Toon posts:

Geluids zorgen (nu goed gepost)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Poging 2, hopelijk mag hij op deze manier wel gepost worden. Ook wat overzichtelijker

De specs van de PC:
  1. Centurion 532
  2. Asus A8N-E
  3. AMD 3700+ L2-1024
  4. 2 x 1 GB kingston ram
  5. Asus x1900 XT 512
  6. Creative SB live 5.1 player
Het euvel:
Als ik mijn 5.1 boxenset aansluit dan vertoond er een vreemde situatie. Het geluid lijkt niet correct verdeeld te worden over de speakers. De center speaker lijkt niet goed aangestuurd te worden. Het geluid klinkt er erg vreemd door, alsof alles door 1 speakertje moet ipv regelmatige verdeling zoals normaal het geval is bij 5.1 instellingen.

Zelf heb ik de volgende dingen geprobeert:
  • Ik heb de speakertjes onderling uitgewisseld om te kijken of de set in orde is. Speaker set is in orde, ook getest op ander systeem.
  • Ik heb de nieuwste software en drivers gedownload, geen enkel effect
  • Zelfs de kaart in een andere pc gehad, maar in die pc doet hij hetzelfde
Het lijkt erop dat de kaart gaar is. Weten jullie nog iets wat ik kan proberen? Anders ik ik in vervangings overweging. Welke dat dan word kan ik zelf :).

Bedankt voor de hulp alvast!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je ook al getest met een ander setje op je geluidskaart (dat zie ik er niet bij staan). Als blijkt dat dat ook niet werkt, dan zou ik alvast beginnen met zoeken naar een andere kaart. Want vaak kan je zo een probleem niet hardwarematig aanpassen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:12:
Heb je ook al getest met een ander setje op je geluidskaart (dat zie ik er niet bij staan). Als blijkt dat dat ook niet werkt, dan zou ik alvast beginnen met zoeken naar een andere kaart. Want vaak kan je zo een probleem niet hardwarematig aanpassen.
Ah dat was ik vergeten erbij te zetten. Ik heb een ander 5.1 set erop gehad... ook geen effect. Ik heb het idee dat de volume niet goed verdeeld word. Maar ik weet niet of dat altijd is bij dit type kaarten. :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan je wel de kanalen apart instellen dmv het configureren van je geluidsinstellingen (in Windows zelf en/of met je Creative Mixer).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58
Volgens mij is er van creative uit een extra tooltje waarmee je de kanalen kan instellen.

Verwijderd

Topicstarter
lammetor schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:10:
Volgens mij is er van creative uit een extra tooltje waarmee je de kanalen kan instellen.
Net op de site van creative gekeken. Voor mijn kaart is die er iig niet. Tevens krijg ik bij somiige games ook van die tikken in het geluid. alsof de quality te hoog staat ofzo. Zou mijn kaart gaar kunnen zijn ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:22 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

Theo

moederbord

als ik zo jouw specs bekijk heb jij een nieuw systeem. Als ik jou was zal ik gewoon de kaart opsturen voor garantie, immers lijkt het erop dat jouw kaart niet werkt. Terwijl je kaart weg is kun je de onboard audio gebruiken. En dan is het maar aan Creative te tesen of jouw kaart kapot is.

Wat je evt nog kan proberen is in de bios de onboard geluidskaart uit te zetten als dat mogelijk is.

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1