Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klapsleutel systeem inbouwen in vw vento / golf 3

Pagina: 1
Acties:
  • 5.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik wil graag mijn centrale deurvergrendeling aanpassen en op afstand mijn auto op slot en open kunnen doen. Ik heb een VW Vento, vergelijkbaar met het systeem in de Golf 3.

Ik heb bij de Brezan een vergelijkbaar setje gehaald als op onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/vento/klapsleutel.jpg

Ik heb vervolgens alles aangesloten zoals op de tekening die in de manual wordt beschreven. Ik ben dus de onderste situatie. Het hydraulische systeem. Er zit in de achterbak een pomp die de sloten bedient.

Als ik op de sleutel op het knopje druk knipperen netjes de alarmlichten maar de deuren gaan niet op of van het slot.

Zie hier de manual:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/vento/manual-klein.jpg

Klik op de link voor een groter voorbeeld:
http://home.quicknet.nl/q...ot/vento/manual-groot.jpg

Als ik overigens de stekker uit het kastje trek gaan de sloten erop, hij stuurt dus iets aan op het moment dat de stekker er een beetje scheef afgehaald wordt. Het heeft overigens niets met een los contact te maken aan de stekker ofzo.

Wie kan mij op weg helpen, iemand die meer weet? of ziet iemand een veel voorkomende fout :?

NB: het is niet het kastje van de foto, het lijkt er alleen erg op.

Verwijderd

Mss domme veronderstelling, wat is die "cut-off air compressor" ding linksbovenaan?:)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Die heb ik afgeknipt omdat ik air compressor heb. Maar toen het niet werkte heb ik ook stiekem geprobeerd door ze te verbinden.

Ik heb het idee dat ik de common line niet goed heb gevonden. De common line die naar de pomp loopt, daar loopt de hele tijd 12 Volt doorheen.

Als ik in de deur bij mijn contactslot kijk heb ik 3 draadjes, de rood/witte en een grijze en een groene. Als ik de rood/witte (de common line) en een grijze verbind gaan de deuren dicht, als ik de common line en de groene verbind gaan ze open. Vandaar dat ik dacht dat de rood/witte de common line is van het plaatje.

Maar hoe kan het apparaat nou tegen de pomp zeggen dat hij moet blazen of zuigen als ik alleen de 12V lijn maar heb onderbroken?

Ook vind ik het raar dat van het kastje uiteindelijk 2 kabels naar de ground moeten en 2 kabels naar de 12 volt lijn.

[ Voor 79% gewijzigd door Pixal op 09-05-2006 11:27 ]

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 09:10
Andere vraag, Wat kost een dergelijk systeem? Nog nooit van gehoord, maar lijkt me wel tof!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Heb je de lijn tussen Air Compressor en Motor Switch (common line) ook doorgeknipt? Weet niet of het je probleem oplost (en of je het al hebt gedaan) maar zoals ik de kaart lees is dat iets wat wel moet gebeuren.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ja die is doorgeknipt. Onderbroken door het kastje.

Als je hem doorknipt doen de elektrische sloten ook niets als je de sleutel omdraait. Zodra je ze aan het kastje verbindt werkt dat wel weer. (het kastje doet iig iets) Helaas niet op afstand.

Het kastje kost 69 euro. Op marktplaats zie je ze nieuw in doos voor 45 euro, die zien er uit zoals in de foto hierboven. Alleen reageerde die verkoper niet op mijn mails en is het geen bedrijf die ze verkoopt maar een particulier die dezelfde naam gebruikt als een elektronica inbouw station in dezelfde woonplaats. (ik heb met het werkelijke inbouwbedrijfje gesproken en de verkoper van marktplaats schijnt een lul te zijn)

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Pixal schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:23:
Maar hoe kan het apparaat nou tegen de pomp zeggen dat hij moet blazen of zuigen als ik alleen de 12V lijn maar heb onderbroken?
Heb je een compressor die alléén voor de deursloten is, of is ie stiekum ook nog voor je vering... Meestal draait een compressor maar één kant op, en stuur je de luchtrichting met een ventiel... Ehm, oh ja, er saat up/down in de manual. |:( Het is overigens pneumatisch, hydraulisch is olie, zoals in je stuurbekrachtiging.

Geel en Oranje ook doorverbonden? Common line lijkt me in dit geval gewoon de massa.

[ Voor 23% gewijzigd door NielsNL op 11-05-2006 08:15 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Mijn vering heeft weinig opties, in ieder geval is het maar een klein pompje die alleen hoorbaar is wanneer je de sloten bedient. De slang gaat ook alleen naar verdeelstukjes richting de deuren, achterbak en benzineklep.

Geel en oranje zijn ook doorverbonden, op het vwforum kreeg ik de volgende tip (die wijkt overigens totaal af van het plaatje, maar goed, het plaatje heb ik gevolgd en dat liep uit op niets)
als het goed is is de groene draad op de pomp nr10 op de 12polige stekker het open signaal en grijs op pen nr7 het dicht signaal.
en deze moeten met plus worden aangestuurd.
dus yellow en yellow/black gaan op een constante plus
white/black gaat op de groene draad
white gaat op de grijze draad
de 2 overblijvende laat je los.

[ Voor 15% gewijzigd door Pixal op 11-05-2006 12:16 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Het had natuurlijk ook simpeler gekunt ;)

Ik heb een systeem in mijn volkswagen wat me 25 euro heeft gekost, 2 afstandsbedieningen, aansluiting voor elk soort alarm e.d. :) Alleen krijg je daar geen klapsleutel bij :P

Wabbawabbawabbawabba

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Het ging me niet eens om de klapsleutel, al zou dat uiteindelijk erg handig zijn. Ik vroeg om zo'n systeem bij Brezan en toen kwam hij daarmee aanlopen.

Probleem is nu dat de tekening niet klopt op deze auto. Ik weet niet wat voor vw jij hebt en wat voor setje maar ik ben benieuwd.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

Oeh, dit is interessant. Ik heb zelf ook een Vento, en ik was al op zoek naar een centrale deurvergrendelingset. Als jij het werkend krijgt, koop ik misschien ook wel zo'n set.
Waar moet je trouwens die ontvanger inbouwen? Achterin?

Wat ik me verder wel afvraag: hoe gaat dat met de sleutel? Je kunt toch niet zomaar een sleutel kopen en verwachten dat deze jouw auto openkrijgt, maar hoe zit dat dan? Bovendien heeft de originele sleutel (mij mij tenminste...) een transponder erin voor de startonderbreker... What about that?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Die transponder kan je overzetten in de klapsleutel, daar zijn handleidingen voor te vinden.

Maargoed, ik heb vandaag opnieuw alles aangesloten met een tip hiervandaan.:

http://www.vwforum.nl/mod...ums&file=viewtopic&t=3660

Ik krijg perfect op afstand mijn deuren open en dicht. MAAR ik heb voor en achter elektrische ramen en die zakken dus bij het openen van de deuren, dat ze dichtgaan bij het sluiten van de deuren is nog niet zo erg.

Het signaal voor openen en sluiten duurt dus veel te lang op de afstandsbediening.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Oef, het werkt!!!

Ik heb de draden zo aangesloten zoals lowrider op het vwforum vertelde. Ik had de problemen met het comfort closing. De puls die uit het apparaat kwam duurde te lang, dan gaan de ramen automatisch open.

Van de fabrikant moest ik het lusje kortsluiten (zo duurt de puls nog maar een kwart seconde).

Helaas werkte dat niet. Ik heb van de brezan een ander kastje gekregen en voila. Ik sloot hem aan en het werkte.

Ik heb de antenne langs het achterraam weggewerkt. Aan het einde van de straat heb ik nog steeds bereik. Zolang er maar geen steen of beton tussen zit.

Bedankt iedereen voor de tips!!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

Pixal schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:54:
Oef, het werkt!!!

Ik heb de draden zo aangesloten zoals lowrider op het vwforum vertelde. Ik had de problemen met het comfort closing. De puls die uit het apparaat kwam duurde te lang, dan gaan de ramen automatisch open.

Van de fabrikant moest ik het lusje kortsluiten (zo duurt de puls nog maar een kwart seconde).

Helaas werkte dat niet. Ik heb van de brezan een ander kastje gekregen en voila. Ik sloot hem aan en het werkte.

Ik heb de antenne langs het achterraam weggewerkt. Aan het einde van de straat heb ik nog steeds bereik. Zolang er maar geen steen of beton tussen zit.

Bedankt iedereen voor de tips!!
Dus het oorspronkelijke kastje was defect? Of heb je een ander type gekregen?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-11 21:01

chaser

kun je vertellen wat het merk is van het kastje (systeem) wat je er nu in hebt gebouwd en dus werkt
ik heb namelijk ook een vento met elektrische ramen en zou ook graag mijn auto op afstand open en dicht willen doen

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Het is een merk dat verkocht wordt door Brezan.

Het merk Auto Watch.

artikel 285B

Overigens had ik de versie met klapsleutel, let op dat ze kwalitatief niet zo goed zijn als de echte mercedes/vw klapsleutels. Je moet ze ook zelf laten kopieren en in de klapsleutel dummy inbouwen. Ik gok dat dat 11 euro per sleutelbaard zal zijn. Je krijgt dan van de sleutelmaker een merkloze sleutel waar je de sleutelbaard uit kan knippen en vijlen. Je kan ze ook uit de originele sleutel knippen maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Dezelfde kastjes zijn ook met gewone handzendertjes verkrijgbaar.

Als de tekening kloppend was geweest had ik het in 15 minuten ingebouwd kunnen hebben.

Let op dat je Vento wel centrale deurvergrendeling moet hebben al.

De pomp kan je vinden in de achterbak, je moet de bekleding bij het linker achterlicht en linkerwand wegklappen, daar zie je tussen het metaal de pomp zitten. De draden voor de knipperlichten kan je ook daar in de buurt vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Pixal op 11-05-2006 18:15 ]

Pagina: 1