Toon posts:

8 pc schermen aansturen (foto slideshow)

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb op m'n werk een 8-tal pc's staan waarvan enkel nog het scherm zichtbaar is. De pc's zijn bedoeld om een slideshow van sfeerfoto's te weergeven. Momenteel werken die schermen onafhankelijk van elkaar en wordt automatisch een slideshow gestart die willekeurig foto's toont uit een publieke fotomap op de server.

Alle pc's melden onder éénzelfde account aan op de server en wordt door de server op open - & sluitingsuur automatisch opgestart en afgesloten.

Nu heb ik echter nog volgend probleem: af en toe tonen de schermen dezelfde foto, dit doordat de slideshow telkens dezelfde fotomap aanspreekt en de pc's los van elkaar werken.

Graag had ik geweten ofdat er een programma bestaat die bijvoorbeeld vanaf de server kan draaien en alle schermen tegelijkertijd aanstuurt?

Het is zo dat er tussen de foto's door een logo van een sponsor verschijnt. Het zou ideaal zijn moest volgend scenario lukken:

op alle schermen random foto, na enige tijd op alle schermen logo sponsor, daarna terug overal random foto's....

Ik heb al wat opzoekingswerk verricht op google, maar ik weet nt direct of zoiets mogelijk is of op wat ik moet zoeken...

Ik hoop dat iemand van jullie hier meer over weet?

grtjs
Wouter

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het besturen van meerdere monitoren is gemakkelijk met UltraMon. Kijk anders eens voor de mogelijkheden met UltraMon voor het besturen van meerdere foto's e.d. (er zit een scripting optie in).

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit progje nt bedoeld voor 1 pc met meerdere schermen?

Verwijderd

Yup, ik zou alle schermen vanaf één pc gaan aansturen.

Zie tip van Outerspace.

Met Ultramon kan je volgens mij alleen niet de monitoren van andere pc's besturen.
Hiervoor is wel andere software beschikbaar:

Bijvoorbeeld MaxiVista:
http://www.maxivista.com/multi_monitor.htm

Het enige wat wat denkwerk zal vereisen is hoe je ervoor zorgt dat er random pics getoond worden maar wel het logo telkens op alle schermen tegelijk.

Misschien dat er iets te doen is met batchbestanden en viewer starten vanuit command prompt?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 08:07

yGiDoRp

Sawasdee

PADS (Public Area Display System)

Wordt bij mij op het werk gebruikt voor informatie zuilen.

Geen idee wat het kost alleen...

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat ik 8 schermen via 1pc wens aan te sturen.. mijn beperkte kennis zegt me dat ik hiervoor toch zeker een aantal videokaarten in deze pc zal moeten stoppen om zo de schermen aan te sluiten?

lijkt me een duur grapje... Ik kies voorlopig voor een oplossing met de 8pc's afzonderlijk..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik er met MaxiVista zal komen :O

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:58 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:36:
ik denk niet dat ik 8 schermen via 1pc wens aan te sturen.. mijn beperkte kennis zegt me dat ik hiervoor toch zeker een aantal videokaarten in deze pc zal moeten stoppen om zo de schermen aan te sluiten?

lijkt me een duur grapje... Ik kies voorlopig voor een oplossing met de 8pc's afzonderlijk..
Mja hoeft niet zo duur te zijn hoor, als je een aantal PCI videokaartjes koopt die goed in 2d zijn (alle kaarten kunnen eigenlijk wel goed foto's laten zien dus dat is het probleem niet) en dan kan je ze allemaal op 1 aansluiten. Wel een beetje een gedoe natuurlijk en je moet lange kabels hebben

Voordeel hiervan is dat het wel minder stroom vreet ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Trust me, 1 PC met 8 cheapy PCI video kaartjes is een stuk goedkoper en makkelijker dan 8 complete PCs met ieder een eigen OS (licentie)!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

je kan natuurlijk ook even zelf iets in elkaar knutselen.

1 database met daarin alle foto's
1 programma dat op 8 pc's draait
1 vast tijdstip voor sponsorlogo (10 over het heel uur ofzo)
als pc 1 foto #318 toont laat je het programma deze locken in de database.
daarna (10seconden ofzo) laat je deze unlocken en een nieuwe foto kiezen uit alle foto's / { locked foto's }

dit moet niet zo moeilijk te maken zijn volgens mij.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 21:22
Je kan het ook anders regelen.

Laten we zeggen dat je 80 foto's hebt. Die foto's staan in een bepaalde volgorde. Dan doe je tussen iedere 10 foto's een afbeelding van een sponsor. De computers laat je vervolgens op een timer beginnen Bijv:
Pc1 begint bij foto 1:
Pc2 begint bij foto 10
Pc3 bigint bij foto 20

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6
foto7
foto8
fot09
foto10
sponser1
foto11
enz.
enz.

De afbeeldingen gaan dan weliswaar niet random, maar dan heb je het sponsor en het dubbele afbeelding probleem wel opgelost.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:36:

Er zijn wel videokaarten die dit doen. Onderstaande kaart kost 600 pond (zo'n 900 euro), maar het is de eerste die ik tegenkom en ik kan me niet voorstellen dat het de enige is:

http://www.wedgwood-group...n_graphics_card_cable.htm

Dan nog kost het redelijk wat geld natuurlijk, maar goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies..
Ook schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 06:50:
Trust me, 1 PC met 8 cheapy PCI video kaartjes is een stuk goedkoper en makkelijker dan 8 complete PCs met ieder een eigen OS (licentie)!
We hebben een 40tal PIII met officiële W2K op de kop getikt vandaar dat ik voorlopig met 8 afz. pc's wens te werken.

Ik dacht nog aan hetvolgende: Zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld een intranet site te maken die foto's afbeeldt in een slideshow maar die volledig via de server loopt? maw.. wanneer de 8 pc's naar de site surfen ze allemaal telkens dezelfde info zien? Ik heb ASP goed onder de knie, dus ik denk wel dat dit mogelijk is met bvb. een access DB gekoppeld of xml file ofzo..

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:46
Mijn vereniging heeft 8 oude beursmonitoren met geïntegreerde P1 166 MHZ. Deze hebben we exact gebruikt zoals de topicstarter wil volgensmij.

Op elke P1 166 heeft iemand een client gemaakt die data van een server(applicatie) ontvangt. Dit kan zijn een specifieke foto locatie of een update van de bierprijzen (wordt ook gebruikt voor een drank-stockexchange < studenten :) ). Af en toe draaien we het ook op andere locaties en dan vragen we om compu's ter plekke. Enkele andere features die erin zitten, zijn tekst scrolls van monitor op monitor.

De server regelt voor de rest alles. Alles is opgetrokken uit C en flash, maar jouw idee moet ook wel haalbaar zijn. Opzich kan je op je server natuurlijk specificeren dat ip-adres-x een andere pagina te zien krijgt dan ipadres-y

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
@Terror

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie een programma dat draait vanaf de server die op alle schermen wordt aangesproken. Alle data wordt blijkbaar uitgestuurd door de server.. that's what I need _/-\o_

aangezien ik geen programmeur ben hoopte ik zoiets ook via een site te kunnen verkrijgen (asp).. of wat dan ook... Maar normaal krijgt iedere pc kant-en-klare clientside code die uiteindelijk door de server wordt gegenereert op het moment dat die pc de site bekijkt.. om dit nu te synchroniseren.. blah :?

• Terror
Beetje dooie mus, maar is niet te koop aangezien we het zelf commercieel uit buiten. (lees: verhuren die stockexchange met iemand van ons erbij). Zal is vragen voor je aan degene die het geprogged heeft of we iets kunnen fixen, foto's waren toch redelijk bijzaak nl :)

Hoop morgen reactie van hem te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Terror op 10-05-2006 22:15 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:09:
Zal is vragen voor je aan degene die het geprogged heeft of we iets kunnen fixen, foto's waren toch redelijk bijzaak nl :)
ontzettend vriendelijk van je. Bedankt iig.

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:09:
Hoop morgen reactie van hem te krijgen.
@Terror: weet je al iets meer? :)

• Terror
Nog geen nuttige respons gehad, hij is druk met zijn afstudeeropdracht en zat zelf in duitsland...

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 09-06-2006 17:48 ]

Pagina: 1