[MSSQL]Text field te klein?

Pagina: 1
Acties:

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 22:38
Ik heb een mssql 8.0 server draaien en in een table een 'text' veld gemaakt, deze breekt echter af na een x aantal karakters. Hoe is het mogelijk om dit te vergroten?

Ik had online een soort van commando gevonden (set textsize ###), maar waar moet ik dit dan uitvoeren? En als dit niet kan, is er dan eventueel wel methode om grote stukken text op te kunnen slaan. Beetje ah la de blob van mysql!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Weet je zeker dat het aan de text ligt en niet aan iets anders, bijvoorbeeld de parametergrootte van een Stored Procedure? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Text kan maximaal 2gb aan data opslaan, het lijkt me dat er iets anders fout is. Weet je trouwens zeker dat je TEXT nodig hebt? Er zijn een aantal nadelen aan verbonden, in een VARCHAR kun je 8000 tekens kwijt. Dat is niet genoeg?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Spooksel
var char met 8k tekens is wel toereikent idd :P moet ik dan de veldwaarde van de varchar ook op 8k zetten of doet ie dat automatisch?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Hoe bedoel je precies ? Als je je veld een VARCHAR maakt, moet je idd in de DB opgeven hoe groot dat veld moet zijn (logisch).

https://fgheysels.github.io/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar zie je overigens dat de tekst wordt afgebroken? In je front-end of in de Enterprise Manager / SQL Query Analyser?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• P_de_B
  • Niet online
Nee, dat moet je zelf doen. Let er wel op dat het totale aantal bytes in een record 8000 plus een beetje overhead kan zijn. Je kunt dus niet een aantal VARCHAR(8000) velden gebruiken.

• Spooksel
BtM909 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:32:
Waar zie je overigens dat de tekst wordt afgebroken? In je front-end of in de Enterprise Manager / SQL Query Analyser?
Dit zie ik in de Enterprise Manager, als ik zeg maar bij een tabel Return All Rows doe en dan een nieuwe lap text erin zet.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

P_de_B schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:32:
Nee, dat moet je zelf doen. Let er wel op dat het totale aantal bytes in een record 8000 plus een beetje overhead kan zijn. Je kunt dus niet een aantal VARCHAR(8000) velden gebruiken.
Niet volledig ;) [/pedant]

Je mag dus wel tien varchar(8000) velden hebben, maar de gebruikte ruimte in het record (inc. andere velden) mag maximaal 8k zijn.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• P_de_B
  • Niet online
:D ik was er al bang voor, ik was al begonnen dat te typen, maar werd onderbroken

Overigens is het 8060 bytes om precies te zijn :+

• Spooksel
Wat bedoel je nou precies? Dat als ik een table heb met 1x een varchar(8000) veld erin dat ik niet per record dan 8000 tekens in het veld kan stoppen, maar 8000 tekens over alle records verdeeld? Dus, bij 4 records dan 2000 tekens per record?

• Janoz
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:39:
[...]

Dit zie ik in de Enterprise Manager, als ik zeg maar bij een tabel Return All Rows doe en dan een nieuwe lap text erin zet.
Is het niet zo dat de Enterprise Manager dit afkapt en dat het wel in het geheel in de DB staat? Het is al een tijdje terug dat ik met mssql gewerkt hebt. Probeer anders eens via een andere manier content uit de db te halen om te zien of het er dan wel helemaal in staat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:49:
Wat bedoel je nou precies? Dat als ik een table heb met 1x een varchar(8000) veld erin dat ik niet per record dan 8000 tekens in het veld kan stoppen, maar 8000 tekens over alle records verdeeld? Dus, bij 4 records dan 2000 tekens per record?
Hij bedoelt dat als je een record hebt waarin een varchar zit van bijn 8000 tekens dat je in dat record amper ruimte overhoudt voor andere velden :)
Het totaal van de velden mag namelijk niet meer zijn dan die 8060 ofzo.
Niet dat ik er ooit eerder over gehoord heb :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Spooksel
Ow op die toer, dus als ik een varchar zou maken van zeg maar 7k en de andere velden worden nooit meer dan 1k dan moet dat prima gaan per record?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens is het verstandig om het te veranderen naar varchar, maar de tekst is qua weergave afgebroken, maar zou niet afgebroken opgeslagen moeten worden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:52:
Ow op die toer, dus als ik een varchar zou maken van zeg maar 7k en de andere velden worden nooit meer dan 1k dan moet dat prima gaan per record?
Lijkt me dan wel :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:52:
Desnoods plaats je die VARCHAR velden in een andere tabel die je dan linkt aan je 'echte' record.

https://fgheysels.github.io/

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Omdat MSDN het beter kan zeggen dan ik :)
The maximum number of bytes per row is 8,060. This restriction is relaxed for tables with varchar, nvarchar, varbinary, or sql_variant columns that cause the total defined table width to exceed 8,060 bytes. The lengths of each one of these columns must still fall within the limit of 8,000 bytes, but their combined widths may exceed the 8,060 byte limit in a table.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Spooksel
Ik heb alleen nog wel nu dat als ik meer dan 1k tekens ofzo in de EM in een varchar(7000) veld probeer te gooien dat ie dan komt met:
"The value you entered is not consistant with the data type or length of the column, or over grid buffer limit."

Is dit gewoon een limiet van de EM? Dat als ik het via aan webinterface zou uploaden dat het dan wel volledig er in komt te staan?

• P_de_B
  • Niet online
Spooksel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:59:
Ik heb alleen nog wel nu dat als ik meer dan 1k tekens ofzo in de EM in een varchar(7000) veld probeer te gooien dat ie dan komt met:
"The value you entered is not consistant with the data type or length of the column, or over grid buffer limit."

Is dit gewoon een limiet van de EM? Dat als ik het via aan webinterface zou uploaden dat het dan wel volledig er in komt te staan?
Ik denk dat het inderdaad een beperking van EM is.

Pagina: 1