Toon posts:

probleem : mobo met lege bioschip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Juist heb een grappig txpro pcchips mobo overgenomen van een maat van me voor nop.
Alleen het bios ligt eruit. Nou heb ik wel het bios als file en de chip doet het vermoedelijk nog. Weten jullie waar ik dat kan laten flashen in de buurt van Ede ( vlakbij Arnhem). Verder krijg ik de laatste tijd vage errors op mijn comp en ik verdenk een van mijn dimmen ervan kapot te zijn, waar kan ik dit dan laten testen ? met een speciale dimm tester bedoel ik dan want de eerst de beste comp zaak ragt die dimm gewoon in een bord het bord boot en dan is alles prima volgens hun, dus daar wil ik het niet laten testen.

bvd

Verwijderd

Er is een manier om de bios als nog te flashen maar het is wel gevaarlijk en voledig op je eigen verantwoordelijkheid ik wil niet verantwoordelijk worden gehouden als het mis gaat

Je hebt namelijk een andere goeie mobo nodig die ook een bios heeft die geflasht kan worden het liefst de zelfde merk en type

1. Zet de comp met de goede mobo aan en start op onder dos (geen dos box)
2. Trek de bios van de goede mobo er uit(ja tewel hij aan staat)
3. Plaats de lege bios in de goede mobo (die nog steets aan staat)
4. Flash de bios
5. Als hij klaar is zet de comp uit en zet de biosen weer terug in de mobo's waar ze horen

De mobo met de lege bios (niet meer leeg als het goed ging) zou het nu weer moeten doen

Het gevaarlijke hier aan is dat de goede modo ook stuk kan gaan

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Wat je ook kan proberen, is om alle kaarten en aanhangsels (HD cdrom ect) eruit te trekken(behalve floppy+keyboard natuurlijk) en er een oude ISA videokaart in te doen ( een hele oude die geen bios nodig heeft, ja ze zijn vrij zeldzaam, maar wie weet heb je nog een oud bakkie)
En dan zou je zo je bios kunnen flashen, ik het hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel gehoord dat mensen dit succesvol gedaan hebben....
Nah, ik hoop dat je hem aan de praat klijgt..
groeten.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Kan je je BIOS uberhaupt wel uit zijn voetje trekken :?
Als die gesoldeerd is dan moet je hele bord naar de fabriek of iemand met een goeie reparatie werkplaats en verstand van SMD solderen :(
Let ook op dat je niet per ongeluk de keyboard bios eruit trekt :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
dank allen voor reply :) ik wist van al deze mogelijkheden alles al af dus ik moet helaas echt iemand hebben die het bios kan flashen met zo'n apparaatje :( aangezien het k*twerk was om uit te zoeken welk mobo het is omdat pcchips niet eens een typenr aanduid in het boekje of het mobo zelf is het rot om daar het juiste bios bij te vinden , maar het is me gelukt , dus ook al zou iemand hetzelfde mobo hebben en me willen helpen dan zou die persoon waarschijnlijk niet eens weten dat ie datzelfde mobo heeft. :r

Verwijderd

Ja flashen kan altijd bij mij.
Bios uit zijn voetje halen (VOORZICHTIG !) en bij mij achter laten, volgende dag terug.
Kosten Fl 15,- Laat wel weten welke .BIN je erin wilt hebben !

PS Ik heb "Zo'n apparaatje"

Mail : smart200@hotmail.com
Pagina: 1