Toon posts:

Automatic Antenna Connection nabootsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een onderzoek naar geluidsvoortplanting bij het NLR (Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium en ik ga een opstelling gebruiken met auto (12V) subwoofer en versterker.
Ik heb niet heel veel ervaring met autoradio's.

Nu is het probleem dat je voor de power drie aansluitingen hebt: ground, +12V en REM. Ground en +12V is het probleem niet, dat lukt me, maar die REM moet je aansluiten op een "Automatic Antenna Connection" om de versterker remote aan/uit te zetten. Ik werk echter niet met een autoradio, maar met een computer en daarom weet ik niet hoe ik dat het beste kan oplossen.

Kan ik het best een kabeltje naar de computer trekken en dan een bepaald pulsje verzenden? Of die automatic antenna connection op de autoradio aansluiten (liever niet, ik kan daar niet zo makkelijk bij) en met de autoradio het gebeuren aanzetten?

Alvast bedankt! :) Het gaat om een Stealth AMP-2.5 versterker.

Dan nog een ander klein vraagje: ik heb een Bosch LBC 3493/12 Speaker die ik ook op de versterker wil aansluiten. Deze gebruikte ik eerst in combinatie met een Bosch Plena Mixer/Amplifier die 70/100V leverde aan de speaker, maar die wil ik liever niet gebruiken omdat ik in een auto zal zitten dan is 230V regelen wat lastiger. Dus hoe doe ik dit?

En bedankt trouwens voor de snelle hulp, ik zal even kijken of het werkt :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 14:41 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die REM-aansluiting zal denk ik ook gewoon een 12v zijn, alleen gok ik dat het een stuurstroom is. Is denk ik heel simpel op te lossen: Pak de +12v, splits die af, deurbelschakelaar er tussen, en daar de REM-aansluiting op. Als je hem dan aan wil zetten is het een kwestie van deurbel indrukken, uit idem dito :)
Mocht de versterker dan na het loslaten van de belknop weer uit gaan, dan weet je dat je hem met gewoon met de +12V kunt verbinden, want dan heeft het ding continue 12v nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:01

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:16:
Ik ben bezig met een onderzoek naar geluidsvoortplanting bij het NLR (Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium en ik ga een opstelling gebruiken met auto (12V) subwoofer en versterker.
Ik heb niet heel veel ervaring met autoradio's.

Nu is het probleem dat je voor de power drie aansluitingen hebt: ground, +12V en REM. Ground en +12V is het probleem niet, dat lukt me, maar die REM moet je aansluiten op een "Automatic Antenna Connection" om de versterker remote aan/uit te zetten. Ik werk echter niet met een autoradio, maar met een computer en daarom weet ik niet hoe ik dat het beste kan oplossen.

Kan ik het best een kabeltje naar de computer trekken en dan een bepaald pulsje verzenden? Of die automatic antenna connection op de autoradio aansluiten (liever niet, ik kan daar niet zo makkelijk bij) en met de autoradio het gebeuren aanzetten?

Alvast bedankt! :) Het gaat om een Stealth AMP-2.5 versterker.

Dan nog een ander klein vraagje: ik heb een Bosch LBC 3493/12 Speaker die ik ook op de versterker wil aansluiten. Deze gebruikte ik eerst in combinatie met een Bosch Plena Mixer/Amplifier die 70/100V leverde aan de speaker, maar die wil ik liever niet gebruiken omdat ik in een auto zal zitten dan is 230V regelen wat lastiger. Dus hoe doe ik dit?

En bedankt trouwens voor de snelle hulp, ik zal even kijken of het werkt :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door sanook op 09-05-2006 15:06 . Reden: mag verwijderd worden ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 18:49

SpeedBart

Futurama 0wnage

The_Eagle schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:35:
Die REM-aansluiting zal denk ik ook gewoon een 12v zijn, alleen gok ik dat het een stuurstroom is. Is denk ik heel simpel op te lossen: Pak de +12v, splits die af, deurbelschakelaar er tussen, en daar de REM-aansluiting op. Als je hem dan aan wil zetten is het een kwestie van deurbel indrukken, uit idem dito :)
Mocht de versterker dan na het loslaten van de belknop weer uit gaan, dan weet je dat je hem met gewoon met de +12V kunt verbinden, want dan heeft het ding continue 12v nodig :)
Gewoon doorverbinden dus, is constant.

En je kunt gewoon die speaker op de auto versterker aansluiten, maakt niets uit. Je haalt een aantal dingen door elkaar denk ik.... 12v en 230 volt is alleen van belang voor je versterker.

[ Voor 13% gewijzigd door SpeedBart op 09-05-2006 16:35 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Het doorverbinden van die REM-aansluiting werkt inderdaad. Bedankt! :)
De speaker heb ik nog niet helemaal uitgevogeld, want die heeft 4 connectoren, en ik weet niet precies wat ik daar mee moet doen. De connectoren zitten in paren van 2 aan elkaar gesoldeerd, maar wat plus en min is weet ik niet. Hoe kom ik daar achter?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even googlen misschien?
The horn loudspeakers include a 100 V transformer with
taps on the primary winding to allow different power
settings. Nominal full-power, half-power or quarterpower
radiation (i.e. in 3 dB steps) can easily be selected
by connecting the amplifier output to the appropriate
tap.
http://www.philipscsi.com/pdf/EN/LBC%5F3481%5F3493%2Epdf

Overigens verwacht deze driver 100V. Je zal dus of de step down trafo moeten bypassen, of na je stealth amp een step up trafo moeten regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 11-05-2006 19:54 ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat betekent dat ik een 12-100V transformator moet gebruiken?
Kun je die gewoon kopen bij een electronicazaak?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 14:06 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, dat betekend dat niet.

Je zou eerst even moeten zoeken waarom er 100V versterkers en speakers bestaan, en wat die trafo's nu precies doen.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1