Toon posts:

[ALG] Van html naar desktop tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het mogelijk is om HTML output om te zetten naar data die gebruikt kan worden in een tool die gewoon op je computer staat. Een voorbeeld is http://www.utopiatemple.com/allinone.php. Nu wil ik graag weten in welke taal dit geschreven is. Ik wil dit namelijk ook alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen.

Het lijkt te kunnen zowel op basis van de broncode van een pagina als op basis van de letterlijke gecopieerde output zoals die wordt gezien door de browser. Wie helpt mij in de goede richting?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Er staat > allinone.php :)

Of bedoel je iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
haha, zover was ik ook nog net wel gekomen. Als het in PHP zou kunnen sta ik te springen, want dan kan ik mijn probleempje oplossen. Maar ik bedoel denk ik wat anders. Het gaat erom dat ik een programma wil laten draaien op een lokale pc (zonder verbinding met internet) die gegevens die geknipt (van van een internetpagina, al dan niet de broncode) en geplakt ('in' het programma) worden kan interpreteren en bewerken. Het moet wel een database achtige structuur zijn, dus in PHP/mysql zou het goed moeten kunnen maar het probleem daarvan is dat je daarvoor in verbinding moet staan met internet. Het programma moet zelfstandig draaien.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:32:
Het lijkt te kunnen zowel op basis van de broncode van een pagina als op basis van de letterlijke gecopieerde output zoals die wordt gezien door de browser.
Sinds wanneer is daar verschil in bij HTML dan? ;)

Verder heb ik geen idee wat je nu eigenlijk wil. Wil je websites inlezen en dan opslaan in een ander formaat? Wat wil je er dan mee doen? Wat voor formaat wil je hebben? Waar heb je het voor nodig? Op dit moment ben je simpelweg te vaag om er iets over te kunnen zeggen? :)

Programming Beleid - De "quickstart"

Voor wat je wil klinkt PHP niet bepaald optimaal. Ik zou als ik jou was een standalone tooltje maken. In welke taal/omgeving je dat doet is niet echt belangrijk; elke moderne omgeving heeft wel mogelijkheden om met sites te praten en vaak zelfs om HTML te interpreteren. Je zou kunnen denken aan Delphi of Visual Basic.NET.

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 09-05-2006 11:44 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer is daar verschil in bij HTML dan? ;)
Als je de broncode knipt en plakt krijg je de tags erbij, en als je de output knipt en plakt (letterlijk vanuit je scherm) krijg je die niet
Voor wat je wil klinkt PHP niet bepaald optimaal. Ik zou als ik jou was een standalone tooltje maken. In welke taal/omgeving je dat doet is niet echt belangrijk; elke moderne omgeving heeft wel mogelijkheden om met sites te praten en vaak zelfs om HTML te interpreteren. Je zou kunnen denken aan Delphi of Visual Basic.NET.
Hartlijk dank naar dit soort advies was ik op zoek. Als iemand nog andere tips/ideeen heeft hoor ik dat graag, maar nu kan ik in ieder geval op zoek naar iemand die (een van) deze talen beheerst

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
inmiddels heb ik een voorbeeld bedacht. Wat ik wil is het volgende (alleen dan niet met hardware)

Ik heb deze pagina voor mij (prijcewatch): http://tweakers.net/pricewatch/cat/216/top Het doel is om alle beamers en projectoren op mijn computer te krijgen.

Daarom wil ik die pagina knippen en dan plakken in het te schrijven programma. Dit kan door het knippen en plakken van de broncode van de pagina (dus inclusief de html tags), of het knippen en plakken van de pagina zoals hij wordt weergegeven. Dit al naar gelang wat het beste werkt

Stel je voor dat er 10 van dit soort pagina's zijn, die er exact hetzelfde uitzien. Dan wil ik dus langs al die pagina's, deze allemaal knippen en plakken in het te schrijven programma, zodat ik uiteindelijk overblijf met een grote database van beamers en projectoren op de harde schijf van mijn computer. In deze gegevens moet ik dan kunnen zoeken en ik moet nog een paar andere dingetjes kunnen (zoals bedragen optellen, bijvoorbeeld de btw uitrekenen etc.)

Excel pakt de verschillende kolommen en rijen goed over (dus van Prijs, product etc), alleen is dit niet ideaal omdat de layout van het geplakte eruit ziet als die van de Site. Dit wordt natuurlijk nooit mooi.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:57 ]

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 17:46
Wat je dus eigenlijk wilt is een deel van de website downloaden. Maar de functionaliteit op de server kant behouden?

Voor dat eerste zijn er genoeg tooltjes die dat voor je kunnen doen.
Het tweede zal een pak lastiger zijn. Maar alles is te doen.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

als je gewoon een client voor je website wilt bouwen voor op de desktop (die niet via html werkt) kun je eventueel met php#gtk wel een eind komen denk ik.

openkat.nl al gezien?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 17:08
Gebruik Mozilla/Gecko, met XulRunner (googlen!) kun je complete applicaties maken, inclusief JavaScript die bijvoorbeeld wél toegang tot je harde schijf heeft enzo :) Wordt je app wel iets groter... (paar MB)
Pagina: 1