Toon posts:

SATA verdwenen in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

sinds een jaar of wat heb ik een sata drive (western digital 200gb op amd 64, asus a8v deluse) draaien maar nu is windows 'm ineens 'kwijt' !!

heb tevens linux draaien en die ziet 'm nog wel gewoon dus de schijf en mijn moederboard zijn volgens mij nog gewoon ok...

mijn moederboard heeft voor zover ik weet een via en promise sata riad controllers.
het rare is nu dat ik 'vroeger' een melding kreeg van de schijf bij de via controler en deed de promise verder niets... nu ziet de via controller geen sata schijven meer maar wil de promise met raid aan de slag.

weet iemand wat ik kan doen om de schijf weer terug aan de gang te krijgen ? en is het een driver/bios iets of is m'n via controller misschien gewoon naar de klote ?

thnx,
pHaL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of de controller niet geoon uit staat in de bios, waardoor het ding misschien niet herkent wordt (onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit).
En staat de driver nog wel goed geinstalleerd in windows, want als de contorller niet goed staat dan vind hij de drive ook niet.

enne, groeten hoeft niet onder je post.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens bij schijfbeheer als daar iets raars staat vermeld. En kijk ook even bij Apparaatbeheer voor uitroeptekens (dat slaat vaak op foutieve drivers), ter aanvulling op Terw_Dan ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
bios had ik idd ook effe gechecked... de controllers staan aan. de promise igg... de via kan ik niet vinden in de bios, maar die staat er geloof ik ook niet in... kan 'm iig nie vinden in mijn moederbord boekje :)

de drivers heb ik ook al allemaal opnieuw geinstalleerd en geupdate...
bij schijfbeheer kan ik niets raars vinden, buiten het feit dat er een schijf mist.
en bij apparatenbeheer lijkt alles verder goed te werken... geen uitroeptekentjes ofzo iig

kan zo iig geen echte oorzaak vinden waarom de schijf het niet zou doen