Toon posts:

[Outlook 2003] Delen mailbox over internet

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

er zal vast wel iets fout gaan aan deze vraag maar ik probeer het toch. ja ik heb al gezocht maar ik kan niks vinden :P

Het gaat om het volgende: Ik heb een windows 2003 server met exchange 2003.

Mijn pa heeft op zn eigen workstation nu outlook lokaal draaien. Ik wil deze outlook gewoon delen via de server en dan de gedeelde mailbox toevoegen op de workstation.(zodat de PST veilig staat)

Ook wil ik deze outlook dan kunnen benaderen via OWA is dit mogelijk? ik heb geen flauw idee hoe ik dit zou moeten realiseren. De mailbox delen lukt wel maar hoe krijg ik deze gesynchroniseerd met de OWA?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 09:38 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 14:33

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Mailbox syncroniseren? Je kunt deze toch gewoon benaderen met OWA?

(Mits juist ingesteld)

(Nee, een pst sharen met OWA lijkt me ook niet kunnen. Waarom niet alles gewoon op de server laten staan?)

[ Voor 39% gewijzigd door Coach4All op 09-05-2006 09:41 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
je bedoel dus alleen Outlook web acces gebruiken?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Nee, zorgen dat de pst file ingelezen wordt op de exchange server.
Outlook voor je vader gebruik laten maken van de exchange server.

En dan kan je vader ook via OWA bij zijn mail (mits je dat hebt draaien)

Waarbij je vader wel bij de exchange server moet kunnen. Maar hierover vertel je weinig.
Maar dat gaat werken als hij op hetzelfde netwerk zit als de exchange server staat.

[ Voor 30% gewijzigd door aZuL2001 op 09-05-2006 09:55 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 14:33

Coach4All

I'm a Coach 4 All

aZuL2001 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:54:
Waarbij je vader wel bij de exchange server moet kunnen. Maar hierover vertel je weinig.
Maar dat gaat werken als hij op hetzelfde netwerk zit als de exchange server staat.
Zelfde netwerk (makkelijk), VPN (iets meer werk) of RPC over HTTP(S) (meeste werk).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
okee ik snap het, alleen hoe is die pst in exchange in te lezen? want ik kan daar dus totaal niks over vinden :/ :|

http://www.petri.co.il/download_exmerge.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 10:04 ]

• aZuL2001
Dan heb je niet gezocht lijkt het wel

klik

Exmerge is wat je zoekt, maar ik zie net dat je het zelf ook al gevonden hebt :)

[ Voor 29% gewijzigd door aZuL2001 op 09-05-2006 10:07 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik dan op de server ook een versie van office 2003 installeren? want dat gedeelte snap ik dus niet. ik heb OWA ook al draaiend, alleen hoe krijg ik dezelfde mappen te zien in OWA als in de outlook 2003?

Verwijderd

je kunt toch gewoon exchange laten cachen, dan heeft hij het en lokaal staan en staat het ook veilig op de server

Verwijderd

Je kan toch gewoon die pst importeren in zijn mailbox met outlook? blijven de mappen ook bewaard...

• aZuL2001
@ jelle_kamma:
Wat mij betreft niet.

De grap is dat de eerste keer als je met Outlook een mailbox benadert hij ingericht wordt.
Dat kan ook via het lan.

Van belang is dat je hierbij let op de taal van je outlook. Heeft met de namen van Postvak in enzo te maken. Gebruik je hiervoor een engelstalige versie dan zal Postvak in voortaan Inbox heten.

Dus het lijkt me dat je een exchangeaccount voor je vader aanmaakt.
Vanaf een pc op die exchange mailbox inlogt zodat die ingericht kan worden.
Vervolgens outlook sluiten en op de server mbv exmerge de oude mail etc van je vader in de exchange box inleest.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk :)

ik ga het vanavond uitproberen, many thanks :)

Verwijderd

Wat ben je allemaal goed aan het proberen, maar eh...
Open Outlook op de notebook. Open de PST file en zet bij accountinstellingen de Exchange mailbox erbij. Open beide mailstores (de file en de server) en beweeg middels Sleur en Pleur alle milas uit de PST naar de server. Heb geduld.

Wanneer klaar, sluit de PST file in Outlook, en zet bij de Exchange account dat Outlook met cache moet werken. Hij produceert nu een OST file in je local settings ergens, daar staat een kopietje van de servermailbox.
Elke keer dat je pa verbinding kan maken met de server werkt Outlook de OST en server automatisch bij.

Wil je nu ook nog weten hoe je de laptop in het verre buitenland e.d. aan Exchange knoopt? Met VPN, met inbellen, of met RPC over HTTP (zie FAQ ergens op GoT)

Kijk eens of je hiermee ergens komt?
Pagina: 1