Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De mooiste cruise-stukjes in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Ik dacht dat dit wel een leuk topic zou zijn voor de auto-/motorfans hier. Wat vind je het mooiste stukje om te cruisen in Nederland?

Ikzelf vind de A2 naar Maastricht érg mooi in de zomer om rustig 's avonds op te cruisen. Vooral wanneer je net voorbij Vliegveld Beek bent en zo uitkijkt over Maastricht. 8) Als iemand verder goede tips heeft voor omgeving Eindhoven hoor ik dat graag. :)

Wat is je favoriete stuk om lekker te cruisen/racen/weetikveelwat? Post desnoods ook foto's! 8)

Volvotips.com

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
't is bijna geen Nederland meer, maar zo'n beetje de allerzuidelijkste weg van Nederland, tussen Maastricht en Vaals is echt geniaal mooi. Zeker het stuk tussen Epen en Vaals. Uberhaupt is het hele gebied tussen de N278 en de grens met België prachtig. Je klimt van ongeveer 60 meter hoogte in Maastricht tot over de 300 meter bij Vaals, en daar zitten een paar schitterende uitzichtpunten tussen.
In Maastricht neem je de N593 richting Sint Geertruid, daarna richting Mheer, Noorbeek (heerlijk steile afdaling) over de Bovenstraat richting Slenaken. Vervolgens de Heijenratherweg en Julianastraat richting Epen. Dan begint de fun echt, over de Camerig via de Epenerbaan (haarspeldbochten :D) naar Vaals. 't is alleen zo'n zwakzinnig eind uit de buurt :(

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Wom

Plaatselijke polder hier is er ideaal voor. Hier wordt de rallysprint van Hulst ook verreden en er zitten hele leuke proeven tussen waar je echt niemand tegenkomt :) Ook langs de westerschelde van oost naar west rijden via de dijk is aan te raden, leuke toertocht :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher gaat met Daniel mee; vaak gekampeerd in vaals (nouja, meer lemiers als vaals, maar toch).

Mooi rijden bij mij in de buurt:

Door de polder naar boskoop > tempel > reeuwijk dorp > reeuwijk > sluipwijk > oukoop > hekendorp > ouderwater; terrasje :) dwars door de hollandsche polder. Heerlijk.

Wise enough to play the fool

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Laatst fietste ik van Hooghalen naar Dwingeloo over het Hijkerveld. Ik was er nog niet eerder geweest, maar dat is een bijzonder mooi stukje weg!

Door het bos van Emmen (emmermeer) naar Exloo is ook niet te versmaden. Lekker rustig, mooi asfalt, wat hoogteverschillen, woei!

Siditamentis astuentis pactum.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Bart-Willem schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:12:
Ikzelf vind de A2 naar Maastricht érg mooi in de zomer om rustig 's avonds op te cruisen. Vooral wanneer je net voorbij Vliegveld Beek bent en zo uitkijkt over Maastricht. 8)
Ja inderdaad, ik weet dat stuk mij wel te herinneren. Jij rijdt hoog, en onder ligt maastricht. Mooi stukje en uitzicht :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
A28 tussen Harderwijk, en iets ten zuiden van Zwolle. Zie je groot stuk andere rijbaan niet. Heerlijk altijd, over de Veluwe rijden.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

teacher schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:22:

Mooi rijden bij mij in de buurt:

Door de polder naar boskoop > tempel > reeuwijk dorp > reeuwijk > sluipwijk > oukoop > hekendorp > ouderwater; terrasje :) dwars door de hollandsche polder. Heerlijk.
dan woont teacher bij tinus in de buurt ;) (oudewater)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 12:46

Impry

Rallymedia.nl

Wom schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:27:
Plaatselijke polder hier is er ideaal voor. Hier wordt de rallysprint van Hulst ook verreden en er zitten hele leuke proeven tussen waar je echt niemand tegenkomt :) Ook langs de westerschelde van oost naar west rijden via de dijk is aan te raden, leuke toertocht :)
Ben zaterdag ook weer naar Perkpolder geweest.
Geniaal stukje (afgelegen) weg daar. Zeker die brede weg waar de service ook op stond. Daar kun je me toch even lekker planken zonder ook ooit maar geflitst te worden! :P (buiten die ene dag per jaar om dan)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

ANWB LEK & LINGE route. Erg mooi en we hebben hem al eens gereden met de autoclub. :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daniel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:27:
't is bijna geen Nederland meer,
:( Wij zitten tenminste wel droog als de zeespiegel stijgt. :P
maar zo'n beetje de allerzuidelijkste weg van Nederland, tussen Maastricht en Vaals is echt geniaal mooi. Zeker het stuk tussen Epen en Vaals. Uberhaupt is het hele gebied tussen de N278 en de grens met België prachtig. Je klimt van ongeveer 60 meter hoogte in Maastricht tot over de 300 meter bij Vaals, en daar zitten een paar schitterende uitzichtpunten tussen.
In Maastricht neem je de N593 richting Sint Geertruid, daarna richting Mheer, Noordbeek (heerlijk stijle afdaling) over de Bovenstraat richting Slenaken.
Laat de GoTters uit Noorbeek het maar niet horen!
Vervolgens de Heijenratherweg en Julianastraat richting Epen. Dan begint de fun echt, over de Camerig via de Epenerbaan (haarspeldbochten :D) naar Vaals. 't is alleen zo'n zwakzinnig eind uit de buurt :(
Combineer deze rit ook nog met ijskraam camerig en je dag (wat zeg ik, je hele vakantie!) kan niet meer stuk. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

't is bijna geen Nederland meer, maar zo'n beetje de allerzuidelijkste weg van Nederland, tussen Maastricht en Vaals is echt geniaal mooi. Zeker het stuk tussen Epen en Vaals. Uberhaupt is het hele gebied tussen de N278 en de grens met België prachtig. Je klimt van ongeveer 60 meter hoogte in Maastricht tot over de 300 meter bij Vaals, en daar zitten een paar schitterende uitzichtpunten tussen.
In Maastricht neem je de N593 richting Sint Geertruid, daarna richting Mheer, Noorbeek (heerlijk steile afdaling) over de Bovenstraat richting Slenaken. Vervolgens de Heijenratherweg en Julianastraat richting Epen. Dan begint de fun echt, over de Camerig via de Epenerbaan (haarspeldbochten :D) naar Vaals. 't is alleen zo'n zwakzinnig eind uit de buurt :(
Mooi stuk weg inderdaad :) En als je toch in die buurt bent, kun je ook nog een stukje België in. Ten zuiden van Slenaken liggen een paar mooie dalen, onder andere Aubel en Teuven zijn best de moeite waard.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:22:
[...]
Laat de GoTters uit Noorbeek het maar niet horen!
[...]
Hij heeft het nét op tijd aangepast zie ik, anders was ik gaan slaan :+

public void ik()

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Niet mooi, maar stukje was echt berucht vanwege het harde rijden aldaar: de A 348 tussen Velperbroek en Dieren. Klein stukje snelweg dat doorgetrokken had moeten woren, maar wat nooit gebeurd is. Je waande je daar altijd net even in Duitsland omdat vrijwel iedereen daar minimaal150 ging rijden omdat er blijkbaar nooit gecontroleerd werd. Tegenwoordig is dat iets anders geloof ik.....kom er bijna nooit meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.112alarm.com/images/stories/1079104659n%20120.jpg

• Wom

Wom

Impry schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:04:
[...]

Ben zaterdag ook weer naar Perkpolder geweest.
Geniaal stukje (afgelegen) weg daar. Zeker die brede weg waar de service ook op stond. Daar kun je me toch even lekker planken zonder ook ooit maar geflitst te worden! :P (buiten die ene dag per jaar om dan)
Ik weet gewoon precies welke weg je bedoeld. Paar jaar terug was het nog beter toen de boot al weg was maar de ene weg nog niet in beslag was genomen door verkeer waterstaat (ze testen daar verschillende asfalt soorten). Kon je mooi via het veerplein omkeren en weer volgas terug.

Hoezo illegale straatraces...

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Is die weg tegenwoordig dan afgesloten? Of kun je er nog gewoon op?

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:07

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Bestla schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:10:
ANWB LEK & LINGE route. Erg mooi en we hebben hem al eens gereden met de autoclub. :)
Ik wil wel eens een flink stuk over de Lekdijk rijden. Bij Krimpen aan de Lek erop en bij Amerongen er weer af. Heerlijk, echt een mooi stuk Nederland om door heen te rijden. Je moet wel goed weten hoe je door dorpjes enzo weer de dijk op komt.

En er zijn ook leuke stukken om beneden langs te rijden, Willige Langerak (oid) is bijv. leuk om beneden langs te rijden. Bij Woerden langs de Reeuwijkse Plassen, Sluipwijk (veel mooie huizen op privé eilandjes) en dan tussen de weilanden en schapen door naar de Lekdijk, bij Jaarsveld erop. Ondertussen langs plaatsen als bijv. Polsbroekerdam.

• Wom

Wom

Impry schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:17:
Is die weg tegenwoordig dan afgesloten? Of kun je er nog gewoon op?
Was eerst een gescheiden dubbele tweebaans weg. Nu is 1 wegdeel afgesloten en is het een 'normale' tweebaans weg geworden. Andere wegdeel wordt nu gebruikt voor het testen van asfalt. Veerplein zelf is overigens met auto niet te bereiken via die weg. (Wel via de polder als je bij dat viaducht richting het restaurant daar rijdt, volg gewoon de rubber sporen op de weg ;) )

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Wat baal ik er van dat ik daar niet in de buurt woon :P Anders had ik zeker een oud autootje gekocht om daar eens lekker mee te scheuren op dat terrein daar... Maarja, is niet anders ;)

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

7-Heuvelenweg bij Berg&Dal. Bij Nijmegen ligt dat. :)

It’s the economy, stupid!

• pagani
  • Niet online
zimbab schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:54:
Niet mooi, maar stukje was echt berucht vanwege het harde rijden aldaar: de A 348 tussen Velperbroek en Dieren. Klein stukje snelweg dat doorgetrokken had moeten woren, maar wat nooit gebeurd is. Je waande je daar altijd net even in Duitsland omdat vrijwel iedereen daar minimaal150 ging rijden omdat er blijkbaar nooit gecontroleerd werd. Tegenwoordig is dat iets anders geloof ik.....kom er bijna nooit meer.

[afbeelding]
Is nog altijd een blaasstuk, maar niet zo erg als het stuk van de Duitse grens (bij Doetinchem) naar Velperbroek.
dawg schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:46:
7-Heuvelenweg bij Berg&Dal. Bij Nijmegen ligt dat. :)
Die moet je lopen of rennen :+ Maar inderdaad een mooi stuk.

* pagani heeft hem gelopen op de derde dag

En ja, dat is kut :P

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 14:26 ]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb laatst de volgende route gereden.

Den Bosch - Breda, Breda richting Antwerpen. Tussenin afslag Chaam nemen en richting Baarle Nassau, dan Turnhout aanhouden. Dan via de snelweg naar Eindhoven - Den Bosch. Afslag Schijndel nemen enzo terug naar Den Bosch.

Leuke rit :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

A50, Eindhoven - Oss.

Heerlijk om op te cruisen...met 200+ })

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:13
WaaW mijn woonplaats, (na ja in het weekend dan, zomaar op GoT genoemd :P
Sint Geertruid, enne als je er woont is die weg iedere dag het zelfde en helemaal niet zo mooi

Segietere!!!!

• 418O2
  • Laatst online: 14:09
ik rij taxi hier in de buurt (Raalte als standplaats) en ik rij graag aan de andere kant van de ijssel. Als je Zwolle > Wapenveld > Deventer rijdt over de dijkweggetjes dan heb je een mooie rit. Lekkere bochtige wegen en een mooie omgeving

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

418O2 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:28:
ik rij taxi hier in de buurt (Raalte als standplaats) en ik rij graag aan de andere kant van de ijssel. Als je Zwolle > Wapenveld > Deventer rijdt over de dijkweggetjes dan heb je een mooie rit. Lekkere bochtige wegen en een mooie omgeving
Prima gebied inderdaad. Ook regelmatig geweest.

• 418O2
  • Laatst online: 14:09
Vandaag nog ff van Vaassen naar Olst gereden, best oke.

Maar ook van Eefde naar Harfsen gereden. Ook zeer mooi (moest wel met ~100km/u want ik had haast)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

418O2 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:50:
Vandaag nog ff van Vaassen naar Olst gereden, best oke.

Maar ook van Eefde naar Harfsen gereden. Ook zeer mooi (moest wel met ~100km/u want ik had haast)
Wat ook altijd leuk is bij de brug tussen Eefde en Zutphen naar beneden gaan en dan binnendoor naar Gorssel rijden. Echt ralleyrijden op sommige stukjes! :D Althans.......een klein beetje het gevoel dan. :P
Heb ik vrij vaak gedaan toen ik in Deventer op de avondschool zat een jaartje en in Zutphen woonde.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Geen Nederland, maar wel een supermooi stuk: De weg tussen Malmedy en Eupen.
Ben er 'n paar jaar geleden op de fiets langs gekomen, voert door 'n geweldig mooi natuurgebied met heerlijk brede wegen. Wil er eigenlijk binnenkort eens met de Camaro doorheen cruisen bedenk ik me 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

Bart-Willem schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:12:
Ik dacht dat dit wel een leuk topic zou zijn voor de auto-/motorfans hier. Wat vind je het mooiste stukje om te cruisen in Nederland?

Ikzelf vind de A2 naar Maastricht érg mooi in de zomer om rustig 's avonds op te cruisen. Vooral wanneer je net voorbij Vliegveld Beek bent en zo uitkijkt over Maastricht. 8) Als iemand verder goede tips heeft voor omgeving Eindhoven hoor ik dat graag. :)

Wat is je favoriete stuk om lekker te cruisen/racen/weetikveelwat? Post desnoods ook foto's! 8)
Oirschotse dijk? En dan na het snelwegviaduct rechtsaf binnendoor naar de brug over het kanaal :)
Anders vanuit Oostelbeers/Middelbeers richting Diessen/Hilvarenbeek rijden en dan linksaf richting Hapert, schitterende weg (wel uitkijken voor wild :) )

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
ALH schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:09:
[...]

Oirschotse dijk? En dan na het snelwegviaduct rechtsaf binnendoor naar de brug over het kanaal :)
Anders vanuit Oostelbeers/Middelbeers richting Diessen/Hilvarenbeek rijden en dan linksaf richting Hapert, schitterende weg (wel uitkijken voor wild :) )
Hmm die moet ik eens onthouden.

Van het weekend een heerlijke cruisetocht gemaakt: zonnedakje open, de A2 op en binnendoor vanuit de afslag Kelpen-Oder/Roermond binnendoor naar Roermond gereden. Eerst regende het, dan is die weg een ramp, maar op de terugweg was het helemaal zonnig en droog. Echt mooi en lekker rustig. :)

Volvotips.com

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 20:52
Tinus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:54:
dan woont teacher bij tinus in de buurt ;) (oudewater)
Mwoah, ik vind Oudewater niet echt in de buurt van Alphen a/d Rijn hoor. Niet als je het moet fietsen tenminste :P
Pagina: 1