[XP] Netwerk buffer raakt vol

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Beste,

Ik heb een applicatie ontwikkeld welke gebruik maakt van PHP en draait op Apache. Nou doe ik heb developen op een XP machine waar XAMPP (www.xampp.de) op staat. De applicatie 'pinged' constant meerdere hosts, zo'n 50.

Dit is ongeveer 1 'ping' per seconde (mogelijk iets meer) en dit werkt opzich, tot het script 15 minuten draait, dan kapt mijn internet er mee (ik kan geen internet pagina's meer openen) maar mn stream gaat wel gewoon door. Van de 9823473 keer dat dit nu gebeurd is, heb ik 2 of 3 keer een melding gehad dat de buffer vol zat ;). Ook heb ik de buffer grootte al veranderd van de standaard (10?) naar 50 (max). Dit helpt wel wat, want nu duurt het 15 minuten i.p.v 5 voordat het er uit knalt ;) Ook gaat mn audio stream gewoon door. Door dit alles weet ik aardig zeker dat het aan de buffer van de netwerkkaart ligt. De enigste oplossing die ik heb kunnen vinden is een reboot :(

Het netwerk is gigabit, en de ping staat op een timeout van 2 seconden en 'retryed' 2 keer. Update van de netwerkkaart drivers en andere netwerkkaart helpen niet. Ook niet de patch voor XP zodat er meerdere connecties mogelijk zijn.

Weet iemand of hier een oplossing voor is en kan iemand mij vertellen of dat mogelijk op Windows 2003 o.i.d wel gaat werken?

[ Voor 3% gewijzigd door m33p op 09-05-2006 09:45 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zo enig lijkt die oplossing van rebooten me niet eigenlijk :)

Welke melding krijg je *exact* als je zegt dat je netwerk buffer vol zit? Staat er overigens iets zinvols in je eventlog? Werkt het weer als je je netwerk kaart in Windows disabled/enabled?

• m33p
De exacte melding kan ik je nu niet geven. Ik zal de buffer weer omlaag gooien en kijken of ik de melding weer krijg, dan plaats ik hem maar ik heb hem in 2 maand tijd 3 keer gehad ;) Eventlog laat niks zien en ook de netwerkaart disablen en weer enablen maakt geen verschil.

• m33p
Ik schop deze toch nog even. Niemand die hier ervaring mee heeft? Wanneer iemand me met zekerheid kan vertellen dat dit op WIndows 2003 wel werkt is het ook goed :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misschien kun je alvast aangeven welk buffer je precies vergroot hebt.
(Registry value opgehoogd, neem ik aan, maar welke?)

Verder is het pingen van hosts een houtje touwtje oplossing.
Als een router UDP blockt maar ICMP wel doorlaat, loopt jouw app alsnog in de soep.
Dus is het beter om je stream over TCP te versturen; dan kun je gebruik maken van de flowcontrol die daar zit ingebakken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• m33p
Nee aangezien het alleen kijkt of een host online is of niet. Gaat de ping door = host online theoretisch. Is die niet online, dan gaat de potscanner er overheen.

Het ophogen van de buffer heb ik gewoon via de netwerkkaart eigenschappen gedaan bij 'Number of Receive Buffers' en 'Number of Transmit Buffers'. De netwerkaart is overigens een 3Com 3c2000 (Koper Gigabit).
Pagina: 1