MSN "wel" berichtgeschiedenis door ander proggie?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik vraag dit voor een collega van me:

Hij heeft een dochter van 11 jaar oud die wel eens op de msn zit.
Je weet dat daar ook een hoop 'rare mensen' op zitten te chatten en hij las dus ook een keer iets dat hem aan het twijfelen bracht.
Maar steeds als hij de berichtengeschiedenis aan zet op de msn van haar, zet zij hem weer uit.
Dus veel kan hij niet meelezen.
Nu is onze vraag, kan je een programma op de achtergrond mee laten draaien met MSN 7.5 die evengoed alle berichten opslaan?

Of desnoods is er een manier dat zij niet meer de berichtengeschiedenis kan uitzetten?

Ik plaats dit voor hem hier op het forum, omdat ik weet dat hier wel mensen komen die hier vast wel wat over weten.

Bedankt alvast

The "real" Champ will always be The Champ

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:42
MSN Plus ? Die kan het ook, maar of dat er compleet los van staat weet ik zo even niet.
http://www.msgplus.net/

[ Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 09-05-2006 08:49 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens mij is dat er niet.
Of je moet een alternatieve client proberen, maar dan gebruikt ze waarschijnlijk toch de gewone MSN. :)

Het is op zich wel begrijpelijk dat ze de geschiedenis niet wil bewaren. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je pa al je gesprekken leest.
Dus als hij zich te veel zorgen maakt dan zal hij MSN moeten verbieden. Je kan imo haar niet dwingen om haar gesprekken vrij te geven. Je dwingt je dochter ook niet om jou haar dagboek te geven. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Champ
Ik vind dit toch heel anders dan haar dagboek! Jij kan wel makkelijk praten dat ie dan maar msn eraf moet halen, maar als er straks wel wat ergs gebeurd, dan voelt ie zich er niet goed bij dat ie niks geprobeerd heeft om te achterhalen waar het fout ging.

Maar das mijn mening

• Gonadan

Gonadan

The Champ schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:54:
Ik vind dit toch heel anders dan haar dagboek! Jij kan wel makkelijk praten dat ie dan maar msn eraf moet halen, maar als er straks wel wat ergs gebeurd, dan voelt ie zich er niet goed bij dat ie niks geprobeerd heeft om te achterhalen waar het fout ging.

Maar das mijn mening
Dat begrijp ik ook wel :)
Maar zij heeft ook recht op haar privacy :)

Kan je niet proberen om haar contactlijst te beheren ofzo?
Zodat die collega in ieder geval weet met wie ze praat?
MSN is nog lang niet zo erg als gewone chat :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Zoek eens op een keylogger

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Sorry ,maar dit is gewoon verkeerd. Wat voor zin heeft het een kind te gaan bespieden ? Als ouder vertel je een kind hoe ze ermee om moeten gaan en stuur je daarop, dat heet opvoeden. Je gaat toch ook niet elke dag aan haar zijde naar school om te voorkomen dat ze met vreemden praat? Nee je verteld dat ze dat niet mag en vertrouwd je kind daarmee voldoende te hebben gewaarschuwd. Kinderen zullen zelf moeten leren verantwoordlijk te worden (hier praat een wijze piet van 20 die daar ook hard mee bezig is).

Absoluut geen uithaal naar hoe jouw kennis zijn kind opvoed. Het enige punt wat ik wil maken is dat hij er gewoon op moet vertrouwen hoe hij zijn kind opvoed, of het anders doen.

@ Janster: Een keylogger is weer wat anders daarmee vang je ook zaken als wachtwoorden dat lijkt me nog een stap verder gaan dan hier gevraagd word.

[ Voor 21% gewijzigd door Herby op 09-05-2006 09:05 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MSN Plus kun je daarop instellen en vervolgens een passwords op de msn plus settings :)
Opslaan van de logs kan gebeuren op een netwerkocatie, waar ze geen wisrechten heeft..

Echter vind ik dit een enorme inbreuk op iemands privacy.

Hij kan beter, samen met mams en dochter, eens rond de tafel gaan zitten en een voorlichtend gesprek houden :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• The Champ
jah maar je weet ook wel, als je tegen een kind zegt geen snoepje uit de pot te halen, dan gaan ze dat vaak juist doen.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
Dit heeft laatst nog in de krant gestaan (Het belang van Limburg (Belgie))
Ook ieder kind heeft recht op privacy, hier mag geen inbreuk op worden gedaan. Maar de ouders zijn dan wel weer verplicht een goede opvoeding te geven aan hunne kleine.

Als de ouders een echte reden hebben om de privacy te schenden van hun kinderen voor hun gezondheid, welzijn, etc dan mogen ze dit doen...

Maar dan was ook weer de vraag, wat is een geldige reden? Sommige ouders hebben al meteen een reden (onbelangrijk?) anderen moeten een tijdje zoeken...

Toch ontopic :)
Zoek idd eens naar een keylogger, maar dan zie je wel alles wat dat meisje heeft ingegeven, dan blijft het neit beperkt tot msn...

• Herby

Herby

Stalknecht

The Champ schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:07:
jah maar je weet ook wel, als je tegen een kind zegt geen snoepje uit de pot te halen, dan gaan ze dat vaak juist doen.
En jouw is ook verteld dat je niet te hard mag rijden ,maar dat doe je ook vast wel eens (aanname ,maar kan net zo goed iets anders onbenulligs zijn). Punt is dat je niet zomaar het recht hebs iemand te gaan controleren zonder gegronde reden.

Van te voren zeggen ik vertel haar wel iets , maar ze doet het toch geeft aan dat ze niet word vertrouwd.

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 13:07
manier van Michael Knight lijkt mij het beste...

maar even over dat opvoeden.. ik denk dat je het beste het gewoon aan die vader moet over laten..
vind het niet zo nettjes om te gaan vertellen hoe je een kind zou moeten opvoeden enz..
als dat de manier van de vader is: so be it

en tjsa het ging om de vraag met welk evt progje de bericht geschiendenis kon worden opgeslagen.. niet over het opvoeden

grtz Ploon

[ Voor 18% gewijzigd door Ploon op 09-05-2006 09:26 ]

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Verwijderd

offtopic:
Het gaat hier niet over vertrouwen maar over beschermen imho. Dat meisje begrijpt het gevaar nog niet echt. Als ze de straat oversteekt zal ze wel eerst kijken, dat is haar verteld. Een vrachtwagen die tegen 50 km/u op je afkomt is gevaarlijk, dat weet een 11 jarig kind ook. Maar dat meisje zal het gevaar niet inzien van praten met een vent ook al zegt die dat ie 13 is...
Ik vermoed dat de houding van 'het is mijn kind en dat is zo slim, die doet die dingen niet want ik heb haar gezegd dat ze dat niet mag doen en dan doet ze dat ook niet, ik heb haar goed opgevoed' een van de oorzaken is waarom er zoveel pedofielen op msn en in die tmf-chat dingen zitten.

Als ie een 2de computer heeft en ze op een netwerk heeft aangesloten, kan ie toch met een remote desktop meekijken (maarja, dat zal wel nog meer inbreuk zijn op de privacy van een 11 jarige)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 09:28 ]

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 09:04
en als je dan alles mooi hebt ingesteld, is er altijd nog webmessenger....

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 13:07
Damsplaat schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:29:
en als je dan alles mooi hebt ingesteld, is er altijd nog webmessenger....
misschien dat soort site's dan maar blocken in de evt router ofso?

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Verwijderd

Ploon schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:33:
misschien dat soort site's dan maar blocken in de evt router ofso?
en achter je rug halen ze toch de instellingen weer uit de router (zelfs wachtwoord op router is in 2 sec om zeep, reset dat ding en t wachtwoord is weg), zo moeilijk is dat allemaal niet, en op 11 jaar weten ze al heel goed hoe ze met een pc om moeten gaan...

het gaat er hem gewoon om dat je kind niet iedereen moet aanvaarden die op je msn lijst vraagt om toegevoegd te worden. Ik snap niet echt dat je gelijk wie wie je toevoegd, ook effectief laat zien of je on/off bent. Ook een kind zal dat niet doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 09:37 ]

• n1els
  • Laatst online: 11-06-2025
Knip

Ik heb de programmaatjes nog niet getest, maar have fun.

[ Voor 33% gewijzigd door pasta op 09-05-2006 12:37 ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 09:42
Je kan een keylogger proberen, maar dat word een wirwar om terug te lezen.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Michael Knight schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:03:
MSN Plus kun je daarop instellen en vervolgens een passwords op de msn plus settings :)
Opslaan van de logs kan gebeuren op een netwerkocatie, waar ze geen wisrechten heeft..

Echter vind ik dit een enorme inbreuk op iemands privacy.

Hij kan beter, samen met mams en dochter, eens rond de tafel gaan zitten en een voorlichtend gesprek houden :)
Helemaal mee eens....

Hoe kan de dochter hun nou vertrouwen, als zij haar niet eens vertrouwen. En je kan niet continue op je dochter letten.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

gewoon goede keylogger idd zoeken, daar zit meestal een wachtwoord op en draait op de achtergrond

zoek je op onderdeel msn, heb je meteen wachtwoord ect

Doe toch maar niet ;) is een goede

[ Voor 31% gewijzigd door pasta op 09-05-2006 12:37 ]

Verwijderd

n1els schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:37:
Als je niet weet of het mag, quote het dan ook niet |:(

Ik heb de programmaatjes nog niet getest, maar have fun.
Mag dit volgens de regels van GOT?

[ Voor 19% gewijzigd door pasta op 09-05-2006 12:38 ]

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 20:21
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:56:
[...]

Misschien handig om de link ff uit je quote te halen, lijkt me redelijk duidelijk dat dit niet de bedoeling is op got.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:56:
[...]

Nee :(
Download bevat:
*knip*

[ Voor 78% gewijzigd door pasta op 09-05-2006 23:27 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij heb je met een keylogger nog maar de helft van je doel bereikt, ik denk dat de collega van de TS ook graag wil weten wat die persoon terug zegt. En je weet hoe dat gaat met kleine kindertjes, ze hebben 7 vensters open staan, kletsen met iedereen tegelijk en je kunt via de keylogger er geen pijl meer op trekken wat er nou tegen wie gezegt is.

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
KappuhH schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:04:
Volgens mij heb je met een keylogger nog maar de helft van je doel bereikt, ik denk dat de collega van de TS ook graag wil weten wat die persoon terug zegt. En je weet hoe dat gaat met kleine kindertjes, ze hebben 7 vensters open staan, kletsen met iedereen tegelijk en je kunt via de keylogger er geen pijl meer op trekken wat er nou tegen wie gezegt is.
Waarschijnlijk werkt het beste een packet-sniffer, het msn-protocol is plain text. Dus als je de computer van de dochter aan een hub koppelt en dan pas aan de router en je hangt er nog een andere pc aan die hub, of je hangt een pc na de router, dan kan je alle e-mails en msn gesprekken gewoon capturen met b.v. ethereal. Ik heb zelf ooit een progje gehad wat er text bestanden van maakte, maar dat heb ik na een harddiskcrash nooit meer terug gevonden.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Janoz
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien kun je gebruik maken van een proxy. Zolang ze niet de proxy instellingen aanpassen kun je al het verkeer bijhouden.

Trouwens mensen, we hebben het hier wel over een kind van 11, niet een puber van 16 a 18.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Mr.S
  • Laatst online: 14-07-2025
Een keylogger lijkt me niet de beste oplossing. Het beste kan je het natuurlijk niet doen want in Nederland hebben we allemaal recht op privacy, mits anders is toegetaan door mensen die hier bevoegdheden over hebben (de papa dus NIET).
Een keylogger laat zien wat is ingetoetst, dus niet wat de dochter ontvangen heeft (uiteraard kan je aan het antwoord wel één en ander afleiden).
Messenger Plus heeft de onder andere de mogelijkheid om gesprekken te loggen (en er een pass op te zetten zodat dochet het niet uit kan schakelen). Er zijn op deze site nog 6 pagina's met tools met onder andere msn-loggers.

Maar als één van mijn ouders dit bij mij zouden flikken zouden ze van mij ook een t-shirt krijgen met de tekst: "HIER WORD IK NIET VROLIJK VAN!"
Ik vind het eigenlijk not-done om op deze manier je kind op te voeden, als volwassene moet je toch met een kind van 11 kunnen praten lijkt me zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.S op 09-05-2006 12:15 ]

Verwijderd

Gonadan ik zou mn ouders vermoorden als ze mijn berichtgeschiedenis lazen.

Verwijderd

In msn plus zit een optie Gesprekslogboek beveiligen met wachtwoord . Dit zal de beste optie zijn .

Ik weet alleen dat je het in kan stellen als je je voor het eerst aanmeld op een account , dus msn plus installeren ZONDER SPONSORS en aanmelden en dan de wizard doorlopen van msn plus .

Dan kom je het vanzelf te zien

Veel succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 12:16 ]

• Mr.S
  • Laatst online: 14-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:15:
Maar tegen een meisje van 11 durft ie wel ;)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
HerbyNL schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:02:
Sorry ,maar dit is gewoon verkeerd. Wat voor zin heeft het een kind te gaan bespieden ? Als ouder vertel je een kind hoe ze ermee om moeten gaan en stuur je daarop, dat heet opvoeden. Je gaat toch ook niet elke dag aan haar zijde naar school om te voorkomen dat ze met vreemden praat? Nee je verteld dat ze dat niet mag en vertrouwd je kind daarmee voldoende te hebben gewaarschuwd. Kinderen zullen zelf moeten leren verantwoordlijk te worden (hier praat een wijze piet van 20 die daar ook hard mee bezig is).

Absoluut geen uithaal naar hoe jouw kennis zijn kind opvoed. Het enige punt wat ik wil maken is dat hij er gewoon op moet vertrouwen hoe hij zijn kind opvoed, of het anders doen.

@ Janster: Een keylogger is weer wat anders daarmee vang je ook zaken als wachtwoorden dat lijkt me nog een stap verder gaan dan hier gevraagd word.
Nuja, dit mag best genuanceerd worden.

Als je kijkt hoe huidige gezinnen evolueren (het stijgend aantal echtschijdingen om maar iets te noemen) heb je de opvoeding van je eigen kind steeds minder in de hand. In de meeste gevallen vind ik het ook wel verkeerd om msn-berichten van je kinderen na te lezen. Ze bestaan echter gevallen waar ik er geenn probleem mee heb. Zo ken ik iemand die haar kinderen eens in de week heeft en de vader de andere week. Wanneer haar kinderen bij de vader zijn zitten die gemakkelijk tot 11 uur 's nachts te chatten met onbekenden. Die kinderen zelf zijn nog geen 10 jaar oud maar hebben bvb wel contacten van onbekende 20plussers. Zij heeft nu die contacten der uit geploerd en leest regelmatig de logs. Dit omdat ze weet dat de vader totaal geen aandacht besteedt aan de mogelijke problematiek ivm chatten met onbekenden. De ongewone gezinssituatie + de verschillende waarden bij opvoeding zijn momenteel dit kind trouwens zwaar psychisch aan het ondermijnen. Dan moet je wel controle uitoefenen om er zeker van te zijn dat je kind geen stomme dingen gaat doen.

Ik vind het dan ook verkeerd van te oordelen op de gestelde vraag. Je weet niets af van het kind noch de gezinssituatie. Antwoord dan gewoon op de vraag. Touwens, allemaal goed en wel, die vrijheid van meningsuiting en privacy, maar ik blijf van mening dat een jong kind niet over dezelfde ervaring/mensenkennis beschikt als een volwassene. Een klein beetje begeleiding kan geen kwaad.

Ivm dit probleem:

Keyloggers kunnen inderdaad helpen. Wanneer het kind slim genoeg is om die programma's eraf te gooien of bvb logfuncties uit te schakelen (bvb van msn plus), dan bestaat er nog steeds een vrij degelijke oplossing:

Zorg ervoor dat die pc via een hub connecteert op het internet. Schakel dan ook een pc in die hub die constant aan staat (bvb een fileservertje) en laat hem sniffen op de poorten die msn gebruikt. Je krijgt meteen al de contacten en al de verstuurde berichten over msn. Die berichten worden immers toch niet ge-encrypteerd. Ik veronderstel dat dat kind nog niet slim genoeg is om een VPN ergens naartoe op te zetten? Een VPN valt trouwens ook direct op te sporen in de logs.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:15:
:?

Is dat ter ondersteuning van mijn mening?
Of gewoon een statement? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Kinderen weten vaker niet wie aan de andere kant van een vreemde msn gebruiker zit , het is toch altijd beter als de ouders op tijd bij zijn .

Aflevering van Peter R De Vries :9

• Herby

Herby

Stalknecht

needless to say schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:17:
Ik vind het dan ook verkeerd van te oordelen op de gestelde vraag. Je weet niets af van het kind noch de gezinssituatie. Antwoord dan gewoon op de vraag. Touwens, allemaal goed en wel, die vrijheid van meningsuiting en privacy, maar ik blijf van mening dat een jong kind niet over dezelfde ervaring/mensenkennis beschikt als een volwassene. Een klein beetje begeleiding kan geen kwaad.
Ik vind het dan ook verkeerd van te oordelen op de gestelde vraag. Je weet niets af van het kind noch de gezinssituatie. Antwoord dan gewoon op de vraag. Touwens, allemaal goed en wel, die vrijheid van meningsuiting en privacy, maar ik blijf van mening dat een jong kind niet over dezelfde ervaring/mensenkennis beschikt als een volwassene. Een klein beetje begeleiding kan geen kwaad.[quote]Nee en als je daar naar vraagd word er geen antwoord gegeven. Ik ben het helemaal eens met je dat (jonge) kinderen begeleiding nodig hebben en dat ze levenervaring missen om een persoon en zijn bedoelingen in te kunnen schatten. Echter hoe doe je die ervaring op? Juist door het een keer verkeerd te doen.

Als jij aan de hand van wat simpele regels ( bijv vertel nooit waar je woont, geen webcam tenzij je ze kent in real life enz.) je kinderen uitlegd wat not done is zijn ze echt niet dom hoor.

Hoe genaaid je denk je dat je kind zich voelt als je hem gaat vertellen dat je zijn logs hebt gelezen en dingen hebt gezien waar je het niet mee eens bent ? Als jij een juiste verhouding met je kind hebt (nogmaals ben niet op de hoogte van vader/dochterrelatie) en hebt verteld wat wel en niet kan komen ze naar jou toe.

Hoe denk je trouwens dat normale ouders (GoT ouders kun je niet normaal noemen :+ ) dit aanpakken ? Een politieagent laat zijn collega ook niet schaduwen om te controleren of zijn dochter met verkeerde vriendjes omgaat. Nee, normale ouder moeten het ook met een voorlichting duidelijk maken en hopen dat hun kinderen luisteren, die denken waarschijnlijk dat een keylogger een soort vitaminecocktail is om je kind wizzkid te maken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Herby op 09-05-2006 18:19 . Reden: typo's ]

Verwijderd

ehm installeer SimpLite of SimpPro

het is een encryptie tool voor msn die je eerst moet aanmelden, je krijgt dan net zon tray icon als msn alleen in het rood, zeg dat dat veiliger is en laat die loggen, je kan makkelijk die logs dan bekijken in het programma zelf, het is echt iets ernaast waarin een meisje van 11 niet snel zal kijken aangezien je dan die msn ook zal loggen en die zal verwijderen, dan heb je altijd nog die logs van simp.

Tis opzich erg makkelijk, het encrypt je msn lijn wat in dit geval overbodig zal zijn maar het logged wel

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom direct een technische oplossing zoeken als je niet bereid bent de non technische kant aan te pakken? Je kunt namelijk natuurlijk ook gewoon afspraken maken: wij loggen jouw chats, zet je logging uit dan geen PC meer voor jou. Makkelijke oplossing lijkt me, zeker gezien we het hier over een kind van 11 hebben.

Voor de rest zou je natuurlijk geheel MSN inderdaad in een router kunnen blocken. Ik kan mij niet voorstellen dat een kind van 11 de router kan resetten en ook nog weer kan configgen zodat alles werkt (gewoon niet op de default instelling werken en een backup van de juiste instelling opslaan zodat je makkelijk de boel kunt repareren).
Een klein beetje begeleiding kan geen kwaad.
Begeleiding zou zijn: samen afspraken maken wat wel en niet te doen op internet en het kind leren om te gaan met de risico's die ze lopen op internet. Alleen maar controle / spioneren achteraf is imho geen begeleiding.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

LuCarD schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:49:
[...]

Helemaal mee eens....

Hoe kan de dochter hun nou vertrouwen, als zij haar niet eens vertrouwen. En je kan niet continue op je dochter letten.
Ehm ik zie dit toch anders, je vertrouwd je dochter wel maar de mensen die ook op msn netwerken zitten niet! Ik kan me heel goed voorstellen dat je probeert te controleren waar je dochter mee omgaat op het internet, weet je hoevaak er tegenwoordig met kinderporno, webcams en andere troep lopen te kloten op het internet, ik heb zelf geen kinderen maar ik zal er ook bang voor zijn.

Installeer anders VNC op die pc, zet er wel een wachtwoord op zodat niemand van buiten erop kan connecten. Ook adviseer ik als er een webcam staat geinstalleerd die weg te halen of iig uit de USB poort te trekken, want dat kan je gewoon niet controleren.

Test anders eens je dochter, maak een jongens account aan en praat eens wat gekke verleidelijke taal tegen haar, stel wat rare vragen of doe eens iets vreemds, kijken of ze later naar de ouders gaat om dit te vertellen, zoja dan hoef je niet echt te controleren wat ze doet want ze houdt de ouders dan toch wel op de hoogte. Ik denk helaas dat dit wel erg ver gaat maar je kan het altijd proberen.

excuses voor de dubbele reply onder elkaar, maar ik moest gewoon ff quoten :P
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:45:
Waarom direct een technische oplossing zoeken als je niet bereid bent de non technische kant aan te pakken? Je kunt namelijk natuurlijk ook gewoon afspraken maken: wij loggen jouw chats, zet je logging uit dan geen PC meer voor jou. Makkelijke oplossing lijkt me, zeker gezien we het hier over een kind van 11 hebben.

Voor de rest zou je natuurlijk geheel MSN inderdaad in een router kunnen blocken. Ik kan mij niet voorstellen dat een kind van 11 de router kan resetten en ook nog weer kan configgen zodat alles werkt (gewoon niet op de default instelling werken en een backup van de juiste instelling opslaan zodat je makkelijk de boel kunt repareren).
[...]

Sorry hoor maar dit is toch onwijs makkelijk te omzeilen, dat meisje is nou net niet zo dom om een geil gesprek te deleten en de rest van de onschuldige logs te laten staan. Als de ouders vragen waar die log is zegt ze "sorry was toen even naar de wc" of "zat een spelletje te spelen".

Ik snap sowieso je punt maargoed dit lost niets op.

Laat het anders naar een andere computer in het netwerk schrijven, op die map druk je lees en schrijf rechten maar dan net geen verwijder rechten... moet je alleen een klein netwerkje hebben waarvan de andere pc altijd aanstaat :x

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 09:58 ]

• The Champ
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:37:
ehm installeer SimpLite of SimpPro

het is een encryptie tool voor msn die je eerst moet aanmelden, je krijgt dan net zon tray icon als msn alleen in het rood, zeg dat dat veiliger is en laat die loggen, je kan makkelijk die logs dan bekijken in het programma zelf, het is echt iets ernaast waarin een meisje van 11 niet snel zal kijken aangezien je dan die msn ook zal loggen en die zal verwijderen, dan heb je altijd nog die logs van simp.

Tis opzich erg makkelijk, het encrypt je msn lijn wat in dit geval overbodig zal zijn maar het logged wel
Ik heb dit proggie even op me eigen pc geprobeerd, maar zie nergens dat ie zelf een log bij houdt!

Hulpie hulpie?

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:22
Heb hier zelf ook een topic over gemaakt. Toen heeft NLChris een prog gemaakt zodat je 1 persoon definitief kan blokkeren. Meerdere personen kunnen helaas (nog) niet. Misschien is dat ook iets voor je :).

Topic
Programma met instructies

Succes :).
Pagina: 1