[TYPO3 4.0] radius authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zoek een manier om frontend users te gaan authenticeren tegen een radius server.
Nu heb ik wel wat gevonden voor ldap, maar niet voor radius.

Weet iemand een goede tutorial/manual om een nieuwe authenticatie methode op te zetten voor TYPO3?
Of moet ik in een bestande extentie (ldap oid) gaan duiken en deze proberen aan te passen voor radius? Ik heb dus alwel een script om users te authenticeren tegen radius, alleen deze moet ik dus gaan verwerken in TYPO3.

edit:
kleine opmerking, ik mag de gebruikersgevens niet cachen in een database.

[ Voor 9% gewijzigd door bartbh op 08-05-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 13:17
bartbh schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:45:
Ik zoek een manier om frontend users te gaan authenticeren tegen een radius server.
Nu heb ik wel wat gevonden voor ldap, maar niet voor radius.

Weet iemand een goede tutorial/manual om een nieuwe authenticatie methode op te zetten voor TYPO3?
Of moet ik in een bestande extentie (ldap oid) gaan duiken en deze proberen aan te passen voor radius? Ik heb dus alwel een script om users te authenticeren tegen radius, alleen deze moet ik dus gaan verwerken in TYPO3.

edit:
kleine opmerking, ik mag de gebruikersgevens niet cachen in een database.
Is dit toevallig voor de Universiteit Twente? :) Ik wil zelf ook authenticatie tegen een RADIUS server van de UT in gaan bouwen in mijn .NET projecten bestemd voor studenten. Heb wel een summier voorbeeldje gevonden van Novell, maar het blijft lastig wat te vinden. En om vanaf de RFC te bouwen is nogal veel werk :|

Wat is TYPO3 trouwens? :?

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MrKoen schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:48:
[...]

Is dit toevallig voor de Universiteit Twente? :) Ik wil zelf ook authenticatie tegen een RADIUS server van de UT in gaan bouwen in mijn .NET projecten bestemd voor studenten. Heb wel een summier voorbeeldje gevonden van Novell, maar het blijft lastig wat te vinden. En om vanaf de RFC te bouwen is nogal veel werk :|

Wat is TYPO3 trouwens? :?
Beetje erg late reactie, maar het is idd voor de Universiteit Twente.

TYPO3 is een cms (content management systeem) voor websites.