Sinds wanneer is daar verschil in bij HTML dan?

Als je de broncode knipt en plakt krijg je de tags erbij, en als je de output knipt en plakt (letterlijk vanuit je scherm) krijg je die niet
Voor wat je wil klinkt PHP niet bepaald optimaal. Ik zou als ik jou was een standalone tooltje maken. In welke taal/omgeving je dat doet is niet echt belangrijk; elke moderne omgeving heeft wel mogelijkheden om met sites te praten en vaak zelfs om HTML te interpreteren. Je zou kunnen denken aan Delphi of Visual Basic.NET.
Hartlijk dank naar dit soort advies was ik op zoek. Als iemand nog andere tips/ideeen heeft hoor ik dat graag, maar nu kan ik in ieder geval op zoek naar iemand die (een van) deze talen beheerst
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
inmiddels heb ik een voorbeeld bedacht. Wat ik wil is het volgende (alleen dan niet met hardware)
Ik heb deze pagina voor mij (prijcewatch):
http://tweakers.net/pricewatch/cat/216/top Het doel is om alle beamers en projectoren op mijn computer te krijgen.
Daarom wil ik die pagina knippen en dan plakken in het te schrijven programma. Dit kan door het knippen en plakken van de broncode van de pagina (dus inclusief de html tags), of het knippen en plakken van de pagina zoals hij wordt weergegeven. Dit al naar gelang wat het beste werkt
Stel je voor dat er 10 van dit soort pagina's zijn, die er exact hetzelfde uitzien. Dan wil ik dus langs al die pagina's, deze allemaal knippen en plakken in het te schrijven programma, zodat ik uiteindelijk overblijf met een grote database van beamers en projectoren op de harde schijf van mijn computer. In deze gegevens moet ik dan kunnen zoeken en ik moet nog een paar andere dingetjes kunnen (zoals bedragen optellen, bijvoorbeeld de btw uitrekenen etc.)
Excel pakt de verschillende kolommen en rijen goed over (dus van Prijs, product etc), alleen is dit niet ideaal omdat de layout van het geplakte eruit ziet als die van de Site. Dit wordt natuurlijk nooit mooi.
[
Voor 48% gewijzigd door
Verwijderd op 09-05-2006 13:57
]