achterkant mp3 cd inhoud

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Met musicmatch kun je de inhoud van de mp3's die je op cd gaat branden printen op de achterkant bijv. Echter musicmatch zet de tracks niet in de juiste volgorde namelijk op naam. De mp3's worden gebrand op bestandsnaam volgens mij. Met als gevolg dat de track nummers niet kloppen op de inhoudsopgave aan de achterkant, dis is jammer.

Hoe maken jullie een eventuele inhoud van een cd als er bijv 80 tracks op staan? Met welk programma?

monta

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
de volgorde kan ook per mp3 speler verschillen

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 10:18

Tjark

DON'T PANIC

of ff wat moeite instoppen en alle nummer als

01 groep - titel
02 groep - titel

hernoemen?

*insert signature here

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
De eerste 20 nummers heb ik hiernoemd met een nummer ervoor zodat deze als eerste gebrand worden. Echter de lijst van musicmatch neemt deze namen niet als eerste, wellicht gebruikt hij taginformatie.

monta

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20
Gewoon screendumpje maken zoals ze gebrand worden en dat gebruiken. Zo doe ik dat vaak.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Ik neem aan dat je de MP3 CD afspeelt op een DVD speler.
De meeste DVD/MP3-CD Spelers pakken automatisch de alfabetische volgorde.
Om dit te voorkomen zou je dus al je tracks moeten hernoemen met een getal ervoor.
Voorbeeld:
001 Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama.mp3
002 Novastar - Where Did We Go Wrong.mp3
003 Nirvana - The Man Who Sold The World.mp3
004 Muse - Unintended.mp3
………………..etc.
Ik ben zelf heel lang op zoek geweest naar een programma die dit automatish voor je doet, maar na veel rondvragen op diverse forums (ook hier) heb ik het gevonden.
Maak eerst een playlist zoals je gewend bent met Musicmatch Winamp o.i.d.
Download MP3Util.

Klik "Open" en navigeer naar de playlist, in geval van Musicmatch staat hij in C/ Program Files/ Musicmatch/Default als ik het me goed herinner.
Klik nu op "Copy Tracks" Er word gevraagd naar een locatie, selecteer bv. Mijn Documenten.
Alle tracks die in je playlist staan worden nu naar Mijn Documenten gekopiëerd met een nummering ervoor zoals hierboven beschreven.
Brand je CD als data met Nero of een ander brandprogramma.
Eventueel kan je nu al deze tracks vanuit Mijn Documenten in Musicmatch slepen en kan je een afdrukje maken.

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door pinojo123 op 09-05-2006 18:18 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

monta schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:13:
De eerste 20 nummers heb ik hiernoemd met een nummer ervoor zodat deze als eerste gebrand worden. Echter de lijst van musicmatch neemt deze namen niet als eerste, wellicht gebruikt hij taginformatie.
Gebruik Mediamonkey oid om je files te hernoemen/ verplaatsen aan de hand van de tags (en je tags te updaten aan de hand van bestandsnaam en locatie). Dan moet dit vrij simpel te bewerkstelligen zijn.

Zoef

Pagina: 1