AtleX had 't goed, ik bedoelde idd Distributed Computing.
Ik dacht dat alle PNS'sers dat wel zouden begrijpen

. De WSS-groep is misschien wat dommer

(grapje.)
"Als je nu in all die maanden ook eens de Policy Professional Networking & Servers had door gelezen. Dan had je begrepen dat je nu in het verkeerde forum zit."
Hehehe... Net zoiets als EULA's en FM's, wie leest die dingen?

.
Maarre weet niemand nou een DC-proggie om mandelbrotjes sneller uit te rekenen? Jammer...
Een jaar of 20 geleden zag ik wel een mandelbrot-DC-progje op een-of-andere science-meeting: 16 of 64 commodores waren geparalleliseerd om supersnel fractint-mandelbrotjes uit te rekenen.
Nu zie ik in fractint zelf geen DC-optie, dus lijkt 't erop dat men schilsoftware had ontwikkeld.
Verder had iemand een Java-applicatie in elkaar geflanst om mandelbrotjes te DC'en, maar die software had ie niet bewaard.
Een DC-versie van FractalX... Dat lijkt me kicke, want da's toch de snelste generator dacht ik.
@Grolsch: mandelbrotfractalletjes = mooie plaatjes.
@moto-moi: op
http://www.beowulf.org/tools/index.html staan helaas geen fractal-applicaties voor beowulf. Er staat trouwens helemaal geen applicatie...

. Verder: om ook Linux op die Win-PC'tjes te zetten lijkt me wat complex... Ik gebruik van ghost nu vooral de 'partitie' optie, bij dualboot/bootmanagersysteempjes ben ik bang dat ik de optie 'disk' moet gebruiken (=minder flexibel bij 't imagen, bijv. als er opeens een PC tussen zit met kleinere disk?)
Misschien moet ik de vraag algemener stellen:
Is er een service/applicatie die de CPU-cycles van een ándere service/applicatie in stukjes kan breken verdeeld over een grote reeks aan te sturen (netwerk)cliënts? (.NET misschien? En kan dat dan op W98'PC's?) Of moet onherroepelijk de (mandelbrot)applicatie zélf iets van DC ondersteunen (theoretisch gezien)?