[Debian] Mailserver moet spam droppen ipv markeren

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb op een test machine VHCS draaien. Deze installeerd standaard de volgende paketten voor e-mail afhandelig:

- Postfix - MTA
- POP3 and IMAP Daemon (Courier)
- Spamassassin

Nou ben ik al wezen zoeken hoe ik spam moet droppen / verwijderen, maar ik kom er niet uit. Er zijn wel oplossingen, maar deze zijn vaak voor qmail / exim. Iemand enig idee hoe ik zoiets voor elkaar krijg? Ik neem aan dat het niet al te ingewikkeld is aangezien er zat gebruikers deze combinatie gebruiken voor zover ik weet.

Alvast bedankt in ieder gevalt!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
From: http://wiki.apache.org/sp...eletingAllMailsMarkedSpam
But I really really want to do it anyway!

Don't say we didn't warn you ;)

SpamAssassin itself will not delete any emails. It's only a filter which reads email in, and passes that same email out, modified in some way. If you want to delete emails, or redirect emails, you need to do it in whatever program calls SpamAssassin.

The following procmail script will delete mail with a score of 15 or higher. By moving the # (comment) mark up one line, it will save all mail with a score of 15 or higher in a separate folder rather than deleting. The general implementation then, is that mail with a score of less than 5 goes into the inbox, a client side rule triggering on "X-Spam-Status: YES" will cause mail scoring between 5 and 15 to go into a Junk Mail folder where it can regularly be checked, and mail of 15 or higher will be stored on the server or dropped on the floor.

Uncomment the following 3 lines and use tail -f procmail.log to debug
#LOGFILE=$HOME/procmail.log
#VERBOSE=yes
#LOGABSTRACT=all

# Send all mail through SpamAssassin

:0fw: spamassassin.lock
* < 256000
| spamassassin

# Mail that is very likely spam (>15) can be dropped on the floor.
# Move the # up one line to save it on the server instead.
# Note that dropping mail on the floor is a *bad*
# idea unless you really, really believe no false positives will
# have a score greater than 15.

:0
* ^X-Spam-Level: \*\*\*\*\*\*\*\*\*\*\*\*\*\*\*
/dev/null
#almost-certainly-spam

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ja die heb ik ook gevonden :) Probleem is, dat ik geen procmail heb, en ik de ballen verstand heb van de mail apps onder linux. Als je me ook kunt vertellen hoe ik dat in Postfix kan verwerken zou dat echt tof zijn!

Ik weet verder wel redelijk wat van linux, maar dit is een testbak welke met in een half uur geinstalleerd is, en ik nooit met mail apps onder linux ben wezen knooien. Configs aanpassen en dergelijke is geen probleem, maar bovenstaand stukje code zegt mij niet heel veel (en orginele Wiki stukje is daar nie veel duidelijker over).

Alvast bedankt

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
m33p schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:48:
Ja die heb ik ook gevonden :) Probleem is, dat ik geen procmail heb, en ik de ballen verstand heb van de mail apps onder linux. Als je me ook kunt vertellen hoe ik dat in Postfix kan verwerken zou dat echt tof zijn!

Ik weet verder wel redelijk wat van linux, maar dit is een testbak welke met in een half uur geinstalleerd is, en ik nooit met mail apps onder linux ben wezen knooien. Configs aanpassen en dergelijke is geen probleem, maar bovenstaand stukje code zegt mij niet heel veel (en orginele Wiki stukje is daar nie veel duidelijker over).

Alvast bedankt
Ik zou zeggen zoek uit hoe je procmail kan installeren? Ik bedoel, het staat toch heel duidelijk daar: SA alleen kan het niet, Postfix filtert ook niet dus tja....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 12:49
Ik heb dezelfde setup, ook met procmail.
In mijn main.cf staat deze regel
code:
1
mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION"

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bij virtual users heb je niks aan procmail omdat deze alleen system users snapt. Gelukkig is er maildrop :)

Onderstaande setup gaat er van uit dat je maildirs gebruikt en dat je een werkende maildrop 2.0 hebt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
if ( $SIZE < 50000 )
{
            # Scannen op spam
            # -f -> niet zeuren als spam daemon niet werkt
            # -u amavis unprivileged account
        exception {
                xfilter "/usr/bin/spamc -u spamc"
#                 xfilter "/usr/bin/ruby /usr/share/insiders/surbl.rb"
        }
}
else
{
   log "Spam: message size exceeds 50kb. No action taken"
}

# Aantal sterretjes tellen via regex. Plaats in de goede map
if (/^X-Spam-Status: Yes, score=(\S+)/)
{
        if ( $MATCH1 < 9 )
         {
         # Niks weggooien
         log "To  : $LOGNAME"
         to /var/vmail/jouwspambox
         }
         else
        {
         # Getagged als spam
         log "Spam: discarding mail to $LOGNAME"
         to /dev/null
         }
}
else
{
   # Niet gewhitelist en geen spam

to $HOME
}

Ik roep dus spamassassin aan vanuit maildrop omdat ik hier ook whitelisting heb gebruikt. Voor de rest ook Postfix als MTA en Courier voor IMAP.
Pagina: 1