Toon posts:

warm

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kleine pc met P4, zo een klein vierkant kastje (creative slix).

nu wordt de buitenkant van de pc behoorlijk warm de laatste tijd, pc is 3 jaar oud.

de HD0 wordt 54 graden, en overige zaken tussen de 48 en 53 graden (speedfan proggie).

is dit tricky, soms komen ze alle 4 boven de 50 graden ( proggie geeft alleen aan HD0 , temp1 , 2 en 3 : zal wel processor zijn, mobo denk ik )

p.s. Er zit veel stof in me pc.

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

maak hem eens schoon en kijk nog eens

pssst geld kopen?

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Je geeft het probleem zelf al deels aan. Dus je kast goed van stof ontdoen, en zorg voor een goede airflow.

succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe lager de temperaturen, hoe beter dit over het algemeen zal zijn voor de onderdelen van je computer. Vooral de temp van de HDD is vrij hoog. Ik heb er 5 naast elkaar zitten in, en ze komen niet boven de 40 graden uit.
Als er veel stof in zit, haal het er dan uit, stof is funest voor warmte afvoer.
Durf je het zelf niet aan, laat het dan doen door een computershop o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
thanx, ik zal em even openschroeven en de stofzuiger er op houden :-)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

pas op dat je die dan niet op de cpu fan zet !! of in ieder geval de fan blokkeert als je het wel doet. Doe je het zonder blokkade gaat dat ding zo snel ronddraaien dat je de lagers verbrandt! dat geldt trouwens voor elke fan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je zelf aangeeft dat dat ding vol stof zit zou je een connectie met warmte moeten kunnen verzinnen...

En zo je dat niet kon verzinnen had je het wel met wat minimale zoekwerk kunnen vinden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.