[FTP] OSx icm IIS

Pagina: 1
Acties:

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Situatie
Ik heb hier een Mac met OSx staan, in het zelfde netwerk staat in een DMZ een Windows 2000 Server met IIS voor de FTP functionaliteit.

Probleem
Als ik vanaf de Mac wil FTP-en naar de Windows Server gaat dit, ik krijg netjes een dir-listing en ik kan hier vandaan ook downloaden echter bij het uploaden krijg ik de melding:
'the item <insert item name> could not be moved because <insert folder name> could not be modified'

Zelf geprobeerd
Als ik vanaf dezelfde Mac gebruik maak van Fetch - na het uitschakelen van passive FTP- dan kan ik zonder problemen FTP-en naar de server, ook vanaf een terminal kan ik zonder problemen FTP-en. Windows machines (zowel in het netwerk als buiten het netwerk) kunnen via Internet Explorer - na het uitschakelen van passive FTP- gewoon inloggen. Een Mac die extern staat en op dezelfde manier wil inloggen heeft het zelfde probleem, via Fetch werkt het wel maar vanuit het OS zelf werkt het niet.

Helaas heb ik weinig ervaring met Mac's en kom dus ook niet verder. Wellicht dat iemand me hierbij verder kan helpen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

FTP dmv de Finder kan niet uploaden.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Ok, het is dus een beperking in Finder?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja.