[2003] Query AD for logon scripts

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Heb groot aantal users onder verdeeld over verschillende OU's. Nu wil ik een overzicht van alle users met daar achter welk logon script ze gebruiken. Heb al even in de schakelopties van DSQuery zitten kijken, maar volgens mij bestaat daar geen mogelijkheid voor.

Suggesties?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Hoe zijn die logonscripts geassigned? Als ze in policies staan kan je toch gewoon kijken welke policies ontvangen?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Staan gewoon onder logon script onder het tabblad profile in de properties van een bepaalde user in de AD.
Er zijn nu inmiddels een stuk of 12 verschillende scripts en het is nu niet meer duidelijk welke user welk inlogscript heeft.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Ik zou bijna zeggen: maar al die velden leeg en groepeer het nu duidelijk op OU basis met policies. Is het wel echt nodig om per-user dit in te stellen?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt het ook andersom doen, je logon-script een text bestand met users laten generen die dat logonscript uitvoeren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Het is een live omgeving die draait, het is helaas niet aan mij hier aanpassingen in te maken. Het is aan mij te taak enkel uit te lezen wat de huidige config is, dus welke user welk inlogscript gekoppeld heeft.

Evt. een andere opzet maken zou plan #2 zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Via de command prompt valt dit uit te lezen met de tools DSQUERY en DSGET

code:
1
DSQUERY user | DSGET -loscr

"DSQUERY user" is een zoekfilter, in dit geval is er geen filter ingesteld en worden alle useraccounts meegenomen. Evt. is een filter op bv. OU of domein in te stellen. De output hiervan wordt doorgestuurd aan DSGET.

DSGET kan bepaalde properties van bepaalde objecten opvragen. In dit geval vraag ik het property "logonscript" uit. Je zult nog even moeten stoeien met de voor jou juiste syntax, maar dat zal wel moeten lukken.
The dsquery commands help you find objects in the directory that match a specified search criterion: the input to dsquery is a search criterion and the output is a list of objects matching the search. To get the properties of a specific object, use the dsget commands (dsget /?).

The results from a dsquery command can be piped as input to one of the other directory service command-line tools, such as dsmod, dsget, dsrm or dsmove.
Zie voor meer info:

DSQUERY /?
DSGET /?

Verder ben ik het wel eens met DJLUC's opmerking. 't Is een beetje achterhaald om logonscripts op userbasis te assignen. Wij maken hier gebruik van één generiek logonscript, die afhankelijk van user-OU, of groeplidmaatschap al-dan-niet zaken uitvoert voor de user.

[ Voor 43% gewijzigd door Question Mark op 09-05-2006 13:16 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Het is uiteindelijk met deze regel gelukt:

Dsquery user –limit 0 –name * | dsget user –fn –ln –loscr > dsget.txt

[ Voor 19% gewijzigd door Daylights op 11-05-2006 14:06 ]

Pagina: 1