"shape shirt DVD" schadelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 21:55

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Je kent ze vast wel, de DVD's in de vorm van Oranje shirts die je krijgt bij de Telegraaf. Ik heb er nu al twee en ik vond het tijd om eens eentje te proberen in m'n mooie zwarte Lite-on DVDRW LDW-851S. Dit is een interne DVD brander (niet slot-loading).

Hij maakte een beetje een raar geluid en hij wilde de shape shirt DVD niet lezen, dus ik heb em maar eruit gehaald. Vervolgens heb ik een normale DVD weer erin gedaan, die er al in zat. Ook deze DVD pakte hij niet. Hmz :? Opnieuw opstarten, andere DVD geprobeerd, weer nix. Uiteindelijk pakte hij eerst een cd, waarna hij ook weer gewoon dvd's pakte. Ik weet niet hoe het met branden zit, maar daar kom ik wel achter zodra ik een DVD of een CD moet branden.

Zijn hier mensen die ook problemen hebben met deze DVD'tjes? Of ligt het echt aan mijn brander?

NOSIG

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik zou dat soort dingen dus echt _nooit_ in mn spelers/branders stoppen, dat is echt vragen om problemen! brrrrr

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

WVL_KsZeN schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:13:
Ik zou dat soort dingen dus echt _nooit_ in mn spelers/branders stoppen, dat is echt vragen om problemen! brrrrr
In een laptop of anderssoortige lezer/brander kliksysteem zou ik het best aandurven. :+ Maar ik kan me inderdaad goed voorstellen dat die dingen schadelijk kunnen zijn voor je hardware. No way dat ik zo'n ding ooit in een standaardspeler zou stoppen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

een dvd in de vorm van een shirt? :o

volgens mij is er niets zo schadelijk als een ongebalanceerde DVD.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 23:06

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:15:
een dvd in de vorm van een shirt? :o

volgens mij is er niets zo schadelijk als een ongebalanceerde DVD.
Wie zegt dat een dergelijke DVD ongebalanceerd is?
De vorm wijkt af, maar door bijvoorbeeld bepaalde punten te verzwaren (door een dikkere opdruk o.i.d.) kan zoiets natuurlijk best nog wel gebalanceerd zijn.

Ik zag trouwens de reclame op TV voor die dingen, en vroeg me gelijk af of ik zoiets wel in m'n speler zou stoppen. Nu weet ik het dus zeker: niet :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb ook een kerstmuziek CD gehad in de vorm van een kerstklok. En die heb ik toch best vaak gedraaid. Nooit last mee gehad :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Ik denk wel dat ze die gebalanceerd hebben want anders zou hij 100% zeker weten uit elkaar spatten :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Persoonlijk ben ik inderdaad altijd wat huiverig voor discs die niet *zichtbaar* uitgebalanceerd zijn, alles wat symetrisch is druk ik er zonder problemen in.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:47

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Atlas schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:19:
Ik heb ook een kerstmuziek CD gehad in de vorm van een kerstklok. En die heb ik toch best vaak gedraaid. Nooit last mee gehad :)
kling klokje tingelingeling grrr kr&*##wk do*^%ng < wow muziek met een extra dimensie mn cdspeler stuitert op en neer. :+

Maare ontopic: ik zou het zelf denk ik ook niet aandurven zeker niet als ie helemaal los ligt in een laptop zal het nog wel enigzins veilig zijn

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Heb hem net getest, niks mis mee doet het perfect.
Alles werkt nog, had eigenlijk niet anders verwacht!!!!

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 20:16

ST10©DE

Dus.............

volgens is mij deze ook symmetrisch... Alleen bedoel jij waarschijnlijk symmetrisch over twee middellijnen (horizontaal en verticaal...)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

André schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:21:
Ik denk wel dat ze die gebalanceerd hebben want anders zou hij 100% zeker weten uit elkaar spatten :)
Ze moeten niet perse uiteen spatten hoor, bij ons in de bib verhuren ze muziekcd's met daarop beveiligingsstrips tegen het pikken. Normaal zit er aan beide zijden van dat gaatje in het midden zo'n strip, maar er zijn er verschillende waarbij die metaalstrippen langs dezelfde kant van de cd hangen.

Buiten wat geschud van je tower (bovenkant beweegt zo'n 5mm over en weer bij ferm opspinnen) geeft dat toch geen probleem hoor (uiteraard wel inlezen met een kapotgeschreven brander die enkel leest ofzo, als die kapot is is het toch niet erg..)

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 18:13

_soh

Geen problemen ermee, doet het gewoon zonder rare bijgeluiden van onbalans.

Lightning_crew

Verwijderd

er zullen dan vast wel een paar bij zitten die net niet goed zijn.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Op de volgende foto's zie je hoe zo'n dingetje is opgebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/IMG_1551.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/IMG_1552.jpg

Aangezien deze dingen vrij massaal worden uitgegeven, ging ik ervan uit dat het geen schade kon toebrengen aan m'n brander... Wat het uiteindelijk ook niet heeft gedaan denk/hoop ik.

Er staat alleen maar op dat je ze niet in slot-loading DVD spelers mag doen.

NOSIG

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bigchristiaan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:38:
Op de volgende foto's zie je hoe zo'n dingetje is opgebouwd:
[afbeelding]
[afbeelding]

Aangezien deze dingen vrij massaal worden uitgegeven, ging ik ervan uit dat het geen schade kon toebrengen aan m'n brander... Wat het uiteindelijk ook niet heeft gedaan denk/hoop ik.

Er staat alleen maar op dat je ze niet in slot-loading DVD spelers mag doen.
Dat lijkt me logisch, daar krijg je ze ook niet meer uit... ;)

Verwijderd

zou er toch mee opletten. Heb ooit een muziekcd in de vorm van een kerstboom gekregen bij een magazine. In men cd speler gaf deze inderdaad geen problemen, maar in men 40x cd-rom speler destijds spatte die cd in ontelbaar veel kleine stukjes uit elkaar zodra hij begon op te spinnen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het lijkt me knap als dat ding uitgebalanceerd is. Heel simpel te teste door hem even over een pen heen te schuiven en kijken of hij blijft hangen op elke manier die je probeert

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Ik kreeg er pas ook één maar heb het niet gewaagd om die in mijn 52x speler te stoppen :P. Heb zelfs normale CD's gehad waar de barsten na een tijdje bijna tot buitenaan liepen, waarna ik ze niet meer durfde te gebruiken (ja slechte kwaliteit die EA CD-ROMs, heb meer klachten gehoord).

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik word echt helemaal gek. M'n DVD brander functioneert nog steeds niet: hij pakt alles, behalve m'n volgeschreven DVD-RW's. :( :( :( Ik wou dat ik nooit dat k*t DVD'tje erin had gestopt :'( :'( :'(

Mijn DVD brander is naar de klote door hun schuld (wie hun dan ook mag zijn). Stop dit ding dus niet in je DVD speler want hij kan blijkbaar echt kapot gaan :r :r :r

[ Voor 62% gewijzigd door _Christiaan_ op 10-05-2006 19:16 ]

NOSIG

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 23:06

ralpje

Deugpopje

bigchristiaan schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:36:
Ik word echt helemaal gek. M'n DVD brander functioneert nog steeds niet: hij pakt alles, behalve m'n volgeschreven DVD-RW's. :( :( :( Ik wou dat ik nooit dat k*t DVD'tje erin had gestopt :'( :'( :'(

Mijn DVD brander is naar de klote door hun schuld (wie hun dan ook mag zijn). Stop dit ding dus niet in je DVD speler want hij kan blijkbaar echt kapot gaan :r :r :r
Dat probleem had mijn lite-on dvd speler laatst ook, en een reinstall van windows up + update van de drive-drivers (:)) hebben het probleem opgelost.
Probeer dat eerst eens voor je boos wordt :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb net m'n brander afgekoppeld van de computer, hij krijgt nu slechts stroom. Ook nu pakt hij alle media feilloos, behalve m'n 2 zelfgebrande DVD-R's. Wel erg apart dat hij deze 2 dagen geleden nog perfect pakte. Ook een firmware-refresh (zelfde firmware-versie flashen) heeft niet geholpen.

edit: M'n pc staat zelfs compleet vast als ik m'n DVD+R erin stop :/ Nu gaat m'n printer zelfs knipperen zoals hij nooit heeft gedaan :? Die Shape DVD's zijn vervloekt :P

[ Voor 26% gewijzigd door _Christiaan_ op 10-05-2006 22:41 ]

NOSIG

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Hehe, no way dat die disc in m'n pioneertje komt (en dat gaat ook niet, hij is slot loading, dus d'r kunnen alleen ronde 12 cm schijfjes in)

Verwijderd

Ik weet zeker dat ergens in de kleine lettertjes staat dat geen enkele schade door deze DVD verhaalt kan worden, zo slim zijn die gasten ook wel. En de meeste mensen zullen hem dan ook zo in hun apparaat stoppen zonder erbij na te denken.

Het is gewoon russisch roulette met je hardware |:(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit spul is dus je reinste troep. Afgezien van dat dit imo gewoon niet gemaakt zou mogen worden en deze dingen de benaming DVD niet waard zijn, ben je ook wel een ei (sorry TS) als je dit in je dvd-speler stopt en dan verbaast bent als er iets stuk gaat.
-NMe- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:15:
[...]
In een laptop of anderssoortige lezer/brander kliksysteem zou ik het best aandurven. :+
Een kliksysteem maakt het nog niet een goed uitgebalanceerd schijfje. Je houdt het schijfje misschien wat beter op zijn plek, maar dan alsnog zal je apparatuur blootgesteld worden aan grotere krachten dan met een regulier schijfje.
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:51:Het is gewoon russisch roulette met je hardware |:(
Eens.

Je ziet op het net wel eens van die grappige foto's van een wist-ik-het-maar-drive met de verkeerde media erin (bijv. iemand die met geweld een diskette in een cd-speler gestopt heeft. Dit valt wat mij betreft gewoon indezelfde categorie.

{signature}

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Daar ben ik het dus niet mee eens. Die DVD's worden massaal uitgegeven door bekende bedrijven (postkantoor, bruna). Op de achterkant staat alleen dat je ze niet in slot-loading spelers mag doen. Er staat een telefoonnummer van de technische dienst op de achterkant. Er zijn GEEN kleine lettertjes wat betreft hun aansprakelijkheid. Ze noemen dit dingetje een DVD.

Dit heb ik me allemaal bedacht voordat ik em erin stopte. En al die niet-tweakers dan? Hoe moeten die dat weten? Ik vind dat je dit niet kan vergelijken met een floppy in je dvd speler stoppen, daarvan weet je 100% zeker dat je je hardware molt. Bij zo'n DVD'tje is dat niet het geval.

NOSIG

Verwijderd

Toen ik de reclame zag was het eerste wat bij mij naar boven kwam. Dat is vragen om problemen.

Je kan hetvergelijken met je auto als je daar andere vormen wielen opzet kan je ze nog zo mooi balanseren maar een fijne rit zal het niet worden.

Ja het zal mischien heel vaak goed gaan met die DVD maar daar heb je niets aan als hij bij jou wel naar de klote gaat. En de vraag is waarom je DVD-speler kapot gaat, door de speler zelf of dat DVDtje. Ik wens je veel plezier bij het laten repareren onder garantie.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmz m'n DVD-speler pakt nu wel alles, hij lijkt de media zelfs sneller in te lezen dan eerst :? Anywayz ik ga ff dat technische telefoonnummer bellen.

NOSIG

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vertrouwde het ook niet helemaal, dacht eerst dat je misschien het ronde dvd'tje eruit moest drukken, maar gezien de constructie was dat absoluut onmogelijk. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik het toch maar geprobeerd in mijn standalone speler en het werkt gewoon. Het enige is dat de speler ineens veel meer herrie maakt als ie erin zit.

Bij mijn huisgenoot werkte het overigens niet in zijn notebook.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hierzo werkt de shirt shape dvd gewoon prima. Heb em in mijn goedkope dvd speler gedaan en werkte uitstekend. Ik zou hem iig niet in een slot loading drive doen, maar dat staat ook op de dvd's. Ga em maar niet proberen in m'n dvd recorder.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
http://www.evermovingcircle.nl/ is de makerts iig verkopers van shirt-shape dvd's aan de grote afnemers (telegraaf o.a. naar nu blijkt), wel gouden handeltje heb ik begrepen *D
Pagina: 1