Reset Photoshop CS2 registratie

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb de opdracht gekregen om een illegale Photoshop CS2 installatie op een powerbook ongedaan te maken. In de plaats daarvan wordt er een nieuwe (legale) versie op geinstalleerd.
Het verwijderen van het programma zelf is geen probleem, maar ergens op het systeem blijft de registratie informatie staan want de nieuwe (legale) installatie hoeft niet geregistreerd te worden, het oude serial staat nog steeds in de productinformatie.

Het is niet mijn laptop, de reden waarom Photoshop er toen illegaal op is gezet doet er even niet toe (zal wel de kosten geweest zijn). Wat ik nu wil is eigenlijk alle traces verwijderen van PS en schoon legaal de boel er opnieuw opzetten.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken? Mijn macos ervaring is erg beperkt. Mijn unix ervaring is wel okee, ik heb al in een terminal gezocht (met find) naar traces. Ik heb toen ook een file gevonden waarin allerlei registratieinfo stond (gegevens, serial etc) maar verwijderen van dat bestand veranderde niets.
Ik heb de laptop nu niet bij de hand, ik weet niet meer hoe dat bestand heette..

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Er staat een 'how to uninstall' PDF in de directory: Adobe Creative Suite 2 > Uninstallers
(in Applications folder)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Dat document gaat niet in op de registratie info weghalen :/

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:47
kun je niet gewoon de serial wijzigen ipv opnieuw installeren?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Byte_Me schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:20:
kun je niet gewoon de serial wijzigen ipv opnieuw installeren?
Mja da's dus het probleem, hij kon niet vinden hoe dus deed ie maar een nieuwe install, en blijkbaar kun je dan ook geen nieuwe serial invoeren.

Ik zou verwachten dat er ergens een .hidden bestandje zit in een Library folder of homedir.

Bel anders even Adobe support op of iets dergelijks? Er zijn vast genoeg mensen die van licensie willen veranderen om professionele redenen (overstappen bedrijf/school of iets dergelijks).

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Ach als je het pakket nu officieel hebt zal het Adobe echt een rotzorg zijn of je deze met het officiele serial of met een gekraakt serial geinstalleerd hebt.

Maar goed back ontopic, normaal staat het serial in een preferences file deze moet je even zoeken in de libary.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45
bij windows cs2 is een optie complete uninstall incl. reg. gegevens... Heeft de Mac-versie deze optie niet dan?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

nee, want een mac heeft geen register. dus dan zou zo'n optie nutteloos zijn

check ff ~/library/preferences/ietswatlijktopadobeofphotoshop of /library/prefs zou daar ergens moeten staan

blup

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De serial gegevens staan in /Library/Application Support/Adobe/Adobe Registration Database (dus in de system library en niet in de user library).
Het beste kun je met Spotlight even zoeken op alle vermeldingen van Adobe, dan kom je een heel eind :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Alle offtopic reacties maar verwijderd.
Pagina: 1