Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
https://fgheysels.github.io/
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit zie ik in de Enterprise Manager, als ik zeg maar bij een tabel Return All Rows doe en dan een nieuwe lap text erin zet.BtM909 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:32:
Waar zie je overigens dat de tekst wordt afgebroken? In je front-end of in de Enterprise Manager / SQL Query Analyser?
Niet volledigP_de_B schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:32:
Nee, dat moet je zelf doen. Let er wel op dat het totale aantal bytes in een record 8000 plus een beetje overhead kan zijn. Je kunt dus niet een aantal VARCHAR(8000) velden gebruiken.
Je mag dus wel tien varchar(8000) velden hebben, maar de gebruikte ruimte in het record (inc. andere velden) mag maximaal 8k zijn.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Overigens is het 8060 bytes om precies te zijn
Is het niet zo dat de Enterprise Manager dit afkapt en dat het wel in het geheel in de DB staat? Het is al een tijdje terug dat ik met mssql gewerkt hebt. Probeer anders eens via een andere manier content uit de db te halen om te zien of het er dan wel helemaal in staat.Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:39:
[...]
Dit zie ik in de Enterprise Manager, als ik zeg maar bij een tabel Return All Rows doe en dan een nieuwe lap text erin zet.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hij bedoelt dat als je een record hebt waarin een varchar zit van bijn 8000 tekens dat je in dat record amper ruimte overhoudt voor andere veldenSpooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:49:
Wat bedoel je nou precies? Dat als ik een table heb met 1x een varchar(8000) veld erin dat ik niet per record dan 8000 tekens in het veld kan stoppen, maar 8000 tekens over alle records verdeeld? Dus, bij 4 records dan 2000 tekens per record?
Het totaal van de velden mag namelijk niet meer zijn dan die 8060 ofzo.
Niet dat ik er ooit eerder over gehoord heb
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Lijkt me dan welSpooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:52:
Ow op die toer, dus als ik een varchar zou maken van zeg maar 7k en de andere velden worden nooit meer dan 1k dan moet dat prima gaan per record?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Desnoods plaats je die VARCHAR velden in een andere tabel die je dan linkt aan je 'echte' record.Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:52:
Ow op die toer, dus als ik een varchar zou maken van zeg maar 7k en de andere velden worden nooit meer dan 1k dan moet dat prima gaan per record?
https://fgheysels.github.io/
The maximum number of bytes per row is 8,060. This restriction is relaxed for tables with varchar, nvarchar, varbinary, or sql_variant columns that cause the total defined table width to exceed 8,060 bytes. The lengths of each one of these columns must still fall within the limit of 8,000 bytes, but their combined widths may exceed the 8,060 byte limit in a table.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
"The value you entered is not consistant with the data type or length of the column, or over grid buffer limit."
Is dit gewoon een limiet van de EM? Dat als ik het via aan webinterface zou uploaden dat het dan wel volledig er in komt te staan?
Ik denk dat het inderdaad een beperking van EM is.Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:59:
Ik heb alleen nog wel nu dat als ik meer dan 1k tekens ofzo in de EM in een varchar(7000) veld probeer te gooien dat ie dan komt met:
"The value you entered is not consistant with the data type or length of the column, or over grid buffer limit."
Is dit gewoon een limiet van de EM? Dat als ik het via aan webinterface zou uploaden dat het dan wel volledig er in komt te staan?