[PHP/MySQL/Smarty] Enquete systeem - controle + next

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 10:07
Ik ben voor mijn stage bezig met een online enquete, alleen loop ik tegen een probleem aan op het moment dat ik naar de volgende vraag wil gaan en de huidige vraag wil controleren.

Het idee is als volgt:
vraag 1 -> volgende -> voorwaarden voldaan? -> vraag 2
vraag 1 -> volgende -> voorwaarden niet voldaan? -> vraag 1 + error

Er bestaan de volgende antwoord mogelijkheden:
- 1 antwoord mogelijk
- 1 antwoord mogelijk + text invoer
- Meerdere antwoorden mogelijk
- Meerdere antwoorden mogelijk + text invoer
- Text invoer

Alle vragen + antwoorden staan opgeslagen in een MySQL DB, het uitlezen van de vraag + antwoorden en deze tonen, werkt prima.

Het punt waar ik klem zit is hoe doe ik mijn afhandeling? Ik wil dat doen door telkens de index.php aan te roepen met daarin het vraag nummer en de ingevulde velden en dan de check voor die vraag te doorlopen.

Zelf zat ik te denken aan een switch, dus als ik via een hidden veld het vraag_id mee stuur, switch ik op dat vraag_id. Is de vraag correct, dan levert die case de volgende vraag, is die vraag fout, dan levert hij dezelfde vraag + foutmelding.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En wat zou volgens jou dan het probleem zijn met de manier die je zelf noemt in je topicstart? Lijkt me geen probleem om te implementeren? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Wat voor advies wil je hebben? Je komt zelf al met een goede oplossing aan. De switch en vraagnummer in een hidden veld is een mogelijk goede oplossing. :)

http://hawvie.deviantart.com/