Toon posts:

Mandelbrot distributed draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,
Ik heb een klaslokaal vol met (Windows)PC's beschikbaar (in de vrije tijd natuurlijk :)) om een DC-systeempje op te zetten. Kent iemand een bruikbaar progje om mandelbrotfractals uit te rekenen middels een DC-methode? Ik heb al lopen googlen maar kon nog niks bruikbaars vinden.
Greets, MPM

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Als je nu in all die maanden ook eens de Policy Professional Networking & Servers had door gelezen. Dan had je begrepen dat je nu in het verkeerde forum zit.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:47
Rolfie schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:42:
Als je nu in all die maanden ook eens de Policy Professional Networking & Servers had door gelezen. Dan had je begrepen dat je nu in het verkeerde forum zit.
als jij nu eens na al die maanden de FAQ had gelezen, had je dit knopje ontdekt :+ Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Ik ken het hele fenomeen mandelbrot niet
Bij zoeken op google blijkt het een wiskundige berekening te zijn :?
Bij een DC moet ik denken aan een Domain Controller, maar misschien dat je je start post iets kunt verduidelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Grolsch op 09-05-2006 08:59 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lijkt me inderdaad meer iets voor Windows Servers en Software , beowulf is zeker geen optie he ? :P

Verder, Rolfie, leer die TR es gebruiken, ik blijf niet bezig om je niet ter zake doende replies te trashen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Denk dat ie een distributed client bedoelt o.i.d.
Nou ken ik mandelbrot fractals wel, maar weet niet of daar distributed clients voor zijn.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
DC === Distributed Computing

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Signature

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
* mutsje wordt beetje zat van constant tr's aanmaken in PN&S :+

Verwijderd

Topicstarter
AtleX had 't goed, ik bedoelde idd Distributed Computing.
Ik dacht dat alle PNS'sers dat wel zouden begrijpen :). De WSS-groep is misschien wat dommer :) (grapje.)

"Als je nu in all die maanden ook eens de Policy Professional Networking & Servers had door gelezen. Dan had je begrepen dat je nu in het verkeerde forum zit."
Hehehe... Net zoiets als EULA's en FM's, wie leest die dingen? :).

Maarre weet niemand nou een DC-proggie om mandelbrotjes sneller uit te rekenen? Jammer...
Een jaar of 20 geleden zag ik wel een mandelbrot-DC-progje op een-of-andere science-meeting: 16 of 64 commodores waren geparalleliseerd om supersnel fractint-mandelbrotjes uit te rekenen.
Nu zie ik in fractint zelf geen DC-optie, dus lijkt 't erop dat men schilsoftware had ontwikkeld.
Verder had iemand een Java-applicatie in elkaar geflanst om mandelbrotjes te DC'en, maar die software had ie niet bewaard.
Een DC-versie van FractalX... Dat lijkt me kicke, want da's toch de snelste generator dacht ik.

@Grolsch: mandelbrotfractalletjes = mooie plaatjes.
@moto-moi: op http://www.beowulf.org/tools/index.html staan helaas geen fractal-applicaties voor beowulf. Er staat trouwens helemaal geen applicatie... :P. Verder: om ook Linux op die Win-PC'tjes te zetten lijkt me wat complex... Ik gebruik van ghost nu vooral de 'partitie' optie, bij dualboot/bootmanagersysteempjes ben ik bang dat ik de optie 'disk' moet gebruiken (=minder flexibel bij 't imagen, bijv. als er opeens een PC tussen zit met kleinere disk?)

Misschien moet ik de vraag algemener stellen:
Is er een service/applicatie die de CPU-cycles van een ándere service/applicatie in stukjes kan breken verdeeld over een grote reeks aan te sturen (netwerk)cliënts? (.NET misschien? En kan dat dan op W98'PC's?) Of moet onherroepelijk de (mandelbrot)applicatie zélf iets van DC ondersteunen (theoretisch gezien)?
Pagina: 1