Ik ben voor mijn stage bezig met een online enquete, alleen loop ik tegen een probleem aan op het moment dat ik naar de volgende vraag wil gaan en de huidige vraag wil controleren.
Het idee is als volgt:
vraag 1 -> volgende -> voorwaarden voldaan? -> vraag 2
vraag 1 -> volgende -> voorwaarden niet voldaan? -> vraag 1 + error
Er bestaan de volgende antwoord mogelijkheden:
- 1 antwoord mogelijk
- 1 antwoord mogelijk + text invoer
- Meerdere antwoorden mogelijk
- Meerdere antwoorden mogelijk + text invoer
- Text invoer
Alle vragen + antwoorden staan opgeslagen in een MySQL DB, het uitlezen van de vraag + antwoorden en deze tonen, werkt prima.
Het punt waar ik klem zit is hoe doe ik mijn afhandeling? Ik wil dat doen door telkens de index.php aan te roepen met daarin het vraag nummer en de ingevulde velden en dan de check voor die vraag te doorlopen.
Zelf zat ik te denken aan een switch, dus als ik via een hidden veld het vraag_id mee stuur, switch ik op dat vraag_id. Is de vraag correct, dan levert die case de volgende vraag, is die vraag fout, dan levert hij dezelfde vraag + foutmelding.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren hierin
Het idee is als volgt:
vraag 1 -> volgende -> voorwaarden voldaan? -> vraag 2
vraag 1 -> volgende -> voorwaarden niet voldaan? -> vraag 1 + error
Er bestaan de volgende antwoord mogelijkheden:
- 1 antwoord mogelijk
- 1 antwoord mogelijk + text invoer
- Meerdere antwoorden mogelijk
- Meerdere antwoorden mogelijk + text invoer
- Text invoer
Alle vragen + antwoorden staan opgeslagen in een MySQL DB, het uitlezen van de vraag + antwoorden en deze tonen, werkt prima.
Het punt waar ik klem zit is hoe doe ik mijn afhandeling? Ik wil dat doen door telkens de index.php aan te roepen met daarin het vraag nummer en de ingevulde velden en dan de check voor die vraag te doorlopen.
Zelf zat ik te denken aan een switch, dus als ik via een hidden veld het vraag_id mee stuur, switch ik op dat vraag_id. Is de vraag correct, dan levert die case de volgende vraag, is die vraag fout, dan levert hij dezelfde vraag + foutmelding.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren hierin