijs die (goede) LCD-monitoren met zich meebrengen. CRT's geven mooi beeld en zijn érg goedkoop (wie wil er nou nog een?). Ruimte is geen probleem, bij mij. Nu kwam ik voor zo'n €180,- de Philips 109B60 tegen (Klik) en dat leek me wel wat. Op internet zijn alleen niet echt goede reviews meer te vinden van CRT's.

Nu heb ik een twee vragen:
* Heeft iemand van jullie een Philips 109B60 en zoja heeft u goede ervaringen met dit product?
* Kennen jullie nog andere 19" CRT-monitoren in dezelfde prijscategorie (en die nog geleverd worden uiteraard)?

Alvast bedankt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een Philips 201B40 (21") en afgezien van het feit dat het net een klein beetje een bol scherm is, ben ik er heel erg tevreden over :) Kalibreert zichzelf op het beeld, staat altijd recht ook al is het scherm bol. Daarnaast heeft ie naast een sub-d ook een BNC aansluiting, wat erg makkelijk is aangezien ik 2 PC's heb :)
Hij is wel iets duurder, maar dat mag ook wel. Zo'n ding gaat echt een leven lang mee.
Enige nadeel is (maar dat geldt voor alle CRT's) dat ze meer warmte produceren als een TFT.
Ten aanzien van prijzen en andere monitoren: dat zou je moeten zoeken, maar er zijn genoeg prijsvergelijkingssites te vinden (kelkoo etc).

En btw: je mag wel je zeggen ipv u hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 09-05-2006 16:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag in de pricewatch eigenlijk geen vergelijkbare monitoren, vandaar dat ik het vroeg. Niet qua formaat, vlakheid en ook niet qua prijsklasse. Bij jouw scherm wordt toch ook niet geclaimd dat hij 'real flat' is?

Ik las op ciao-shopping.nl het volgende:
Over het algemeen ben ik wel tevreden over het scherm, maar dat is ook omdat ik niet zo heel kieskeurig ben. in de hoeken is het beeld niet zo strak, maar het valt eigenlijk alleen op bij kleine lettertypes onder Windows-icoontjes bijvoorbeeld. Ik kan me wel voorstellen dat het beter kan.
Verder zie je bij egale vlakken (bijv. een egaal blauwe Windows achtergrond) een soort zweem bestaande uit een stel vage gekromde lijnen. Dit klinkt heel ernstig, maar het valt wel mee, en ik stoor me er niet aan. Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die daarom zo'n monitor terugbrengen. Of het aan mijn exemplaar alleen ligt weet ik niet, maar ik wou het wel delen.
Merk je dat ook bij jouw monitor? Want ik ben wat dat betr. wel kieskeurig. Ik weet niet of die persoon nog aan het scherm moest wennen (ik kan me herinneren dat het beeld van mijn Flatron in den beginne 'hol' leek, maar de handleiding wees uit dat je er ogen er aan moesten wennen; dat bleek later inderdaad zo te zijn) of dat het echt zo was, maar dat lijkt me niets.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak :o Videoplanken & Beeldkanonnenb is er niet voor niets...
- naar ervaringen 'vissen' is niet de bedoeling. Als je ervaringen zoekt, gebruik de search. Vind je niets? Dan kun je daar ook conclusies uit trekken :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.