Ik heb nu suse geinstalleerd op mijn laptop maar ik kan haast niks omdat hij de videokaart volgens mij niet heeft geinstalleerd. Nu heb ik de drivers gedownload met de extensie .run maar hoe moet ik die uitvoeren in linux?
Je moet zorgen dat je in de console zit EN dat je grafische schil niet aanstaat.
(ik dacht , ik weet het dus niet zeker , dat je bij suse kon inloggen in een niet grafische sessie)
Dan ga je via het commando cd /home/.../... naar de plaats waar je driver ergens staat.
Hiernaa kan je "sh naamvandedriver.run" doen en de driver wordt dan normaal gezien goed geinstaleerd
.
(ik dacht , ik weet het dus niet zeker , dat je bij suse kon inloggen in een niet grafische sessie)
Dan ga je via het commando cd /home/.../... naar de plaats waar je driver ergens staat.
Hiernaa kan je "sh naamvandedriver.run" doen en de driver wordt dan normaal gezien goed geinstaleerd
Als ik via de cmd mode inlog dan zie ik nergens de mappen terug die ik wel zie in de gui mode.
edit:
Dom van me. Ik moest gewoon mapje terug
edit:
Dom van me. Ik moest gewoon mapje terug
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 23:39 ]
Kijkend in mijn magische kristallen bol vermoed ik dat je SuSE 6.2 hebt op een compaq notebook met een SiS graphische chip erop. In dat geval maak je het .run bestand executable en voer je het uit. Mocht mijn bol toch weer kapot zijn dan is het misschien handig meer info te geven...
/(bb|[^b]{2})/
Ok, op deze manier komen we nergens met dit topic.
Wat ontbreekt er zoal:
1. Een topictitel die het probleem kort beschrijft. [SUSE]? What about it?
2. Enige vorm van informatie over het probleem. Bijvoorbeeld:
Wat ontbreekt er zoal:
1. Een topictitel die het probleem kort beschrijft. [SUSE]? What about it?
2. Enige vorm van informatie over het probleem. Bijvoorbeeld:
- Wat voor laptop, merk, type...
- Wat voor grafische kaart zit daar in
- Welke versie van SuSE probeer je te installeren?
- Welke drivers heb je gedownload, waar, en waarom die?
Even de titel aangepast
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()