Toon posts:

Guild Wars blokkeren op schoolnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

ik ben systeembeheerder op school en helaas spelen vele leerlingen het spel guild wars.
Graag wil ik via onze ISA server de toegang tot deze game blocken maar ik krijg zo 1, 2, 3 niet gevonden welke server dat is. Als iemand die zo weet is dat natuurlijk heel fijn voor mij.

Ik heb al wel verschillende website's van Guild Wars en Arenanet geblokt maar de game doet het nog wel.

Ik heb helaas nu nog geen tijd om echt heel diep te gaan zoeken naar de servers maar ik had toch besloten hier alvast te vragen omdat ik toch graag de game snel wil blokken.

Bedankt voor jullie hulp!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Poorten blokkeren lijkt me beter, 6113 is de hoofdpoort voor guildwars.
(elke request op die poort doorsturen naar een webpagina met "Foei, je mag hier niet gamen" is nog leuker :P )

[ Voor 82% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 13:39 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Tikje naar SPV, maar ik vraag me af of ie daar wel op zijn plaats is... :P

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 09:25
hehe Ik speelde ook altijd Doom en Dune op school :+ In een netwerk natuurlijk :P
Gouden tijden en alweer een tijd geleden O-)

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 15:39
De poorten die ik van website heb afgehaald:

Poort: 6112, 6113

Helaas gaat er ook een zooi over poort 80... en ik weet niet of als de 6112 en 6113 niet beschikbaar zijn hij overschakeld naar poort 80, maar dat zou heel goed mogelijk zijn.

Misschien is het een idee om de guildwars.exe (ik weet niet de precieze naam van de exe) te blocken (geen idee hoe dat moet, ben geen expert maar zou waarschijnlijk wel moeten kunnen :P).

User Error -- Please Replace User

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-10 17:40

frogger3d

Morbo demands more comments!

Je kan alle poorten blocken behalve 80, er moet ook nog gestudeerd worden! })

offtopic: Op het vwo hadden wij alleen maar een stuk of 20 XTs.. :)

[ Voor 56% gewijzigd door frogger3d op 09-05-2006 13:52 ]

Verwijderd

Port idd blocken, of indien mogelijk de master server blocken (auth-server bijvoorbeeld)

p.s. Het lijkt mij dat guild wars geinstalleerd moet worden ? Heeft iedereen admin rechten.

Tenzij het net als UT gaat, gewoon copy/paste en gaan

• The Eagle
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:50:
Port idd blocken, of indien mogelijk de master server blocken (auth-server bijvoorbeeld)

p.s. Het lijkt mij dat guild wars geinstalleerd moet worden ? Heeft iedereen admin rechten.

Tenzij het net als UT gaat, gewoon copy/paste en gaan
^^Met stom, op het moment dat men Guild wars kan installeren is er meer iets mis met je werkstation beveiliging (lokale user rechten) dan met je proxy ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pagani
  • Niet online
The_Eagle schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:07:
[...]

^^Met stom, op het moment dat men Guild wars kan installeren is er meer iets mis met je werkstation beveiliging (lokale user rechten) dan met je proxy ;)
World of warcraft bijvoorbeeld kun je gewoon copy-pasten en spelen, misschien is het zelfs met wat trucage van een pendrive speelbaar.

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 19:31
ik zal gewoon met een tool als netstat kijken wat de authenication server is en die blokken, je zou ook iets van layer qos inplementeren en dan die packets blokken van guildwars....

• pagani
  • Niet online
Of je sniffed de karakternamen eruit (of onthoudt welk ip en de tijd) en geeft aan arenanet door dat deze spelers illegaal gebruik maken van jouw netwerk.

:w accountjes >:)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 13:06

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

*klein hulpje* guildwars is idd vanaf een pendrive te spelen.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 17:18
Iemand op heterdaad betrappen (dan heb je meteen de software om te experimenteren) }) en ff netstat in een dos venstertje doen. En dan misschien het beste zoals gezegd het ip van de auth-server, en je weet het ip en hopelijk ben er dan snel van af.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:38:
Poorten blokkeren lijkt me beter, 6113 is de hoofdpoort voor guildwars.
(elke request op die poort doorsturen naar een webpagina met "Foei, je mag hier niet gamen" is nog leuker :P )
Daar heb je totaal niets aan gezien de game gewoon een netwerk error zal geven indien hij geen connectie kan krijgen met de Anet servers.
johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:23:
Of je sniffed de karakternamen eruit (of onthoudt welk ip en de tijd) en geeft aan arenanet door dat deze spelers illegaal gebruik maken van jouw netwerk.

:w accountjes >:)
Ik denk niet dat Anet daar ook maar enige actie op zal ondernemen. Ze mogen wel gek zijn ook imho. Daarbij is de beveiliging van het lokale netwerk totaal niet interessant of een zaak voor Anet. Anet zal het pas interessanter vinden wanneer er misbruik word gemaakt van andermans accounts etc.

Is daarbij duidelijk omschreven (en bij de leerlingen bekend) wat geoorloofd en ongeoorloofd gebruik van het netwerk is? Want op die manier kun je veel makkelijker het probleem aanpakken imho. Wanneer jij een puur technische oplossing gaat bedenken kun je er, afhankelijk van het niveau en de leeftijd van de leerlingen, er ook donder op zeggen dat iemand aankomt met een technische workaround als bv het opzetten van een tunnel naar een machine op internet over poort 80 welke je vast hebt openstaan.

[ Voor 63% gewijzigd door Bor op 09-05-2006 14:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon alle servers van ncsoft.com volledig blokkeren, klaar. :)

Maar zoals al opgemerkt, geen Local Admin rechten geven op werkstations voorkomt een hoop gezeur.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

warp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:32:

Maar zoals al opgemerkt, geen Local Admin rechten geven op werkstations voorkomt een hoop gezeur.
Dat heb je ook niet nodig om GW te draaien.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:40:
[...]

Dat heb je ook niet nodig om GW te draaien.
toch wel nodig om het te installeren..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:44:
[...]

toch wel nodig om het te installeren..?
powerflux schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:26:
*klein hulpje* guildwars is idd vanaf een pendrive te spelen.
Niet dus :)

Verwijderd

Misschien via het draadloze netwerk waar mensen hun eigen laptop in kunnen pluggen? Kan zit er dik in, en dat doet men meestal met eigen aangeschafte hardware. En tja daarop kun je niet verbieden dat men niet beheerrechten mag hebben.

Dus gewoon alle poorten blokkeren behalve 80, wat hebben ze uberhaupt te zoeken op die andere poorten. Dan nog https en misschien ftp openlaten als die toegankelijk moeten zijn.

Iig TCP poort 6112

Verwijderd

je kan toch gewoon alle poorten blocken behalve Web/Mail poorten...? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 15:00 ]

Pagina: 1